Naar de navigatie Naar de inhoud

Betaalrekening opheffen

Online opheffen betaalrekening

U kunt uw particuliere betaalrekening opheffen via Internet Bankieren. Bekijk hieronder of u aan de voorwaarden voldoet. Kies vervolgens hoe u uw rekening wilt opheffen.

Bankiert u via Private Banking? Neem dan contact op met uw Private Banker. Bent u een zakelijke klant? Doorloopt u dan de online vragenlijst. Dan ziet u direct of u nog iets moet doen om de rekening op te heffen. Snel en eenvoudig.

Voorwaarden opheffen betaalrekening
  • U kunt een rekening alleen opheffen als het saldo op de rekening € 0, 00 of hoger is.

  • U heeft nog een andere rekening bij ABN AMRO. Daar kunnen eventueel het saldo en de rente naartoe geboekt worden.

  • De betaalrekening die u wilt opheffen, is geen en/of-rekening.

  • De betaalrekening die u wilt opheffen, is geen zakelijke rekening.

  • De betaalrekening die u wilt opheffen, is geen Vreemde Valuta Rekening.


    Voldoet u niet aan (een van) de bovenstaande voorwaarden? Dan kunnen wij uw verzoek niet direct verwerken. U kunt wel via Internet Bankieren een aanvraag doen om uw betaalrekening op te heffen. Als u de vragenlijst invult, ontvangt u van ons per post een formulier ter ondertekening. Wij verwerken uw opdracht, zodra wij van u het ondertekende formulier hebben ontvangen.

Inloggen
  • Log in in Internet Bankieren via de gele knop links op uw scherm.

  • Kies de rekening die u wilt opheffen.

  • Klik op 'rekeningopties'.

  • Klik op 'gegevens van de rekening'.

  • Klik daarna rechtsboven op de knop 'rekening opheffen'.

Let op
  • Als u het saldo op de rekening zelf overboekt, beschikt u sneller over het geld.

  • Wilt u uw laatste rekening opheffen? Neem dan contact op met ons via 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten) of ga langs bij uw bankkantoor.

  • Is er een pas gekoppeld aan de betaalrekening? Deze pas vervalt automatisch.

Hulp nodig? 
U kunt ons 24/7 bereiken.

Bel met onze medewerkers

Pas deblokkeren? Gebruik de app

U kunt uw pas meteen weer gebruiken

Pas weer gevonden? Deblokkeer 'm direct via de app.

Heeft u uw geblokkeerde pas teruggevonden? Dat is fijn, want dan hoeft u geen nieuwe pas aan te vragen. U deblokkeert de pas zelf via Internet Bankieren of de Mobiel Bankieren app. Daarna kunt u de pas meteen weer gebruiken.

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief