Naar de navigatie Naar de inhoud

Kenmerken Mobiel Bankieren app

Alles over Mobiel Bankieren

Wat is Mobiel Bankieren?

Met de Mobiel Bankieren app van ABN AMRO regelt u gemakkelijk uw bankzaken via uw smartphone of tablet.

Wij blijven onze Mobiel Bankieren app verder ontwikkelen. Bekijk alle functies die de app nu heeft.

Voor wie?

Mobiel Bankieren is geschikt voor:

Voorwaarden

Voor Mobiel Bankieren gelden de Voorwaarden identificatiecode (pdf, 106kB).

Wat heb ik nodig?

Om Mobiel Bankieren te kunnen gebruiken, heeft u het volgende nodig:

  • Toegang tot Internet Bankieren van ABN AMRO.

  • Een smartphone of tablet: 

    • een iPhone, iPod Touch of iPad (iOS versie 8.0 en hoger)

    • een Android- toestel (versie 4.1 en hoger).


    Let op: op een gejailbreakt of geroot toestel ondersteunen wij de werking van de Mobiel Bankieren app niet. Ook kunt u op zo'n toestel niet alle functies van Mobiel Bankieren gebruiken (bijvoorbeeld vingerafdruk). Lees hieronder bij 'Mobiel Bankieren en veiligheid' waarom.
  • Een internetverbinding op uw smartphone of tablet. Een 3G, 4G of wifiverbinding is vereist.

Kosten

  • Het downloaden en gebruiken van Mobiel Bankieren is gratis.

  • Om de app te gebruiken heeft u internet nodig. Als u mobiel internet gebruikt, dan kan uw telecom aanbieder hier kosten voor rekenen.

  • U kunt op sommige smartphones vanuit de app ook een sms of e-mail sturen naar de ontvanger van uw betaling. Wij rekenen hier geen kosten voor. Het kan zijn dat uw telecom aanbieder hier wel kosten voor rekent.

Mobiel Bankieren en veiligheid


  • Veilig bankieren met uw identificatiecode
    Als u de Mobiel Bankieren app voor het eerst gebruikt, kiest u een identificatiecode. Deze persoonlijke code gebruikt u altijd om in te loggen en geld over te maken. Zo kan iemand anders niet zomaar uw saldo bekijken of overboekingen doen met uw smartphone of tablet. Heeft u al een identificatiecode aangemaakt voor Internet Bankieren? Dan gebruikt u dezelfde code. Lees meer over veilig betalen met uw identificatiecode

  • Veilig bankieren met vingerafdruk
    U kunt er ook voor kiezen om met uw vingerafdruk in te loggen en uw bankzaken te regelen. Dit kan voor dezelfde bankzaken als met de identificatiecode:

    • Zorg ervoor dat uitsluitend uw eigen vingerafdrukken zijn geregistreerd op uw toestel als u die wilt gebruiken in de Mobiel Bankieren app. Misschien realiseert u zich niet dat er vingerafdrukken van anderen op uw toestel zijn geregistreerd. Controleer dit bij de instellingen van uw toestel. 
    • Bent u er niet zeker van dat alleen uw vingerafdrukken zijn geregistreerd? Verwijder dan alle vingerafdrukken en registreer opnieuw uw vingerafdrukken. 
    • Deel uw toestel niet met anderen als u uw vingerafdruk wilt inschakelen voor de app zodat anderen niet die van hun kunnen toevoegen. Wanneer een vingerafdruk wordt verwijderd of toegevoegd, krijgt u een melding op uw scherm dat het gebruik van deze functie in de app is geblokkeerd. U moet Touch ID/Vingerafdruk dan opnieuw inschakelen.

    Let op: Hebben anderen ook hun vingerafdruk op het toestel geregistreerd? Als u die niet verwijdert, kunnen zij ook inloggen en bankieren in de Mobiel Bankieren app, bijvoorbeeld een overboeking doen vanaf uw rekening.
    Lees meer over uw bankzaken doen met uw vingerafdruk.

  • Daglimiet 
    Met de daglimiet bepaalt u zelf eenvoudig welk bedrag u per dag maximaal met uw vingerafdruk of zelfgekozen identificatiecode kunt overboeken naar rekeningen van anderen. U kunt zelf uw daglimiet instellen met een maximum van € 5.000 per dag.
    Lees meer over de daglimiet in de toelichting limieten

  • Gejailbreakte of geroote toestellen
    Met een toestel dat gejailbreakt of geroot is, kunt u apps downloaden die niet gecontroleerd zijn door de officiële appstores. Dit soort apps kunnen schade toebrengen aan uw toestel of andere apps. Dat vinden wij zeer onveilig voor de Mobiel Bankieren app. Daarom ondersteunen we bij gejailbreakte of geroote toestellen de werking van de Mobiel Bankieren app niet meer. Ook kunt u op zo'n toestel niet alle functies van Mobiel Bankieren gebruiken (bijvoorbeeld vingerafdruk). 

  • Meer over veilig Mobiel Bankieren
    Wij doen er alles aan om u veilig te laten bankieren. Maar het is net zo belangrijk dat u zelf weet hoe u veilig omgaat met uw toestel en uw gegevens. Welke veiligheidstips kunt u opvolgen? Wat doen wij? We hebben het voor u op een rij gezet. Lees meer over veilig Mobiel Bankieren.

Starten met Mobiel bankieren

Download de Mobiel Bankieren app op uw smartphone of tablet.

Stoppen met Mobiel bankieren

Wilt u zich afmelden voor de app? Doe dan het volgende:

  • Verwijder de app van uw smartphone of tablet.

  • Meld u af in Internet Bankieren. Hiervoor heeft u uw e.dentifier nodig.

Hulp nodig? 
U kunt ons 24/7 bereiken.

Bel met onze medewerkers

10 tips voor veilig Mobiel Bankieren

Goed omgaan met uw toestel en uw gegevens

10 tips voor Veilig Mobiel Bankieren

Wij doen er alles aan om u veilig te laten bankieren. Maar hoe gaat u zelf goed om met uw toestel en uw gegevens? We hebben 10 tips voor u op een rij gezet.