Gina heeft een heel drukke dag op haar werk als ze een appje van haar zoon krijgt. 'Hoi mam, raad eens wat er is gebeurd? Ik heb m’n telefoon in de wasmachine gewassen en tijdelijk een leentelefoon. Je kunt me bereiken op dit nummer.' Volgens Gina is dat typisch iets voor haar zoon. Ze spreken af dat ze later die dag nog even contact hebben.
Als Gina klaar is met werken, belt ze haar zoon maar krijgt geen gehoor. Dus stuurt ze hem een appje. Hij appt terug: 'Mam, de microfoon van m'n leentelefoon werkt niet goed. Wil je me appen als je thuis bent?' Als Gina thuis is, appt ze haar zoon. Hij antwoordt: 'Ik ben onderweg en moet geld naar iemand overmaken. Wil jij dat voor me doen?' Direct daarachteraan appt hij nog: 'Ik geef het je gelijk terug als ik thuis ben!'
Gina’s zoon is zelfstandig ondernemer en heeft nog nooit om geld gevraagd. Ze vindt het dus eigenlijk wel schattig dat hij z’n moeder om hulp vraagt. Ze appt terug dat het geen probleem is. Haar zoon stuurt de rekeninggegevens via WhatsApp en vraagt of ze het rechtstreeks naar die persoon wil overmaken. Gina boekt een bedrag van € 4.000 over. Als we haar vragen of er ergens een moment van twijfel is geweest, antwoordt ze volmondig nee.