Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Verzekerd van kwaliteit

Sinds 2010 heeft ABN AMRO Verzekeringen het Keurmerk Klantgericht Verzekeren (KKV). Dat is een kwaliteitskeurmerk van de Stichting toetsing verzekeraars. Het KKV geeft u de zekerheid dat de verzekeraar zijn beloftes nakomt en dat de kwaliteit van dienstverlening belangrijk is voor de verzekeraar.

afbeelding_logo kkv

Wijzer in geldzaken

Heeft u behoefte aan betrouwbare informatie over geldzaken van een derde partij? Kijk dan eens op wijzeringeldzaken.nl. Het platform Wijzer in geldzaken vertegenwoordigt ruim 40 organisaties die hun krachten bundelen om het financiële inzicht van consumenten te vergroten, zodat zij beter in staat zijn financiële beslissingen te nemen.

GROW - afbeelding_Wijzer in Geldzaken

4,3 voor klachtafhandeling (op een schaal van 1 t/m 5)

In opdracht van de Autoriteit Financiële Markten heeft de Stichting toetsing verzekeraars in 2019 onderzoek gedaan naar de afhandeling van klachten en andere feedback van klanten. Hierbij hebben we gemiddeld 4,3 gescoord (op een schaal van 1 tot en met 5). Met de aanbevelingen en adviezen van dit onderzoek gaan we aan de slag. Zo maken we de afhandeling van klachten voor u nog beter.

Vragen, suggesties en klachten

Uw tevredenheid is belangrijk. Heeft u een voorstel hoe de service verbeterd kan worden? Of bent u niet tevreden over de manier waarop u geholpen bent? Vertel het ons. Dan zoeken we een passende oplossing.

Hoe kunt u ons bereiken?

Heeft u een vraag of wilt u informatie over verzekeringen? Onze medewerkers zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week telefonisch bereikbaar via 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten). Vanuit het buitenland: +31 10 241 17 20. Wilt u een schade melden? Bel dan +31 38 49 67 123.

Belt u ons? Toets dan uw rekeningnummer in, zo kunnen we u sneller en beter van dienst zijn. Spreek daarna duidelijk in over welk product uw vraag gaat en vat uw vraag in maximaal 3 woorden samen. U komt dan snel bij de juiste persoon terecht.

Bereikbaarheid: wat mag u verwachten?

  • U krijgt ons gemiddeld binnen 1 minuut aan de lijn (vanaf uw keuze in het keuzemenu)
  • U hoeft nooit langer dan 5 minuten te wachten
  • Als we verwachten dat u te lang moet wachten bellen we u terug wanneer het u uitkomt
  • Kunnen wij uw vraag niet direct beantwoorden? We zorgen ervoor dat u alsnog antwoord krijgt

Meer informatie

  • In reactietermijnen verzekeringen leest u hoelang het duurt het voor u een reactie van ABN AMRO Verzekeringen ontvangt na een klacht, suggestie of verzoek.
  • Verzekeraars en banken kunnen te maken krijgen met fraude door klanten. We zijn alert op fraude en fraudeurs en nemen verschillende maatregelen. Lees meer over ons fraudebeheersingsbeleid.
  • ABN AMRO Bank verkoopt verzekeringsproducten van ABN AMRO Verzekeringen. De bank heeft 49% van de aandelen in ABN AMRO Verzekeringen. NN Group (hierna: Nationale Nederlanden) bezit de overige 51%. Voor ABN AMRO Verzekeringen geldt het beleggingsbeleid van Nationale Nederlanden. Dit beleggingsbeleid geeft inzicht hoe we ons vermogen en dat van klanten verantwoord beleggen. Wij sluiten hierbij aan op de Code Duurzaam Beleggen van het Verbond van Verzekeraars.
 

Wat hebben we al gedaan met uw feedback?

'De informatie over het melden van schade kan beter'

Klanten die te maken kregen met een schade hadden hier vragen over. Daarom is de informatie hierover op onze website nu beter vindbaar. En heeft u een schade gemeld? Dan houden wij u telefonisch of schriftelijk op de hoogte over de voortgang.

'De brieven van ABN AMRO zijn niet altijd duidelijk'

In onze brieven stond niet altijd duidelijk waarom ABN AMRO een bepaalde beslissing nam en met welke reden(en). Bijvoorbeeld bij een schadeafhandeling. Onze brieven zijn nu duidelijker en begrijpelijker.

'Kan mijn levensverzekering sneller worden uitgekeerd?'

Klanten gaven aan dat de uitkering van hun levensverzekering lang duurde. Bijvoorbeeld de uitkering voor een lijfrente of spaardoel. Wij hebben dit proces versneld.

Veelgestelde vragen over schadeverzekeringen

Het bedrag voor uw verzekering bestaat uit de volgende onderdelen:

  1. premie voor uw verzekering
  2. administratieve kosten en poliskosten
  3. assurantiebelasting over de premie en de kosten

De poliskosten bedragen € 4,39 (inclusief assurantiebelasting) voor het afsluiten van een verzekering. Bij een autoverzekering bedragen de afsluitkosten € 9,98 (inclusief assurantiebelasting). Deze kosten betaalt u ook bij een wijziging van uw autoverzekering.

U betaalt 21% assurantiebelasting over uw premie en kosten. Sommige verzekeringen en delen hiervan zijn vrijgesteld van assurantiebelasting. Dat zijn bijvoorbeeld: 

  • levensverzekeringen
  • ongevallen-, invaliditeits- en arbeidsongeschiktheidsverzekeringen
  • ziekte- en ziektekostenverzekeringen
  • werkloosheidsverzekeringen
  • transportverzekeringen

Uw verzekeringspremie wordt rond de 1e van de maand afgeschreven van uw rekening. Betaalt u uw premie per jaar? Dan wordt uw premie jaarlijks afgeschreven rond de 1e van de maand waarin uw herzieningsdatum valt. Deze datum kunt u vinden op uw polis.

De premievervaldatum is de datum waarop u uw verzekeringspremie moet betalen.

U kunt uw premiebetaling wijzigen met ingang van de herzieningsdatum. Deze datum kunt u vinden op uw polis.

Vanaf drie verzekeringen krijgt u pakketkorting. Bij drie verzekeringen krijgt u 3% korting, bij vier verzekeringen 4% korting en bij vijf of meer verzekeringen 5% korting. De pakketkorting krijgt u één keer per jaar uitbetaald. Lees meer over de pakketkorting.

Een eigen risico is het bedrag dat bij een schade wordt afgehaald van de uitkering. Dit is dus het bedrag dat voor uw eigen rekening komt. De hoogte van uw eigen risico staat op uw polis.

U mag een schadeverzekering bij ons op ieder moment beëindigen, behalve uw doorlopende reisverzekering. De minimale looptijd van de doorlopende reisverzekering is één jaar. U moet een verzekering 30 dagen voor de gewenste beëindigingdatum opzeggen. Gebruikt u voor de beëindiging van uw verzekering ons online opzegformulier (inloggen met vijfcijferige identificatie code of e.dentifier). Heeft u geen Internet Bankieren? Neem dan contact met ons op via 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten).