Lees meer over het betalen van je verzekeringspremie(s), het aanpassen hiervan en hoe het zit met betalingsherinneringen.
Je betaalt de premie altijd via automatische incasso. Ons rekeningnummer is NL63 ABNA 08488 24 504. Via Internet Bankieren kun je zien hoeveel premie en in welke termijnen je betaalt. Dit doe je zo:
Heb je geen Internet Bankieren? Neem dan contact met ons op.
Het is momenteel niet mogelijk om je verzekeringen in de ABN AMRO app te bekijken.
Wil je met een ander rekeningnummer en/of in andere termijnen betalen? Neem dan contact op met ABN AMRO Verzekeringen via 038 - 496 70 84 (maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur). Of stuur een e-mail naar premie@abnamroverzekeringen.nl en vermeld hierbij je polisnummer. De aanpassing gaat in op de eerstvolgende verlengingsdatum van de verzekering.
Let op: je kiest 1 betalingstermijn. Deze betalingstermijn geldt voor al je verzekeringen bij ABN AMRO, omdat de premie in één keer wordt afgeschreven van je rekening.
Soms lukt een incasso onverhoopt niet en krijg je van ons een betalingsherinnering. Lees waarom een incasso kan mislukken en wat je in zo'n geval moet doen.
Onvoldoende saldo
Als je onvoldoende saldo hebt op je rekening, probeert ABN AMRO Verzekeringen 2 keer de premie van je rekening af te schrijven. Na de eerste mislukte poging krijg je een brief. Hierin lees je dat we het nog een keer gaan proberen en krijg je de vraag of je kunt zorgen voor voldoende saldo. Lukt het na 2 keer niet, dan krijg je een eerste betalingsherinnering. Deze herinnering ontvang je ongeveer 22 dagen nadat je eigenlijk had moeten betalen.
We vragen je dan zelf de premie over te maken naar ABN AMRO Verzekeringen via rekeningnummer NL63 ABNA 0848 8245 04, ten name van ABN AMRO Schadeverzekeringen N.V. Vermeld hierbij altijd je pakketnummer. Deze vind je op je polisblad. Ook de premie is hierop te vinden.
Een incassoblokkade
Het kan gebeuren dat automatische incasso's op je rekening worden geblokkeerd. In dat geval kan ABN AMRO Verzekeringen het premiebedrag niet afschrijven. Je kunt deze blokkade zelf verwijderen via Internet Bankieren.
Heb je geen Internet Bankieren? Neem dan contact op met ABN AMRO Verzekeringen via 038 - 496 70 84 (maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur).
Zo verwijder je een blokkade via Internet Bankieren:
Als je na de eerste betalingsherinnering niet betaalt, dan krijg je een tweede herinnering en heb je nog 21 dagen om te betalen. Je leest in de brief ook meer over de gevolgen van het niet betalen van de premie. Zo heb je geen dekking meer bij schade en ben je pas weer verzekerd als je alle openstaande premies hebt betaald.
Hoe verder
Als we jouw betaling na 21 dagen niet hebben ontvangen, krijg je een brief met polisblad waarop staat dat je geen dekking meer hebt bij schade. Bij een autoverzekering melden wij het kenteken af bij de RDW. Dat betekent dat je niet meer in de auto mag rijden omdat je niet meer voldoet aan de wettelijke plicht om je auto te verzekeren. Je loopt het risico dat je een boete krijgt van het Centraal Justitieel Incassobureau.
Hebben we je betaling 2 weken hierna niet ontvangen? Dan beëindigen we je verzekering. Dit betekent dat je niet langer bij ons verzekerd bent. Je krijgt hierover een brief.
Heb je een betalingsherinnering gekregen maar is de premie inmiddels betaald? Dan mag je de brief negeren. Heb je te veel premie betaald? Dan verrekenen we dit bedrag met de eerstvolgende premie.