Contact via chat en chatbot
Zo werkt het
- Ik geef direct antwoord, dag en nacht
- Je hebt geen wachttijd of telefoonkosten
- Lukt het niet? Dan helpt een medewerker
Ken je Anna al? Anna is onze

Wat kan ik aan Anna vragen?
Anna kan al veel
Wat kan Anna aan mij vragen?
Ben je ingelogd? Dan begint Anna soms uit zichzelf een gesprek met je. Bijvoorbeeld om te vragen of je je adres wilt controleren.
Wat als Anna me niet kan helpen?
Geen zorgen. Tijdens onze

Anna kan veel meer dan je denkt
Want als het nodig is, zoekt ze ook naar een adviseur voor je. Die kan helpen met vragen over je hypotheek, beleggingen, verzekeringen, leningen en nog veel meer. Dit kan via chat of Beeldbankieren.
Kan je niet meer kunt inloggen in Internet Bankieren of de ABN AMRO app?
In een paar stappen kan Anna je helpen met identificeren. Zo weten we zeker wie je bent. Daarna helpt een van onze medewerkers je verder en kan je weer snel inloggen.
Tips om te praten met Anna: stel één vraag tegelijk en houd het kort
Zo werkt het
Chatten op de website

- Staat er rechts onderin een tekstballon? Klik erop
- Het chatvenster opent
- Stel een korte vraag
- Je krijgt direct antwoord
Neemt een medewerker de chat over? Dan vragen we je om in te loggen. Zo zijn het gesprek en je gegevens beveiligd.
Chatten in de ABN AMRO app

- Tik in de app onderaan in het menu op 'Help'
- Scrol naar beneden en tik op 'Chat met ons'
- Het chatvenster opent
- Stel een korte vraag en krijg direct antwoord
- De chat met een medewerker blijft 48 uur open staan. Je kunt reageren wanneer het jou uitkomt.
Veilig ingelogd chatten

- Als je bent ingelogd in de ABN AMRO app of Internet Bankieren, is het gesprek
- Daardoor kan je meer
doorgeven - We kunnen je sneller en beter helpen
Let op
Anna of onze medewerkers vragen nooit om je wachtwoorden, (pin)codes of gebruikersnamen. Geef deze ook nooit door. Twijfels? Lees meer over veilig bankieren.
Veelgestelde vragen
Wat is een chatbot?
Het woord 'chatbot' is een combinatie van de woorden 'chat' en 'robot'. Een chatbot is een computer die automatisch antwoord geeft op je vragen. De meeste chatbots leren van de vragen die gesteld worden. Ook onze chatbot Anna. Zo wordt ze steeds slimmer. Iedere week kan ze steeds meer vragen begrijpen en beantwoorden.
Over welke onderwerpen kan Anna vragen beantwoorden?
Goed om te weten: Anna wordt iedere week bijgewerkt met nieuwe informatie! Ze kan in ieder geval de meestgestelde vragen beantwoorden over:
- ABN AMRO app aanvragen
- Apple Pay
- Bankverklaring
- Beleggingen
- Betaalpassen
- Bewindvoering
- Contact
- Contactgegevens wijzigen
- E.dentifier
- Financieel Jaaroverzicht
- Hypotheken
- Identificatiecode instellen
- iDIN
- Incasso’s
- Inloggen
- Instellen
- Internet Bankieren aanvragen
- Leningen
- Machtigingen
- Overboekingen
- Overstappen
- Phishing, fraude en oplichting
- Rekeningafschriften
- Spaarrente
- Status van je aanvragen
- Zakelijke bankzaken
Waarom begrijpt chatbot Anna me niet altijd?
Soms weten chatbots het antwoord wel, maar raken ze in de war door de manier waarop een vraag wordt gesteld. Hier een paar tips om met een chatbot te praten:
- Stel één vraag tegelijk
- Maak een korte zin
- Geef niet te veel details.
Weet Anna het antwoord op je vraag niet? Dan kan een 'echte' medewerker het chatgesprek overnemen. Wist je dat Anna leert van je vragen? Zo wordt Anna elke dag slimmer en kan zij bij nóg meer onderwerpen helpen.
Moet ik alles opnieuw uitleggen als een medewerker gesprek overneemt?
Nee, dat hoeft niet. De medewerker kan je gesprek met Anna teruglezen.
Moet ik betalen om te chatten?
Chatten met chatbot Anna of met een van onze medewerkers kost niets.