Naar de navigatie Naar de inhoud

Veelgestelde vragen over inloggen en uitloggen

Meest voorkomende problemen bij het inloggen

  • Waarom kan ik niet inloggen met mijn e.dentifier met usb-kabel?

    Sinds de update van Firefox (versie 26), Chrome (versie 32) en Safari (versie 6.1 en hoger) wordt de software van de e.dentifier door deze browsers geblokkeerd. Hierdoor kunt u niet meer inloggen via de usb-kabel. U moet daarvoor eerst de software voor de e.dentifier deblokkeren.

  • Waarom zie ik geen inlogknop voor Internet Bankieren?

    Wilt u inloggen in Internet Bankieren, maar ziet u geen knop 'log in'? Mogelijk komt dat door de instellingen van uw internetbrowser Internet Explorer. In uw internetbrowser is waarschijnlijk ActiveX niet ingeschakeld. ActiveX is een technologie die nodig is om bijvoorbeeld video's af te spelen. Door ActiveX weer in te schakelen, moet de knop 'log in' weer zichtbaar worden.

  • De pagina verschijnt niet of ziet er raar uit. Wat kan ik hieraan doen?

    Volg de stappen waarmee u de meest voorkomende problemen kunt oplossen.

Vragen over in- en uitloggen

  • Hoe kan ik inloggen in Internet Bankieren?

    Er zijn twee manieren om in te loggen in Internet Bankieren: via de identificatiecode en met een e.dentifier. Lees meer informatie over inloggen.

  • Hoe kan ik uitloggen?

    Bent u klaar met Internet Bankieren? Log dan altijd uit. Zo voorkomt u dat anderen misschien uw bankgegevens kunnen inzien. U logt uit door te klikken op de knop 'Log uit'. Deze vindt u altijd rechtsboven.

  • Wat gebeurt er als ik niet uitlog?

    Wij raden u aan om altijd uit te loggen. Logt u niet zelf uit? Dan wordt u na 20 minuten automatisch uitgelogd als u in Internet Bankieren geen handeling verricht.

  • Waarom krijg ik een melding dat ik met de ingevulde gegevens geen toegang krijg tot Internet Bankieren?

    Krijgt u bij het inloggen de volgende melding te zien? 'Met de ingevulde gegevens kunt u niet inloggen. Controleer of u uw rekeningnummer, pasnummer en respons juist heeft ingevuld.'
    Controleer dan het volgende:

    • Vul het juiste rekeningnummer in.

    • Vul het pasnummer in van uw betaalpas. Let op: heeft u een nieuwe betaalpas ontvangen? U moet dan eerst uw betaalpas activeren. Daarna kunt u het nieuwe pasnummer invullen. 

    • Vul de juiste responscode in.

Meldingen op de e.dentifier

  • Wat moet ik doen als de e.dentifier meldt: 'Response is foutief, u hebt een nieuwe code'?

    U heeft waarschijnlijk een verkeerde code ingevuld. Druk op 'OK' op uw e.dentifier. Doorloop alle stappen opnieuw met de nieuwe code.

  • Wat moet ik doen als de e.dentifier meldt: BATTERY WARNING?

    Deze melding geeft aan dat de batterij bijna leeg is. Als u op C of op OK drukt, verschijnt de melding CONTACT BANK. Vraag dan gratis online een vervangende e.dentifier aan. Of geef uw bestelling telefonisch op via 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten). U ontvangt de e.dentifier binnen 1 tot 2 werkdagen.

  • Wat moet ik doen als de e.dentifier meldt: U heeft nog één poging om de juiste pincode in te toetsen?

    U krijgt deze waarschuwing als u nog één kans heeft om de juiste pincode in te voeren. Weet u de pincode niet meer? Lees wat u kunt doen om uw pincode op te vragen.

  • Wat moet ik doen als de e.dentifier meldt: Pincode geblokkeerd?

    Verschijnt de melding 'pincode geblokkeerd' op uw e.dentifier? Dan heeft u 3 keer een verkeerde pincode ingevoerd.

    • Weet u de juiste pincode weer? Fijn, want dan kunt u uw pincode eenvoudig deblokkeren door met uw pas te betalen in een winkel. Of door uw saldo te checken of geld op te nemen bij een geldautomaat. 
    • Bent u uw pincode vergeten? Vraag dan een vervangende pincode aan.

  • Wat moet ik doen als de e.dentifier meldt: CARD ERROR?

    Het kan zijn dat uw betaalpas niet goed in de e.dentifier zit. Er kan ook vuil in de invoergleuf van de e.dentifier zitten. Schoonblazen kan helpen. Wrijf ook de chip van uw betaalpas (het 'gouden' vakje) voorzichtig schoon met een droge doek. Helpt dit allemaal niet? Dan is uw pas waarschijnlijk defect. Controleer de betaalpas eventueel bij een ABN AMRO bankkantoor of vraag direct een vervangende pas aan.

    • Heeft u een vervangende pas aangevraagd? Dan vervalt de oude betaalpas zodra u de nieuwe (vervangende) betaalpas activeert.

    • Wilt u tijdens de aanvraagperiode voor de nieuwe pas nog over uw oude pas beschikken? Geef dit dan aan bij de aanvraag op het kantoor, of telefonisch via 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten).

  • Wat moet ik doen als een foutmelding verschijnt die begint met: MESSAGE_SEC of MESSAGE_WEB?

    Foutmeldingen die beginnen met 'MESSAGE_SEC' of 'MESSAGE_WEB' (gevolgd door een nummer) verschijnen als er technische problemen zijn binnen Internet Bankieren. De melding verschijnt meestal bij het inloggen of bij het verzenden van een opdracht. Probeert u op een later tijdstip nogmaals in te loggen. U kunt in uw rekeningoverzicht zien of eventuele betaalopdrachten zijn uitgevoerd.

  • Wat moet ik doen als de melding 'Met het ingevulde rekeningnummer en pasnummer hebt u geen toegang tot Internet Bankieren' verschijnt?

    Controleer of u de juiste gegevens heeft ingevuld in het inlogscherm:

    • Hoort het rekeningnummer bij het pasnummer?
    • Heeft u de betaalpas gebruikt van het ingevulde rekeningnummer?

    Verschijnt na controle nog steeds de melding? Neem dan contact op met 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten). Onze medewerkers gaan na waarom uw pas is geblokkeerd.

  • Wat moet ik doen na de melding 'Uw browser en/of smartphone ondersteunt niet usb-gekoppelde e.dentifier2'?

    Deze melding verschijnt als de benodigde plug-in in de browser niet werkt met de e.dentifier2. Het probleem kan zijn:

    • De browser voldoet niet aan de systeemeisen van ABN AMRO Internet Bankieren. Bekijk het overzicht van besturingssystemen en browsers.
    • U gebruikt de laatste update van Google Chrome (v12) waardoor de e.dentifier2 browser-plug-in blokkeert.
    • Er is een probleem met de compatibiliteitsinstellingen in Internet Explorer 9 (Windows-computer). Bekijk het overzicht van besturingssystemen en browsers.

Weet u precies wat u besteedt?

Meer controle op uw geld met Grip

Met Grip weet je precies wat je per maand aan koffie uitgeeft

Een kop koffie to go, een lunch in de stad of een extra zak chips in uw boodschappenmand. Naast uw vaste lasten kunnen de kosten van kleine uitgaven snel oplopen. Met de Grip app weet u precies waar uw geld naartoe gaat en houdt u de controle.