Fraude voorkomen

Natuurlijk nemen wij onze maatregelen, en zorgen we dat u veilig kunt bankieren. Maar het is belangrijk dat u ook zelf weet, wat u wel of juist niet moet doen. Wat dat is? U leest het hieronder.

Wat mag u van ons verwachten?

  • We delen kennis en ervaring, bijvoorbeeld met andere banken en politie
  • We halen websites die zich voordoen als ABN AMRO en valse e-mails versturen uit de lucht
  • We proberen gestolen geld terug te halen
  • We heffen rekeningen van oplichters op
  • We proberen afwijkende betalingen te herkennen
  • We geven informatie, ook samen met andere banken

Wat kunt u zelf doen?

Over de 5 veiligheidsregels

De 5 veiligheidsregels

  1. Houd uw beveiligingscodes geheim
  2. Zorg ervoor dat uw betaalpas nooit door een ander gebruikt wordt
  3. Zorg voor een goede beveiliging van de apparatuur die u gebruikt voor uw bankzaken
  4. Controleer uw betaalrekening
  5. Meld incidenten direct aan de bank en volg aanwijzingen van de bank op

Belangrijk om te weten

Geld kwijtgeraakt aan een Een oplichter is een crimineel die door te bedriegen iemand anders geld of andere waardevolle dingen wil afnemen. Oplichting en diefstal is een misdrijf en is strafbaar.? Meld de fraude aan ons.

  • Als u zich aan de 5 veiligheidsregels houdt, krijgt u bij phishing uw geld terug
  • Heeft u zelf geld overgeboekt naar een oplichter? Dit vergoeden we helaas niet