Veelgestelde vragen

Tijdens het aanvragen van uw beleggingsrekening heeft u een geldig identificatiebewijs moeten uploaden (paspoort of ID-kaart). Wij hebben enige tijd nodig om dit in onze systemen te verwerken. Uiterlijk de dag na het aanvragen van uw beleggingsrekening kunt u een order plaatsen.

Mogelijk is uw toegang tot het Internet Bankieren niet goed opgevoerd. Dit blokkeert het aanvragen van een nieuw product. Een andere oorzaak kan een onjuiste vastlegging van uw gegevens zijn. 

In sommige gevallen is het aanvragen van een beleggingsrekening voor een gezamenlijke rekening lastiger omdat er twee mensen moeten tekenen. Een mogelijke oplossing is het aanvragen van een nieuw product op één naam.

Voor beide problemen kunt u contact opnemen met ons Contact Center. 

Een zakelijk depot kan niet online geopend worden.

U moet in ieder geval een uittreksel van de KvK en een LEI-code hebben (ook aan te vragen via de KvK) Als u dit heeft kunt u bellen om een afspraak te maken. Daarna kan het depot pas worden aangevraagd.

Om een order te kunnen plaatsen moet ABN AMRO zeker weten dat u voldoende kennis van dit product heeft. Om dit aan te tonen kunt u de betreffende toetsen maken. Deze toetsen vindt u in de Internet Bankieren omgeving. 

Binnen Zelf Beleggen Basis zijn niet alle beleggingsinstrumenten beschikbaar. De lijst vindt u hier.

Het verwerken van een order neemt tijd in beslag. Bij de verkoop van een aandeel ziet u de opbrengst de volgende dag op uw rekening. Bij een beleggingsfonds kan dit tot 4 werkdagen duren.