Veelgestelde vragen over de ABN AMRO app

Technische vragen over de app

Verwijder de cache onder de Google Play Store app in de instellingen van uw Android-toestel. Volg deze stappen: 

  1. Ga naar Instellingen > Apps > Google Play Store.
  2. Tik op Opslag > Cache legen onderaan het scherm. 
  3. Ga vervolgens naar Instellingen > Apps > Google Play-services. 
  4. Tik op Opslag > Cache legen onderaan het scherm. 
Na het verwijderen van de cache onder deze apps loopt de download weer verder en kan de ABN AMRO app geïnstalleerd worden.

Bent u uw identificatiecode vergeten of heeft u drie keer de verkeerde code ingetikt? Geen probleem, gelukkig kunt u dit zelf oplossen.


1. Registreer uzelf opnieuw in de app. Dit gaat automatisch

2. Volg dan de stappen, zoals bij het instellen van de app. Let op: u heeft hiervoor uw betaalpas en e.dentifier nodig.

3. Kies een nieuwe 5-cijferige identificatiecode en bevestig deze.


U kunt nu inloggen met uw nieuwe identificatiecode en de app gebruiken zoals u gewend bent.


Wat moet ik doen als mijn toestel kwijt of gestolen is?


Dit kan iedereen overkomen. Zorg dat u goed bent voorbereid en weet wat u moet doen als dit gebeurt. Stel nu bijvoorbeeld alvast uw diefstalbeveiliging in. Lees deze tips.

De ABN AMRO app werkt helaas niet op Huawei-toestellen die sinds 2020 zijn geïntroduceerd. Google heeft de toegang tot de Google Play Store voor deze toestellen geblokkeerd. U kunt de ABN AMRO app daarom niet downloaden, installeren of gebruiken op deze toestellen. Ook niet via Huawei's eigen app store AppGallery. Houd hier rekening mee als u een nieuw toestel koopt.

  • De app heeft toegang tot uw Apparaat ID nodig om uw toestel te registreren. Lees meer over toestelregistratie.
  • De app heeft toegang tot uw telefoon nodig, zodat u vanuit 'Contact' direct met ons kunt bellen.
  • Toegang tot foto's/mediabestanden is nodig om uw app te personaliseren met afbeeldingen, bijvoorbeeld foto's bij uw eigen rekeningen of in het adresboek.
  • Toegang tot de camera is nodig om gebruik te maken van de acceptgiroscanner en om foto's aan uw rekeningen toe te voegen.

Vragen over instellingen van de app

Is alleen het laatste cijfer veranderd? Dan wijzigt u uw pasnummer eenvoudig via de ABN AMRO app. Kies 'Profiel'> 'Toegang en gebruik'> 'Nieuw pasnummer instellen'. Zijn de laatste 2 cijfers van uw pasnummer veranderd? Verwijder dan uw registratie en registreer u opnieuw met uw nieuwe pasnummer.
Ga naar 'Profiel' > 'Toegang en gebruik' > 'Taal instellen'.

Ga naar 'Profiel' > 'Rekeningen en betalen' en kies 'Rekeningoverzicht'. Als u een bepaalde rekening niet ziet in uw overzicht, bent u waarschijnlijk niet gemachtigd voor deze rekening. U kunt dit eventueel aanvragen via Internet Bankieren.

  • Ga naar 'Instellingen > Rekeningen en betalen  > Rekeningoverzicht > Totaalsaldo tonen'
  • Tik op het schuifje 'Totaalsaldo tonen' om het totaalsaldo aan of uit te zetten
  • U kunt het totaalsaldo bekijken in uw rekeningoverzicht
Heeft u uw rekeningen in een andere volgorde gezet? Of een foto of naam aan een rekening toegevoegd? Dan blijft dit zo bij een nieuwe update van de app. U hoeft dus niets opnieuw in te stellen.
In de ABN AMRO app en in Internet Bankieren stelt u zelf in welke rekeningen u wilt zien of verbergen. En u kiest de volgorde waarin u de rekeningen wilt zien. Het kan zijn dat u ze verschillend heeft ingesteld.
De meeste bankzaken kunt u simpel zelf regelen in de app. Zo kunt u schade melden zonder te bellen. Maar ook uw rekeningen instellen of uw kind toegang geven tot de app. Wilt u graag weten hoe dat werkt en wat u nog meer kan doen met de app?