Informatie over ABN AMRO

Het hoofdkantoor van ABN AMRO Bank N.V. is gevestigd aan de Gustav Mahlerlaan 10, 1082 PP te Amsterdam.

Toezicht

De Autoriteit Financiële Markten (AFM) en De Nederlandsche Bank (DNB) houden toezicht op ABN AMRO. Beide instanties hebben speciale Toezichtslijnen, die u kunt bellen voor meer informatie over hun toezicht op ABN AMRO.

Klachtenregeling

We vinden het belangrijk dat u tevreden over ons bent. Daarom horen we het graag als u denkt dat onze service beter kan. Laat het ons ook weten als u een suggestie, vraag of klacht heeft. Bijvoorbeeld over de uitleg van een product, het antwoord van een medewerker of de manier waarop u geholpen bent. Wat er ook aan de hand is, we zoeken altijd naar een passende oplossing. Hoe eerder u ons benadert, hoe beter. Als uw vraag of klacht langer geleden is ontstaan, dan kan het lastiger zijn om informatie te verzamelen en u snel antwoord te geven.

U kunt uw vraag, suggestie of klacht op verschillende manieren aan ons doorgeven:

  • Wij zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. Bel 0900 - 0024*. Of vanuit het buitenland: +31 (0)10 241 17 20. 
  • Door contact op te nemen met uw relatiemanager.

Bezoekt u liever een van onze kantoren, dan bent u natuurlijk welkom. Een medewerker bespreekt uw vraag, voorstel of klacht graag met u. Op welke manier u ons ook benadert, we gaan hier altijd zorgvuldig mee om.

*Voor dit gesprek betaalt u uw gebruikelijke belkosten. Uw telefoonaanbieder bepaalt deze kosten.

Know Your Client Centre

De Wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme (Wwft) verplicht alle banken in Nederland om onderzoek te doen naar hun klanten. Dit doen wij vanuit ons Know Your Client Centre, oftewel KYC Centre. De analisten van het KYC Centre houden zich bezig met klantonderzoek om financiële criminaliteit te voorkomen. Het kan zijn dat we contact met u opnemen.

Uw mening telt

Wilt u betrokken zijn bij veranderingen in onze producten en diensten? Laat uw stem horen, zodat wij producten en diensten kunnen aanbieden die beter aansluiten op de wensen en behoeften van u als zakelijke klant. Meld u aan voor de Business Community van ABN Amro.

Juridische documenten

Zoekt u voorwaarden, of een Financiële Bijsluiter? Wij hebben de belangrijkste juridische documenten voor u op een rij gezet.

Sanctiemaatregelen buitenland

Als klant kunt u te maken krijgen met sancties als u geld overmaakt naar-, of geld ontvangt van een persoon of bedrijf waartegen sancties van toepassing zijn. Sancties zijn maatregelen van de internationale gemeenschap tegen een schending of bedreiging van de internationale vrede en veiligheid. 

Wij houden ons aan internationale sanctieregelingen waaronder de sanctieregelingen van de Verenigde Naties, de Europese Unie en de Verenigde Staten. Ook houden wij ons aan lokale sanctieregelgeving van landen waarin ABN AMRO actief is. 

Duurzaamheid

ABN AMRO wil graag een betere bank zijn, die bijdraagt aan een betere wereld. We zijn ervan overtuigd dat we een betere bank zijn als we ons samen met onze klanten en medewerkers inzetten voor een betere wereld. 
Lees meer over ons duurzame beleid en hoe u zelf ook eenvoudig een steentje kunt bijdragen.

PSD2

PSD2 is een nieuwe Europese richtlijn voor betaaldiensten. Deze richtlijn is onder andere bedoeld om de concurrentie en innovatie in het betalingsverkeer te vergroten. De belangrijkste verandering is dat u een derde partij (bedrijf of instelling) toegang kunt geven tot uw betaalrekeningen. Lees meer over PSD2 en de veranderingen voor uw bedrijf.

Identiteit

Wilt u meer lezen over de strategie en kernwaarden van ABN AMRO? Of wilt u meer informatie over sponsoring? U vindt deze informatie op:

NEW10

New10 is een initiatief van ABN AMRO en combineert de financiële kennis van de bank met de wendbaarheid van een startup. New10 biedt mkb-ondernemers een volledig digitale oplossing waarmee ze zelf een lening kunnen aanvragen. Binnen 15 minuten weten mkb-ondernemers al of ze de lening kunnen krijgen en tegen welke rente en voorwaarden.

VraagHugo

U wilt als ondernemer de juiste juridische documenten hebben, bijvoorbeeld een privacy statement. Met VraagHugo kunt u als ondernemer zelf documenten op maat maken in een paar eenvoudige, online stappen.

Franx

Franx bestaat uit een team van gedreven professionals, een unieke combinatie van bancaire en digitale experts. Met Franx regelt u valutatransacties zelf op basis van execution only én profiteert u van de kennis en expertise van onze specialisten. Samen werken we aan de continue ontwikkeling van een optimaal platform met een uitstekende service. Franx is een 100% dochteronderneming van ABN AMRO Bank N.V.