Naar de navigatie Naar de inhoud

Uw identificatiecode

Makkelijk inloggen en overboeken met uw persoonlijke identificatiecode.

Uw saldo checken zonder e.dentifier

Om uw saldo te zien via Internet Bankieren, hoeft u niet in te loggen met uw e.dentifier en uw betaalpas. Dat kan ook met uw identificatiecode. Dat is een 5-cijferige code waarmee u eenvoudig inlogt op uw pc of laptop. Om deze code in te stellen logt u eerst eenmalig in met uw e.dentifier.

Gratis paslezer van ABN AMRO voor Internet Bankieren en Mobiel. Ook voor identificatie bij Telefonisch Bankieren. De e.dentifier2 is de opvolger van de e.dentifier. U kunt beide paslezers gebruiken.
 

Ook overboeken zonder e.dentifier

Wilt u ook geld overmaken via Internet Bankieren met uw identificatiecode? Dat kan ook. U bepaalt zelf hoeveel geld u op deze manier maximaal per dag kunt overboeken. Dat noemen wij uw daglimiet. U kunt alleen geld overboeken naar een zogenoemde 'bekende' rekening. Dit is een rekening waar u in de laatste 18 maanden geld naar heeft overgeboekt. Wilt u liever altijd uw e.dentifier gebruiken om geld over te boeken naar anderen? Stel uw daglimiet dan in op € 0,-.

 

Identificatiecode voor mobiel en bij telefonisch contact

Gebruikt u de Mobiel Bankieren app? Dan kunt u met uw identificatiecode ook overboeken naar alle rekeningen zonder e.dentifier. Soms vragen wij u om uzelf herkenbaar te maken bij telefonisch contact. Wij weten dan dat u het bent die belt. Bijvoorbeeld als u een telefonische beleggingsorder wilt doen. U kunt dan ook uw identificatiecode gebruiken.

 

Veilig bankieren met uw identificatiecode

Uw identificatiecode is vergelijkbaar met de pincode van uw Betaalpas. Ook uw identificatiecode moet u geheimhouden. Verder raden wij u af om een 'open' draadloos netwerk te gebruiken zoals in een café of in de trein of in een winkel. U weet namelijk niet of deze draadloze internetverbinding (wifi) goed beveiligd is. Downloadt u software op uw pc of mobiele telefoon? Doe dit dan via officiële websites. Zo houdt u virussen beter buiten de deur.

Hulp nodig? Bel met onze medewerkers. Dat kan 24 uur per dag, 7 dagen per week.

0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten)

Bedrag onterecht afgeschreven?

Boek een verkeerde incasso terug via de app

U kunt via de app eenvoudig een onterechte incasso terugboeken.

Is er geld van uw rekening afgeschreven waarvoor u geen toestemming heeft gegeven? U kunt een onterechte incasso eenvoudig terugboeken via de Mobiel Bankieren app.

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief