Naar de navigatie Naar de inhoud

Mobiel Bevestigen

Opdrachten verzenden via uw mobiel

We zorgen dat u steeds meer bankzaken zonder e.dentifier kunt doen. Daarom hebben we iets nieuws voor u: Mobiel Bevestigen. Hiermee kunt u in Internet Bankieren uw opdrachten verzenden door even in te loggen in de Mobiel Bankieren app. U gebruikt dan uw telefoon in plaats van de e.dentifier! Waarom? We weten dat veel van onze klanten de Mobiel Bankieren app hebben op hun telefoon. En we weten dat zij vaak geen e.dentifier bij de hand hebben, maar hun telefoon wel.

Zo werkt Mobiel Bevestigen

1. Zet Mobiel Bevestigen 'aan' in de app

  • Log in in Mobiel Bankieren
  • Ga naar 'Instellingen > Inloggen en bevestigen > Mobiel Bevestigen'
  • Tik op het schuifje bij 'Mobiel Bevestigen'

2. Verstuur uw opdracht

Stap 1

  • Geef uw opdracht in Internet Bankieren
  • Kies het Mobiel Bevestigen-icoon om deze te verzenden
  • Klik op 'Volgende'
Mobiel Bevestigen

Stap 2

  • Pak uw telefoon 
  • Log in in de Mobiel Bankieren app
Mobiel Bevestigen

Stap 3

  • Controleer uw opdracht
  • OK? Tik op 'Bevestigen'
Mobiel Bevestigen

Stap 4

  • Bevestig de opdracht met uw identificatiecode of vingerafdruk
Mobiel Bevestigen

Stap 5

  • Tik op 'Sluiten' om uit te loggen uit de app
Mobiel Bevestigen

Klaar!

Uw opdracht is verzonden. Internet Bankieren keert automatisch terug naar uw rekeningoverzicht. Of naar uw 'Takenlijst', als daar nog opdrachten staan.
Mobiel Bevestigen

Wanneer kan ik Mobiel Bevestigen gebruiken?

  • Voor overboekingen, zolang het totaalbedrag binnen uw daglimiet valt
  • Om aanvragen te kunnen doen, bijvoorbeeld voor een nieuwe betaalpas
  • Om gegevens of instellingen te wijzigen. Bijvoorbeeld uw contactgegevens of identificatiecode

Veelgestelde vragen

  • Kan ik Mobiel Bevestigen op meerdere toestellen gebruiken?

    Ja, dat is mogelijk. U moet dan op ieder toestel apart Mobiel Bevestigen instellen. Heeft u in Internet Bankieren een opdracht verzonden en hierbij gekozen voor Mobiel Bevestigen? U verzendt uw opdracht met het eerste toestel waarop u op dat moment inlogt.

  • Hoe veilig is Mobiel Bevestigen?

    Wij doen er alles aan om u zo veilig mogelijk te laten bankieren:
    • Bij Mobiel Bevestigen vragen wij u uw opdracht te controleren. 
    • U bevestigt uw opdracht met uw identificatiecode of vingerafdruk. 
    • We herkennen u niet alleen aan uw identificatiecode of vingerafdruk, maar ook aan het toestel waarmee u bankiert.
    • Bij betaalopdrachten boven uw daglimiet wordt u weer gevraagd om uw e.dentifier.

  • Kan ik met Mobiel Bevestigen ook inloggen of betalen via iDEAL?

    Helaas is dat op dit moment nog niet mogelijk. We werken aan uitbreiding van de mogelijkheden, zodat u in de toekomst steeds meer kunt met Mobiel Bevestigen.

  • Waarom heb ik soms toch mijn e.dentifier nodig?

    • U kunt met Mobiel Bevestigen betalen tot uw daglimiet. Is het totaalbedrag hoger dan uw daglimiet, dan wordt u weer gevraagd om uw e.dentifier. Wilt u een andere daglimiet? U kunt zelf het bedrag kiezen. Ga hiervoor in de app naar 'Instellingen > Inloggen en overboeken > Daglimiet'.
    • Wilt u overboeken naar een onbekende rekening, maar heeft u daarvoor in de app nog geen toestemming gegeven? Ook dan wordt u gevraagd om uw e.dentifier. Wilt u deze toestemming wijzigen? Ga hiervoor in de app naar 'Instellingen > Inloggen en overboeken > Overboeken zonder e.dentifier' en kies voor 'alle rekeningen'.

  • Wat moet ik doen als ik geen opdracht zie in de Mobiel Bankieren app?

    Soms komt het voor dat u in Internet Bankieren een opdracht start met Mobiel Bevestigen, maar daar geen bericht van ziet als u inlogt in de Mobiel Bankieren app. U bent dan waarschijnlijk ingelogd voordat de opdracht verzonden is. Sluit de Mobiel Bankieren app en log opnieuw in. 

    Ziet u dan nog niets? Dan is de opdracht waarschijnlijk verlopen. Geef nog een keer uw opdracht in via Internet Bankieren. Wacht even met inloggen in de Mobiel Bankieren app tot Internet Bankieren dat aangeeft.  

Liever 4G dan openbare wifi

Bedenk welk netwerk u gebruikt

10 tips voor Veilig Mobiel Bankieren

Wist u dat slimme criminelen makkelijk kunnen 'meekijken' op openbare wifi, en wifi waarvan iedereen het wachtwoord kan krijgen? Gebruik liever uw eigen 4G netwerk. Dat is vaak nog sneller ook.