Veelgestelde vragen over de ABN AMRO app

Verwijder de cache onder de Google Play Store app in de instellingen van uw Android-toestel. Volg deze stappen: 

  1. Ga naar Instellingen > Apps > Google Play Store.
  2. Tik op Opslag > Cache legen onderaan het scherm. 
  3. Ga vervolgens naar Instellingen > Apps > Google Play-services. 
  4. Tik op Opslag > Cache legen onderaan het scherm. 
Na het verwijderen van de cache onder deze apps loopt de download weer verder en kan de ABN AMRO app geïnstalleerd worden.

Is alleen het laatste cijfer veranderd? Dan wijzigt u uw pasnummer eenvoudig via de ABN AMRO app. Kies 'Instellingen'> 'Toegang en gebruik'> 'Nieuw pasnummer instellen'. Zijn de laatste 2 cijfers van uw pasnummer veranderd? Verwijder dan uw registratie en registreer u opnieuw met uw nieuwe pasnummer.

De ABN AMRO app werkt helaas niet op Huawei-toestellen die sinds 2020 zijn geïntroduceerd. Google heeft de toegang tot de Google Play Store voor deze toestellen geblokkeerd. U kunt de ABN AMRO app daarom niet downloaden, installeren of gebruiken op deze toestellen. Ook niet via Huawei's eigen app store AppGallery. Houd hier rekening mee als u een nieuw toestel koopt.

Ga naar 'Instellingen' > 'Rekeningen en betalen' en kies 'Rekeningoverzicht'. Als u een bepaalde rekening niet ziet in uw overzicht, bent u waarschijnlijk niet gemachtigd voor deze rekening. U kunt dit eventueel aanvragen via Internet Bankieren.

Dit kan iedereen overkomen. Zorg dat u goed bent voorbereid en weet wat u moet doen als dit gebeurt. Stel nu bijvoorbeeld alvast uw diefstalbeveiliging in. Lees deze tips.

Ga naar 'Instellingen' > 'Toegang en gebruik' > 'Taal veranderen'.
  • De app heeft toegang tot uw Apparaat ID nodig om uw toestel te registreren. Lees meer over toestelregistratie.
  • De app heeft toegang tot uw telefoon nodig, zodat u vanuit 'Contact' direct met ons kunt bellen.
  • Toegang tot foto's/mediabestanden is nodig om uw app te personaliseren met afbeeldingen, bijvoorbeeld foto's bij uw eigen rekeningen of in het adresboek.
  • Toegang tot de camera is nodig om gebruik te maken van de acceptgiroscanner en om foto's aan uw rekeningen toe te voegen.
  • Ga naar 'Instellingen > Rekeningen en betalen  > Rekeningoverzicht > Totaalsaldo tonen'
  • Tik op het schuifje 'Totaalsaldo tonen' om het totaalsaldo aan of uit te zetten
  • U kunt het totaalsaldo bekijken in uw rekeningoverzicht 
Heeft u uw rekeningen in een andere volgorde gezet? Of een foto of naam aan een rekening toegevoegd? Dan blijft dit zo bij een nieuwe update van de app. U hoeft dus niets opnieuw in te stellen.
In de ABN AMRO app en in Internet Bankieren stelt u zelf in welke rekeningen u wilt zien of verbergen. En u kiest de volgorde waarin u de rekeningen wilt zien. Het kan zijn dat u ze verschillend heeft ingesteld.