Rekeningafschriften en bij- en afschrijvingen downloaden

Met Internet Bankieren en de ABN AMRO app download je eenvoudig je rekeningafschriften en bij- en afschrijvingen. Heb je geen Internet Bankieren, of kun je jouw afschrift niet vinden? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Welk overzicht heb je nodig?
Rekeningafschriften en overzichten
- Afschriften tot 20 jaar terug
- Vermelding van je adres
- Te downloaden in pdf-formaat
Bij- en afschrijvingen
- Bij- en afschrijvingen tot 18 maanden terug
- Vermelding van je adres
- Te downloaden in meerdere bestandstypen (pdf, txt, mt940, xls of camt.053)
Zo werkt het
Let op: download je rekeningafschriften of afschrijvingen van één maand en vallen de laatste dagen in het weekend? Dan staan deze niet in het overzicht. Je vindt ze op de uitdraai van de volgende maand.
Rekeningafschriften en overzichten downloaden
Je rekeningafschriften met adres kun je vanaf 2004 downloaden. Volg de stappen hieronder:
- Klik op de knop hieronder
- Selecteer de rekeninghouder, de rekening en kies het soort overzicht dat je wilt downloaden
- Zet een vinkje voor het afschrift dat je wilt downloaden
- Klik op Downloaden
- Bewaar de pdf op je computer
Bij- en afschrijvingen downloaden
Je bij- en afschrijvingen met je adres kun je tot 18 maanden terug downloaden. Zo download je de bij- en afschrijvingen:
- Klik op de knop hieronder
- Kies de rekeninghouder en het bestandsformaat (pdf, txt, mt940, xls, of camt.053)
- Kies een start- en einddatum
- Klik op het downloadsymbool links van de rekening van je keuze
- Sla het bestand op
Veelgestelde vragen
Kan ik alle afschriften zien van één partij? Bijvoorbeeld de supermarkt of mijn hypotheek?
Ja. Je kunt filteren op alle bij- of afschrijvingen van een bepaalde partij. Het is niet mogelijk om dit als overzicht te downloaden.
Hoe kan ik een losse betaling opslaan of uitprinten?
In Internet Bankieren
- Ga naar je rekeningoverzicht en klik op de betaling die je wilt opslaan of printen. Je vindt nu de details van de betaling rechts op de pagina. Klik onder de details op 'Download'.
- Sla de losse betaling op. Krijg je geen optie om een map te kiezen? Dan vind je de PDF meestal in de map ‘Downloads’.
- Je kunt nu het bestand printen als dat nodig is.
In de app
- Tik in je bij- en afschrijvingen op de betaling die je wilt opslaan of delen.
- Je vindt nu meer gegevens. Kies onder ‘Acties’ voor ‘Deel deze transactie’.
- Tik op ‘Delen’ en kies hoe je de betaling wilt delen of opslaan. Je kunt de betaling ook printen zoals je gewend bent.
Hoe kan ik één of meerdere betalingen zoeken in het overzicht?
In Internet Bankieren
Ga in Internet Bankieren naar de rekening waarvan je de bij- of afschrijving zoekt. Klik in het invulveld met het vergrootglas. Vul naam, rekeningnummer of omschrijving in. Kies voor ‘Bij’ of ‘Af’ en geef de zoekperiode op. Klik als laatste op de knop 'Zoeken'. Je kunt via 'Filters' ook betalingen filteren. Zo vind je altijd de betaling die je zoekt.
In de app
Ga in de ABN AMRO app naar de rekening waarvan je de bij- of afschrijving zoekt. En tik op het loepje. Vul naam, rekeningnummer of omschrijving in. Kies voor ‘Afschrijvingen’ of ‘Bijschrijvingen’. Tik weer op het loepje. Dan vind je het resultaat van je zoekopdracht.
Ik zoek een betaling of afschrift van langer dan 18 maanden geleden. Waar vind ik dit?
Bij- en afschrijvingen van langer dan 18 maanden geleden kun je alleen downloaden als rekeningafschrift. In rekeningafschriften kun je niet zoeken naar bepaalde bij- of afschrijvingen. Je krijgt een overzicht van een hele maand.
Kan ik meerdere rekeningafschriften tegelijk downloaden?
Je dat kan. Je kunt tot 50 rekeningafschriften in één keer downloaden. Je krijgt deze in een zip-bestand die je nog moet uitpakken. Lukt dit niet? Download dan één afschrift tegelijk.
Ik mis een aantal bij- en afschrijvingen. Hoe kan dat?
Dit kan gebeuren als je een einddatum hebt gekozen die in het weekend valt. Dan worden de overboekingen van zaterdag en zondag niet getoond. Wil je ook de bij- en afschrijvingen van het weekend zien? Kies dan de eerstvolgende werkdag als einddatum.
Ik heb mijn rekeningafschrift niet per post ontvangen. Wat kan ik doen?
Het kan voorkomen dat je rekeningafschrift vertraagd is bij het postbedrijf. Wij raden je aan om enkele werkdagen te wachten voordat je contact opneemt. Je kunt je rekeningafschrift ook digitaal inzien. Log daarvoor in in Internet Bankieren.
Ik mis sommige rekeningafschriften. Hoe kan dat?
Dit komt voor wanneer een rekening wordt omgezet naar een gezamelijke rekening. Of als er een naamsverandering heeft plaatsgevonden. Je kunt dan alleen nog afschriften downloaden van na de verandering. Wil je oudere rekeningafschriten, neem dan contact met ons op.
Hoe verander ik de taal van mijn digitale rekeningafschriften en bij- en afschrijvingen?
Rekeningafschriften
Rekeningafschriften worden iedere maand opgeslagen in Internet Bankieren aan het eind van de laatste werkdag van de maand. Het afschrift wordt gemaakt in de taal die je op dat moment als voorkeurstaal in Internet Bankieren hebt ingesteld. Dat is Nederlands of Engels. Het is niet mogelijk om de taal te wijzigen voor de bestaande rekeningafschriften. Het afschrift is beschikbaar op de tweede werkdag van de volgende maand.
Bij- en afschrijvingen
Voor een overzicht van je bij- en afschrijvingen kies je zelf de taal. Voor Nederlands blijf je in de Nederlandse omgeving van Internet Bankieren om het overzicht te downloaden. Voor een overzicht in het Engels ga je naar de Engelse omgeving.
Waar kan ik mijn gedownloade bestand vinden?
Heb je net een overzicht gedownload? Op een computer vind je het bestand dat je hebt gedownload meestal terug in de map ‘Downloads’ op je computer. Heb je het overzicht gedownload op een telefoon of tablet? Dan opent het overzicht in een nieuw venster. Je kiest zelf wat je met het overzicht wilt doen, bijvoorbeeld opslaan of delen.