Naar de navigatie Naar de inhoud

Overboeken zonder e.dentifier

Even snel geld overboeken met uw smartphone of tablet, maar geen e.dentifier bij de hand? Geen probleem, want u kunt ook zonder e.dentifier overboeken naar onbekende rekeningen. Dit kan zolang het totaalbedrag van uw overboekingen binnen uw daglimiet valt. U geeft de opdracht dan met uw identificatiecode, of met uw vingerafdruk als u vingerafdruk heeft ingeschakeld. Blijft u liever uw e.dentifier gebruiken? Dat kan natuurlijk ook.

Gratis paslezer van ABN AMRO voor Internet Bankieren en Mobiel. Ook voor identificatie bij Telefonisch Bankieren. De e.dentifier2 is de opvolger van de e.dentifier. U kunt beide paslezers gebruiken.
Dit is het bedrag dat u per dag maximaal kunt overboeken met uw identificatiecode en vingerafdruk.
In de Mobiel Bankieren app is een onbekende rekening een rekening waarnaar u nog niet eerder met uw e.dentifier heeft overgeboekt. Of: dit is een rekening waarnaar u al een keer met uw e.dentifier heeft overgeboekt, maar die u in de 18 maanden daarna niet meer heeft gebruikt.

Stel uw toestel in

Wilt u voortaan overboeken naar onbekende rekeningen zonder e.dentifier en uw iDEAL-betalingen bij webwinkels bevestigen zonder e.dentifier? Volg dan de volgende stappen:

  • Open de app en log in met uw identificatiecode

  • Ga naar de tab 'Beheer'

  • Ga naar  'Inloggen en overboeken' en tik op 'Overboeken zonder e.dentifier'

  • Selecteer 'alle rekeningen' en tik op 'Opslaan'

  • Bevestig met uw e.dentifier

  • U kunt nu naar iedereen overboeken zonder e.dentifier.

Wilt u achteraf uw instellingen wijzigen? Dat kan op ieder moment. Ga dan in de app naar 'Beheer > 'Inloggen en overboeken'.

Gratis paslezer van ABN AMRO voor Internet Bankieren en Mobiel. Ook voor identificatie bij Telefonisch Bankieren. De e.dentifier2 is de opvolger van de e.dentifier. U kunt beide paslezers gebruiken.
In de Mobiel Bankieren app is een onbekende rekening een rekening waarnaar u nog niet eerder met uw e.dentifier heeft overgeboekt. Of: dit is een rekening waarnaar u al een keer met uw e.dentifier heeft overgeboekt, maar die u in de 18 maanden daarna niet meer heeft gebruikt.

Daglimiet en veiligheid

Daglimiet

Met uw identificatiecode kunt u geld overboeken, zolang de bedragen binnen uw daglimiet blijven. Dit kan ook met uw vingerafdruk als u vingerafdruk heeft ingeschakeld. U kunt de daglimiet zelf instellen tot maximaal € 5.000. Wilt u een hoger bedrag overboeken, of is het totaalbedrag van uw overboekingen hoger dan uw daglimiet? Geef de opdracht dan met uw e.dentifier. Download of update de app.

Gratis paslezer van ABN AMRO voor Internet Bankieren en Mobiel. Ook voor identificatie bij Telefonisch Bankieren. De e.dentifier2 is de opvolger van de e.dentifier. U kunt beide paslezers gebruiken.
Dit is het bedrag dat u per dag maximaal kunt overboeken met uw identificatiecode en vingerafdruk.

Veiligheid

Wij doen er alles aan om u zo veilig mogelijk te laten bankieren. Overboekingen zonder e.dentifier geeft u daarom altijd met uw identificatiecode of met uw vingerafdruk, als u vingerafdruk heeft ingeschakeld. Als u vanaf nu ook naar onbekende rekeningen wilt kunnen overboeken met alleen uw identificatiecode, registreert u hiervoor eenmalig uw toestel. Download of update de app.

Vragen over overboeken zonder e.dentifier

  • Wat moet ik doen als ik liever met de e.dentifier blijf overboeken naar onbekende rekeningen?

    • Wilt u wel met uw identificatiecode of vingerafdruk overboeken naar bekende rekeningen, maar de e.dentifier gebruiken bij overboekingen naar onbekende rekeningen? U stelt dit als volgt in:
      - Open de app en log in met uw identificatiecode
      - Ga naar de tab 'Beheer'
      - Ga naar  'Inloggen en overboeken' en tik op 'Overboeken zonder e.dentifier'
      - Selecteer 'alleen bekende rekeningen' en tik op 'Opslaan'
    •  Heeft u de app opnieuw geïnstalleerd of heeft u een nieuw toestel? U moet uw toestel dan opnieuw registreren.

    • Wilt u later uw instellingen wijzigen? Ga dan in de app naar 'Beheer > 'Inloggen en overboeken'> 'Overboeken zonder e.dentifier'.

  • Wat moet ik doen als ik liever altijd met de e.dentifier blijf overboeken?

    U stelt dit als volgt in:

    • Ga naar 'Beheer > Inloggen en overboeken> Daglimiet' en stel uw daglimiet in op € 0,-.

  • Kan ik ook in Internet Bankieren naar iedereen overboeken zonder e.dentifier?

    Deze manier van overboeken kunt u alleen gebruiken in de Mobiel Bankieren app. Deze mogelijkheid bestaat nog niet voor uw computer. Daarom heeft u in Internet Bankieren uw e.dentifier nodig, als u overboekt naar een onbekende rekening.

  • Kan ik ook met iDEAL betalen zonder e.dentifier?

    Ja, dat kan. Uw aankopen die u met iDEAL wilt betalen bij webwinkels die iDEAL ondersteunen, kunt u bevestigen met alleen uw identificatiecode zolang u al eens naar de webwinkel heeft overgemaakt en het bedrag binnen uw daglimiet blijft. U moet ‘Overboeken naar alle rekeningen zonder e.dentifier' hebben ingesteld in uw toestel.

  • Waarom vraagt de Mobiel Bankieren app toegang tot 'Apparaat ID' of 'Telefoon, Foto's/Media bestanden en Camera'?

    • De app heeft toegang tot uw Apparaat ID nodig om uw toestel te registreren. Dit is een onderdeel van de beveiliging van de app. We herkennen u niet alleen aan uw identificatiecode, maar ook aan het toestel waarmee u bankiert. U kunt de app alleen gebruiken, als al deze gegevens kloppen. Heeft u een toestel verwijderd uit uw overzicht 'Toestelregistraties'? Dan moet u dit toestel opnieuw registreren, als u daarop de app wilt gebruiken. Lees meer over toestelregistratie.

    • De app heeft toegang tot uw telefoon nodig, zodat u vanuit 'Contact' direct met ons kunt bellen.

    • Toegang tot foto's/mediabestanden is nodig om uw app te personaliseren met afbeeldingen, bijvoorbeeld foto's bij uw eigen rekeningen of in het adresboek.

    • Toegang tot de camera is nodig om gebruik te maken van de acceptgiroscanner en om te personaliseren.

Hulp nodig? 
U kunt ons 24/7 bereiken.

Bel met onze medewerkers

Internet Bankieren is vernieuwd

Helpt u ons mee testen?

Inloggen in het vernieuwde Internet Bankieren

U wilt natuurlijk zo prettig mogelijk bankieren. Daarom verbeteren we Internet Bankieren voortdurend. We voeren deze wijzigingen pas door, nadat we deze hebben getest. En u kunt daarbij helpen. Test u mee?

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief