Veilig Mobiel Bankieren

Tips voor veilig bankieren op uw mobiel

Met de Mobiel Bankieren app doet u uw bankzaken op uw smartphone of tablet, waar en wanneer u wilt. Wij doen er alles aan om u veilig te laten bankieren. Maar het is ook belangrijk dat u zelf weet hoe u veilig omgaat met uw toestel en uw gegevens. We helpen u hier graag bij. Lees onze veiligheidstips.

Zo zorgt u zelf dat u veilig bankiert

  • Houd uw Hiermee bedoelen we uw pincode, 5-cijferige identificatiecode en responsecodes van de e.dentifier. altijd geheim, net als uw pincode. Met deze codes beschermt u uw bankzaken en dus uw geld. Let op: onze medewerkers zullen u nooit om deze codes vragen. Niet telefonisch, niet via e-mail, sms, WhatsApp of social media. Ook zullen wij u nooit vragen om geld over te boeken. We mailen u ook geen links om direct in te loggen in Mobiel Bankieren.
  • Stel beveiligingen in op uw telefoon. Met schermvergrendeling kunt u alleen zelf uw telefoon ontgrendelen met een code, patroon of uw vingerafdruk. Met anti-diefstalbeveiliging beveiligt u uw gegevens, als u ooit uw telefoon kwijt bent.
  • Controleer regelmatig uw toestelregistraties. Ga hiervoor naar 'Instellingen > App > Toestelregistraties'.
  • Wifi-netwerken zonder wachtwoord of met een wachtwoord dat iedereen kan gebruiken, zijn niet veilig. Gebruik altijd het 4G netwerk van uw eigen mobiele provider. Dat is ook nog eens veel sneller!
  • Mobiel Bankieren doet u veilig met de Mobiel Bankieren app. Installeer altijd direct de updates van de Mobiel Bankieren app en het de software van uw toestel (iOS of Android). Of geef toestemming om updates automatisch uit te voeren. U weet dan zeker dat u de nieuwste beveiligingen gebruikt.
  • Installeer alleen apps van een officiële of betrouwbare uitgever. Maak geen gebruik van apps die buiten de officiële app stores om worden aangeboden. Wees kritisch als apps om meer rechten vragen.

Zo zorgen wij dat u veilig bankiert

  • Als u de app installeert, registreert u ook uw toestel. Zo herkennen we u niet alleen aan uw identificatiecode of uw vingerafdruk, maar ook aan het toestel waarmee u bankiert.   
  • Om uw bankzaken te regelen via de app vragen we u in te loggen met uw identificatiecode, uw vingerafdruk of Face ID. Zo kan iemand die uw toestel in handen krijgt, dit niet zomaar doen. 
  • Alle gegevens tussen de Mobiel Bankieren app en ABN AMRO worden versleuteld verstuurd via een beveiligde verbinding.
  • Als u de Mobiel Bankieren app 5 minuten niet gebruikt, wordt u automatisch uitgelogd.