Veilig Mobiel Bankieren

Wij doen er alles aan om u veilig te laten bankieren op uw mobiel. Maar het is ook belangrijk dat u zelf weet hoe u veilig omgaat met uw toestel. Wist u bijvoorbeeld dat openbare wifi onveilig is? Lees onze veiligheidstips.

Zo zorgt u zelf dat u veilig bankiert

  1. Houd uw beveiligingscodes geheim

    We vragen nooit naar uw  Hiermee bedoelen we uw pincode, 5-cijferige identificatiecode en responsecodes van de e.dentifier. . Niet telefonisch, niet via e-mail, sms, WhatsApp of social media. Ook vragen we u nooit geld over te boeken, of via een link direct in te loggen in Mobiel Bankieren.

  2. Stel beveiligingen in op uw telefoon

    Met schermvergrendeling kunt u alleen zelf uw telefoon ontgrendelen met een code, patroon, Face ID of uw vingerafdruk. Met anti-diefstalbeveiliging beveiligt u uw gegevens, als u ooit uw telefoon kwijt bent.

  3. Controleer regelmatig uw toestelregistraties

    Ga hiervoor naar 'Instellingen > App > Toestelregistraties'.

  4. Gebruik het 4G-netwerk van uw eigen provider

    Wifi-netwerken zonder wachtwoord of met een wachtwoord dat iedereen kan gebruiken, zijn niet veilig. Gebruik daarom altijd het 4G-netwerk van uw mobiele provider.

  5. Update de Mobiel Bankieren app regelmatig

    Installeer altijd direct de updates van de Mobiel Bankieren app en de software van uw toestel (iOS of Android). Of geef toestemming om updates automatisch uit te voeren. U weet dan zeker dat u de nieuwste beveiligingen gebruikt.

  6. Installeer alleen apps van een officiële of betrouwbare uitgever

    Maak geen gebruik van apps die buiten de officiële app stores om worden aangeboden. Wees kritisch als apps meer rechten vragen.

icoon

Zo zorgen wij dat u veilig bankiert

  1. We registreren uw toestel

    Als u de app installeert, registreert u ook uw toestel. Zo herkennen we u niet alleen aan uw identificatiecode of uw vingerafdruk, maar ook aan het toestel waarmee u bankiert.   

  2. We zorgen dat alleen u kunt inloggen in de app

    Om uw bankzaken te regelen via de app vragen we u in te loggen met uw identificatiecode, uw vingerafdruk of Face ID. Zo kan iemand die uw toestel in handen krijgt, dit niet zomaar doen. 

  3. We versturen gegevens via een beveiligde verbinding

    Alle gegevens tussen de Mobiel Bankieren app en ABN AMRO versturen we versleuteld, via een beveiligde verbinding.

  4. We zorgen dat het systeem u automatisch uitlogt

    Als u de Mobiel Bankieren app 5 minuten niet gebruikt, wordt u automatisch uitgelogd.