Naar de navigatie Naar de inhoud

Schade melden Autoverzekering

Schade melden

De schade die u vergoed krijgt hangt af van wat voor autoverzekering u heeft. Wanneer u een uitbreiding op de Wettelijke Aansprakelijkheid (WA) heeft, kunt u gebruik maken van onze SchadeService. Bekijk dan onderaan de pagina wat u het beste kunt doen in bepaalde schadegevallen. Binnen 8 werkdagen krijgt u een reactie van ABN AMRO Schadeverzekering N.V. over de afhandeling van uw schade.

Voordat u uw schade meldt:
- Controleer eerst in de voorwaarden en uw polis of uw schade is verzekerd en of u een eigen risico heeft.
- Houd uw polisnummer bij de hand (de laatste 9 cijfers van uw IBAN).
Zo kunnen wij u nog sneller helpen.

U kunt uw schade op 3 verschillende manieren melden:

IBAN staat voor International Bank Account Number. Het Nederlandse IBAN is als volgt opgebouwd: NL is de landcode, 2 cijfers als controlegetal, 4 letters die de bank aanduiden en 10 cijfers. De 10 cijfers bestaan uit het oude rekeningnummer (meestal 9 cijfers), voorafgegaan door nullen. Bijvoorbeeld: NL99ABNA0123456789

Telefonisch

Meld uw schade telefoninsch

Bel ons via 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten). U kunt ons 24 uur per dag, 7 dagen per week bereiken.

Is er een noodsituatie in het buitenland?
Als u snel hulp nodig hebt in het buitenland, bel dan de ABN AMRO Hulpdienst via +31 26 400 23 45 (collect call is mogelijk).

Schriftelijk

Meld uw schade schriftelijk

Stuur uw schadeformulier naar:

ABN AMRO Verzekeringen
Antwoordnummer 9000
8000 VB Zwolle

Een postzegel is niet nodig

Vraag online het Europees Schadeformulier aan, dan wordt het schadeformulier naar u toegestuurd.

Tip: Zorg dat u altijd een schadeformulier in uw auto heeft liggen, vooral als u met de auto naar het buitenland gaat.

Via de Schade-App

Apps

Maak gebruik van de Schade-App van het Verbond van Verzekeraars. U vindt de Schade-App op mobielschademelden.nl. U kunt deze App gebruiken als u voldoet aan de volgende voorwaarden:

  • Er zijn maximaal 2 partijen betrokken

  • Alle betrokken partijen besturen een Nederlands voertuig

  • Alle betrokken partijen beschikken over een mobiele telefoon

Ik heb een WA+Beperkt Casco of WA+Volledig Casco. Wat kan ik het beste doen ...

  • ... bij een kapotte autoruit?

    Bel direct 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten). U hoort dan waar het dichtstbijzijnde autoherstelbedrijf is, zodat u zo snel mogelijk geholpen kunt wordt.

  • ... als mijn auto gestolen is?

    Bel direct 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten) en doe zo snel mogelijk aangifte bij de politie.

  • ... als ik een ander soort schade aan mijn auto heb?

    Om een vakkundige reparatie te garanderen, heeft ABN AMRO speciaal voor u een netwerk van schadeherstelbedrijven. Laat uw auto repareren door één van deze gespecialiseerde schadebedrijven en profiteer van de volgende voordelen:

    • gratis leenauto

    • geen eigen risico van € 150,-

    • eigen risico bij ruitvervanging € 75,-  (anders: € 150,-)

    • reparatienota gaat direct naar ABN AMRO Verzekeringen

    • vier jaar garantie op de reparatie

    • schade snel en vakkundig hersteld.

    Bel met 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten) voor de ABN AMRO Schade Service. De medewerker vertelt u waar voor u het dichtstbijzijnde autoherstelbedrijf is.

Hulp nodig? Bel met onze medewerkers. Dat kan 24 uur per dag, 7 dagen per week.

0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten)

Hulp nodig? Bel met onze medewerkers. Dat kan 24 uur per dag, 7 dagen per week.

0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten)

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief