Naar de navigatie Naar de inhoud

Veelgestelde vragen over Internet Bankieren

Veranderingen roepen vragen op

Internet Bankieren is veranderd. We begrijpen heel goed dat onze klanten daar vragen over hebben. Daarom houden we voortdurend bij welke vragen onze klanten vaak stellen en geven we antwoord op deze pagina. We hopen dat we u hiermee helpen.

Vragen van klanten

  • Hoe kan ik zoeken binnen mijn bij- en afschrijvingen?

    Ga naar 'Rekeningen', selecteer de juiste rekening door erop te klikken en plaats de cursor bovenin het overzicht naast het vergrootglas. Vul een zoekterm in; bijvoorbeeld een gedeelte van de naam of een bedrag. Zoekt u een bedrag? Dan volgt de vraag om een bereik op te geven waarbinnen het bedrag kan worden gezocht.

    Let op: Zoeken staat standaard op 'afschrijvingen'. Zoekt u een bijschrijving? Kies dan onder de zoekbalk voor 'bij'.

    Meer informatie: Bekijk de instructievideo over 'bij- en afschrijvingen'.

  • Hoe kan ik inzoomen bij de video's?

    Het is nu niet mogelijk om video in een volledig scherm te openen. Wel kunt u inzoomen met de toetscombinatie CTRL en +. Het videobeeld wordt zo groter. Wilt u de instellingen weer terugzetten? Gebruik dan de toetscombinatie CTRL en 0 (nul).

  • Hoe print ik bij- en afschrijvingen uit?

    U was gewend dat u via een knop uw bij- en afschrijvingen kon afdrukken. Deze knop ontbreekt tijdelijk in het vernieuwde Internet Bankieren. We begrijpen dat dit vervelend is. Daarom komt de printmogelijkheid in de loop van dit jaar weer terug. In de tussentijd kunt u printen op een andere manier. Als u inlogt komt u in het overzicht van uw rekeningen. Klik op een rekening. U gaat dan naar de bij- en afschrijvingen van die rekening. Daar vindt u rechtsboven 'rekeningopties'. Kies voor 'afschriften downloaden' of 'mutaties downloaden'. Vervolgens kunt u de documenten uitprinten. Bekijk de instructievideo over rekeningafschriften downloaden.

  • De pagina verschijnt niet of ziet er raar uit. Wat kan ik hieraan doen?

    Verschijnt er in Internet Bankieren geen pagina? Of verschijnt er wel een pagina, maar ziet deze er raar uit? Probeer dan eerst om de pagina opnieuw te laden. Druk hiervoor op de CTRL + F5-toets (refresh). Bij Apple gebruikt u Appletoets + R. Is het probleem hierna nog niet opgelost? Lees dan wat u verder kunt doen.

  • Hoe kan ik het totaalsaldo van mijn rekeningen zien?

    Als u inlogt, komt u in het overzicht van uw rekeningen. Klik hier op de knop 'personaliseren'. Zet daarna een vinkje voor 'totaalsaldo weergeven' door in het vakje te klikken.

  • Hoe boek ik geld over naar een eigen rekening?

    Selecteer een rekening in het overzicht. Wilt u vanaf een spaarrekening overboeken? Ga dan naar 'overboeken'. U ziet een lijst van uw eigen rekeningen. Selecteer uw eigen rekening waarnaar u wilt overboeken.

    Als u wilt overboeken vanaf een betaalrekening, klikt u rechts op de knop 'adresboek'. Het adresboek klapt uit. Bovenaan kiest u 'eigen rekeningen' en selecteert u een rekening door erop te klikken.

  • Waarom zie ik geen geblokkeerde rekeningen meer in mijn rekeningoverzicht?

    Geblokkeerde rekeningen staan niet meer in het overzicht van uw rekeningen. Wel kunt u de bij- en afschrijvingen van de geblokkeerde rekening raadplegen. Klik op 'Tools' en kies daarna voor 'Mutaties' bij 'Downloaden'.

  • Waar vind ik de knop om uit te loggen?

    Bent u klaar met Internet Bankieren? Log dan altijd uit. Zo voorkomt u dat anderen misschien uw bankgegevens kunnen inzien. U logt uit door te klikken op de knop 'Log uit'. Deze vindt u altijd rechtsbovenin.

  • Waarom zie ik de responscode niet wanneer ik een betaling wil verzenden?

    Als u in het scherm 'Opdracht verzenden' de responscode niet ziet staan, komt dit door de grootte van de tekst zoals die is ingesteld in uw browser. Wijzigt u de grootte van de tekst naar 'normaal' om de responscode zichtbaar te krijgen. Bekijk de instructies per browser.

  • Kan ik persoonlijke uitleg krijgen bij Internet Bankieren?

    ABN AMRO organiseert workshops Internet Bankieren over het hele land. Zo helpen we u op graag op weg. U kunt zich inschrijven voor een workshop. Wellicht wordt er één gehouden bij een bankkantoor bij u in de buurt.

Vragen? Bel met een van onze medewerkers. Dat kan 7 dagen per week, 24 uur per dag.

0900 - 92 16 (uitleg tarieven)

Paraplu cadeau bij aanvraag Credit Card

Onbezorgd erop uit gaan

De paraplu met wolkendesign die u krijgt bij een creditcardaanvraag

Een weekend shoppen in Londen? Of een paar dagen uitwaaien op Texel? Vraag nu een creditcard aan en u ontvangt deze ijzersterke paraplu cadeau. Weer of geen weer, jullie weekendje weg kan niet meer stuk.

Volg ons via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Volg ons via Google