Fraude voorkomen

Natuurlijk nemen wij onze maatregelen, en zorgen we dat u veilig kunt bankieren. Maar het is belangrijk dat u ook zelf weet, wat u wel of juist niet moet doen. Wat dat is? U leest het hieronder.

Wat kunt u zelf doen?

Wat mag u van ons verwachten?

  • We delen kennis en ervaring, bijvoorbeeld met andere banken en politie
  • Wij proberen valse websites/e-mails uit de lucht te halen
  • We proberen gestolen geld terug te halen
  • We heffen rekeningen van Een oplichter is een crimineel die door te bedriegen iemand anders geld of andere waardevolle dingen probeert af te nemen. Oplichting en diefstal zijn misdrijven en zijn strafbaar. op
  • We proberen frauduleuze betalingen te herkennen
  • We geven u informatie over veilig bankieren, ook samen met andere banken

Zo bankiert u veilig

De 5 veiligheidsregels

  1. Houd uw beveiligingscodes geheim
  2. Zorg ervoor dat uw betaalpas nooit door een ander gebruikt wordt
  3. Zorg voor een goede beveiliging van de apparatuur die u gebruikt voor uw bankzaken
  4. Controleer regelmatig uw betaalrekening
  5. Meld incidenten direct aan de bank en volg aanwijzingen van de bank op

Belangrijk om te weten

Geld kwijtgeraakt aan een Een oplichter is een crimineel die door te bedriegen iemand anders geld of andere waardevolle dingen probeert af te nemen. Oplichting en diefstal zijn misdrijven en zijn strafbaar.? Meld de fraude aan ons.

  • Als u zich aan de 5 veiligheidsregels houdt, krijgt u bij phishing uw geld terug
  • Heeft u zelf geld overgeboekt naar een oplichter? Dit vergoeden we helaas niet