Uitleg declaraties bouwdepot

Makkelijk declaraties indienen via Internet Bankieren

U heeft een bouwdepot bij uw hypotheek van ABN AMRO. Uit dit bouwdepot betaalt u de rekeningen voor de bouw van uw nieuwbouwhuis of de verbouwing van uw huidige woning. U declareert de rekeningen zelf online in Internet Bankieren. Lees hoe dat werkt. 

 

Zo declareert u een rekening

  1. Log in

    Log in in Internet Bankieren, ga naar Mijn Hypotheek en kies voor 'Declaratie indienen' om direct uw declaraties in te dienen.

  2. Details Bouwdepot

    U ziet de status van de declaraties die u al heeft ingediend. Ook vanuit dit scherm kunt u een nieuwe declaratie indienen.

  3. Gegevens invullen

    Vul de gegevens van het bedrag in, dat u wilt declareren. En kies daarna voor 'Factuur toevoegen'.

  4. Uploaden factuur

    Upload uw factuur. Het bestand kan niet groter zijn dan 5 MB. Het bestand kan niet meer dan 20 MB zijn. Kies dan onderaan voor 'Volgende'.

  5. Controleer uw opdracht

    Alle facturen ingediend? Controleer de declaratie en kies voor ‘Verzenden’.

  6. Geef akkoord

    Bevestig uw opdracht met uw e.dentifier. Daarna staat de ingediende declaratie in het overzicht.

 

Voorwaarden voor een declaratie

Waar moet een rekening aan voldoen?

  • Duidelijke omschrijving welke goederen of diensten u heeft betaald.
  • Het indienen van alleen een offerte is niet toegestaan. 
  • Verwijst de rekening naar een offerte? Voeg deze dan als bijlage toe aan de declaratie. Heeft u de offerte al eerder naar ons gestuurd? Voeg de offerte dan toch als bijlage toe aan de declaratie. 
  • Op de rekening van de aannemer of leverancier moeten de volgende gegevens staan: naam, adres, nummer Kamer van Koophandel, B.T.W. nummer, bankrekeningnummer (IBAN). 
  • Voegt u een kassabon toe? Dan moet er in ieder geval de naam en het adres van de aannemer of leverancier op staan. 
  • Voegt u een pinbon toe? Dan moet u ook altijd een kopie van de rekening of kassabon toevoegen. 
  • Heeft u een hypotheek met NHG? Controleer dan of de datum van de rekening altijd na de aanvraagdatum van de hypotheekofferte is. 
  • De nota/factuur moet een TIFF, PDF of JPEG bestand zijn. Eén bestand mag maximaal 5MB zijn en alle bestanden samen mogen maximaal 20MB zijn. 
  • De bijlage moet goed leesbaar zijn.

Welke bedragen mag ik declareren?

  • Bij nieuwbouw: alleen bedragen die staan in de koop-/aannemingsovereenkomst en/of de meerwerklijst. Dit zijn onderdelen van uw hypotheekofferte. 
  • Bij verbouwing: alleen bedragen die u heeft opgegeven in het verbouwingsplan, dit is ook een onderdeel van uw hypotheekofferte. 
  • Verbeteringen die nagelvast aan de woning zitten, zoals gelijmd parket en inbouwapparatuur van de keuken. 
  • De factuur mag in Engels of Duits zijn, maar de nota moet wel altijd in euro's zijn. Ook moet de aannemer ingeschreven staan bij de Nederlandse Kamer van Koophandel.
 

Uitbetalen declaraties

Wanneer betaalt ABN AMRO een rekening niet uit?

  • Als de rekening niet juist is.
  • Als bedragen voor goederen en/of diensten niet zijn opgenomen in het termijnschema en/of meerwerklijst. 
  • Als u het maandbedrag van uw hypotheek te laat of niet betaalt.
 

Declaratieformulier per post

Wilt u liever uw rekeningen via de post declareren? Stuur ons dan het declaratieformulier. De uitbetaling per post duurt wel langer dan online. 

  • Via Internet Bankieren? Meestal binnen 2 werkdagen
  • Via het declaratieformulier? Meestal binnen 5 werkdagen

Daarom een hypotheek bij ABN AMRO

Afspraak zelf inplannen

Plan online zelf een afspraak in: soms nog dezelfde dag.

Videogesprek met adviseur

Waar en wanneer u wilt. Via uw computer, telefoon of laptop.

Zelf uw hypotheek aanpassen

Van rente aanpassen tot extra aflossen. Bij ABN AMRO doet u dat zelf online.