Naar de navigatie Naar de inhoud

Schade melden Autoverzekering

Schade melden

De schade die u vergoed krijgt hangt af van wat voor autoverzekering u heeft. Wanneer u een uitbreiding op de Wettelijke Aansprakelijkheid (WA) heeft, kunt u gebruik maken van onze SchadeService. Bekijk dan onderaan de pagina wat u het beste kunt doen in bepaalde schadegevallen. Binnen 8 werkdagen krijgt u een reactie van ABN AMRO Schadeverzekering N.V. over de afhandeling van uw schade.

Voordat u uw schade meldt:
- Controleer eerst in de voorwaarden en uw polis of uw schade is verzekerd en of u een eigen risico heeft.
- Houd uw polisnummer bij de hand (de laatste 9 cijfers van uw IBAN).
Zo kunnen wij u nog sneller helpen.

U kunt uw schade op 3 verschillende manieren melden:

IBAN staat voor International Bank Account Number. Het Nederlandse IBAN is als volgt opgebouwd: NL is de landcode, 2 cijfers als controlegetal, 4 letters die de bank aanduiden en 10 cijfers. De 10 cijfers bestaan uit het oude rekeningnummer (meestal 9 cijfers), voorafgegaan door nullen. Bijvoorbeeld: NL99ABNA0123456789

Telefonisch

Meld uw schade telefoninsch

Bel ons via 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten). U kunt ons 24 uur per dag, 7 dagen per week bereiken.

Is er een noodsituatie in het buitenland?
Als u snel hulp nodig hebt in het buitenland, bel dan de ABN AMRO Hulpdienst via +31 26 400 23 45 (collect call is mogelijk).

Schriftelijk

Meld uw schade schriftelijk

U kunt het schadeformulier downloaden (pdf, 376kB), invullen en opsturen. Vergeet niet de achterkant in te vullen en het formulier te ondertekenen.

Of vraag online het Europees Schadeformulier aan, dan wordt het schadeformulier naar u toegestuurd.

Stuur uw schadeformulier naar:

ABN AMRO Verzekeringen
Antwoordnummer 9000
8000 VB Zwolle

Een postzegel is niet nodig

Tip: Zorg dat u altijd een schadeformulier in uw auto heeft liggen, vooral als u met de auto naar het buitenland gaat.

Via de Schade-App

Apps

Maak gebruik van de Schade-App van het Verbond van Verzekeraars. U vindt de Schade-App op mobielschademelden.nl. U kunt deze App gebruiken als u voldoet aan de volgende voorwaarden:

  • Er zijn maximaal 2 partijen betrokken

  • Alle betrokken partijen besturen een Nederlands voertuig

  • Alle betrokken partijen beschikken over een mobiele telefoon

Zo behandelen wij uw schade

Ik heb een WA+Beperkt Casco of WA+Volledig Casco. Wat kan ik het beste doen ...

  • ... bij een kapotte autoruit?

    Bel direct 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten). U hoort dan waar het dichtstbijzijnde autoherstelbedrijf is, zodat u zo snel mogelijk geholpen kunt wordt.

  • ... als mijn auto gestolen is?

    Bel direct 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten) en doe zo snel mogelijk aangifte bij de politie.

  • ... als ik een ander soort schade aan mijn auto heb?

    Om een vakkundige reparatie te garanderen, heeft ABN AMRO speciaal voor u een netwerk van schadeherstelbedrijven. Laat uw auto repareren door één van deze gespecialiseerde schadebedrijven en profiteer van de volgende voordelen:

    • gratis leenauto

    • geen eigen risico van € 150,-

    • eigen risico bij ruitvervanging € 75,-  (anders: € 150,-)

    • reparatienota gaat direct naar ABN AMRO Verzekeringen

    • vier jaar garantie op de reparatie

    • schade snel en vakkundig hersteld.

    Bel met 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten) voor de ABN AMRO Schade Service. De medewerker vertelt u waar voor u het dichtstbijzijnde autoherstelbedrijf is.

Hulp nodig? 
U kunt ons 24/7 bereiken.

Bel met onze medewerkers

Hulp nodig? 
U kunt ons 24/7 bereiken.

Bel met onze medewerkers

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief