Daarom bij ABN AMRO

Uw toekomst goed verzekerd

U wilt uw zaken goed voor elkaar hebben, ook in de toekomst. Daar horen uw huis, spullen, auto en een welverdiende vakantie bij. Door deze zaken goed te verzekeren, vergroot u uw kansen op een toekomst zonder zorgen. Onze verzekeringen helpen u hierbij.

We denken ook in kansen, maar zien ook de risico's. Daarom helpen we u graag om zelf risico's te verminderen, voorkomen en verzekeren. 

Een verzekering bij ABN AMRO

Goede verzekeringsvoorwaarden

MoneyView heeft zowel de voorwaarden van onze autoverzekering als onze polisvoorwaarden en prijs van de rechtsbijstandsverzekering bekroond met 5 sterren. Zo heeft u de zekerheid van een goed product.

Perfecte match

De verzekeringen van ABN AMRO zijn perfect op elkaar afgestemd. Zo heeft u de juiste dekking, zonder dubbel verzekerd te zijn. Dat scheelt niet alleen kosten, maar ook zorgen.

Online uw verzekeringen beheren

Ook na het afsluiten van een verzekering heeft u controle: In Internet Bankieren kunt uw makkelijk uw verzekering inzien en wijzigen.
Beste uit de test Consumentenbond

Beste uit de test Consumentenbond

Ieder jaar test de Consumentenbond een groot aantal verzekeringen op dekking, voorwaarden en prijzen. We hebben onze verzekeringen die in de prijzen zijn gevallen voor u op een rijtje gezet:
 

Wat kunt u van ons verwachten?

avp

Schadeservice

Met onze persoonlijke schadeservice nemen we u een hoop gedoe uit handen. En dat blijkt, want klanten waarderen onze schadeservice met een 8,1 (Klanttevredenheidsonderzoek 2020 door Expoints B.V.).
icoon

Alles onder één dak

Op zoek naar een levensverzekering of schadeverzekering? Wat u ook nodig heeft, bij ABN AMRO heeft u één plek en aanspreekpunt voor al uw bank- en verzekeringszaken. Wel zo overzichtelijk.
pr-ok

De betrouwbaarheid van een bank

Bij ABN AMRO krijgt u ook voor uw verzekeringen de betrouwbaarheid van een bank. Dat voelt veilig en vertrouwd. Precies wat u wilt van een verzekering.
icoon

Klachtenafhandeling

Uw tevredenheid is belangrijk. Heeft u een voorstel hoe de service verbeterd kan worden? Of bent u niet tevreden over de manier waarop u geholpen bent? Vertel het ons. Dan zoeken we een passende oplossing. Wist u dat we een 4,3 scoren (op een schaal van 1 tot 5) voor klachtafhandeling volgens de Stichting toetsing verzekeraars in 2019.
icoon

Bereikbaarheid

U krijgt ons gemiddeld binnen 1 minuut aan de lijn (vanaf uw keuze in het keuzemenu) en u hoeft nooit langer dan 5 minuten te wachten. Als we denken dat u te lang moet wachten, bellen we u terug wanneer het u uitkomt. Kunnen we uw vraag niet direct beantwoorden? We zorgen ervoor dat u alsnog antwoord krijgt.
icoon

Hulpdienst

Noodsituatie? Met een verzekering van ABN AMRO staat de 24/7 hulpdienst altijd voor u klaar. In binnen- én buitenland. Sla het noodnummer +31 26 400 23 45  alvast op in uw telefoon.
Samenwerking met Nederlandse Schuldhulproute

Samenwerking met andere partijen

We werken vaak samen met anderen om onze klanten nog beter te helpen. Zo werken we aan een schuldzorgenvrij Nederland samen met de Nederlandse Schuldhulproute (NSR).

Hoe kunt u ons bereiken?

Heeft u een vraag of wilt u informatie over verzekeringen? Of wilt u schade melden? Neem contact met ons op.

Meer informatie

Hoe snel krijgt u een reactie van ons?
In  reactietermijnen verzekeringen  leest u hoelang het duurt het voor u een reactie van ABN AMRO Verzekeringen ontvangt na een klacht, suggestie of verzoek.
Wat doen we tegen fraude?

Verzekeraars en banken kunnen te maken krijgen met fraude door klanten. We zijn alert op fraude en fraudeurs en nemen verschillende maatregelen. Lees meer over ons fraudebeheersingsbeleid .
Hoe gaan we om met uw privacy?

In onze Privacy Statement leest u hoe we met uw persoonsgegevens omgaan. U mag erop vertrouwen dat we dat op een zorgvuldige manier doen.
Wat hebben we al gedaan met uw feedback?

'De informatie over het melden van schade kan beter'

Klanten die te maken kregen met een schade hadden hier vragen over. Daarom is de informatie hierover op onze website nu beter vindbaar. En heeft u een schade gemeld? Dan houden wij u telefonisch of schriftelijk op de hoogte over de voortgang.

'De brieven van ABN AMRO zijn niet altijd duidelijk'

In onze brieven stond niet altijd duidelijk waarom ABN AMRO een bepaalde beslissing nam en met welke reden(en). Bijvoorbeeld bij een schadeafhandeling. Onze brieven zijn nu duidelijker en begrijpelijker.

'Kan mijn levensverzekering sneller worden uitgekeerd?'

Klanten gaven aan dat de uitkering van hun levensverzekering lang duurde. Bijvoorbeeld de uitkering voor een lijfrente of spaardoel. We hebben dit proces versneld.
Hoe beleggen we uw en ons vermogen?

ABN AMRO Bank verkoopt verzekeringsproducten van ABN AMRO Verzekeringen. De bank heeft 49% van de aandelen in ABN AMRO Verzekeringen. NN Group (hierna: Nationale Nederlanden) bezit de overige 51%. Voor ABN AMRO Verzekeringen geldt het beleggingsbeleid van Nationale Nederlanden. Dit  beleggingsbeleid  geeft inzicht in hoe we ons vermogen en dat van klanten verantwoord beleggen. We sluiten hierbij aan op de Code Duurzaam Beleggen van het Verbond van Verzekeraars.
Over ABN AMRO Verzekeringen

ABN AMRO Bank verkoopt verzekeringsproducten van ABN AMRO Verzekeringen. De bank heeft 49% van de aandelen in ABN AMRO Verzekeringen. NN Group (hierna: Nationale Nederlanden) bezit de overige 51%. Voor ABN AMRO Verzekeringen geldt het beleggingsbeleid van Nationale Nederlanden. Dit beleggingsbeleid geeft inzicht hoe we ons vermogen en dat van klanten verantwoord beleggen. We sluiten hierbij aan op de Code Duurzaam Beleggen van het Verbond van Verzekeraars.
Hoe handelen we uw klachten af?

Bent u ontevreden over onze dienstverlening? Laat ons dat weten. Misschien kunnen we samen een oplossing vinden. Meld uw klacht hier

Benieuwd hoe uw klachten worden afgehandeld? Hier vindt u een overzicht van alle ontvangen en afgehandelde klachten in 2020 .

Meer informatie

Hoe snel krijgt u een reactie van ons?

In  reactietermijnen verzekeringen  leest u hoelang het duurt het voor u een reactie van ABN AMRO Verzekeringen ontvangt na een klacht, suggestie of verzoek.

Wat doen we tegen fraude?

Verzekeraars en banken kunnen te maken krijgen met fraude door klanten. We zijn alert op fraude en fraudeurs en nemen verschillende maatregelen. Lees meer over ons fraudebeheersingsbeleid .

Hoe gaan we om met uw privacy?

In onze Privacy Statement leest u hoe we met uw persoonsgegevens omgaan. U mag erop vertrouwen dat we dat op een zorgvuldige manier doen.

Wat hebben we al gedaan met uw feedback?

'De informatie over het melden van schade kan beter'

Klanten die te maken kregen met een schade hadden hier vragen over. Daarom is de informatie hierover op onze website nu beter vindbaar. En heeft u een schade gemeld? Dan houden wij u telefonisch of schriftelijk op de hoogte over de voortgang.

'De brieven van ABN AMRO zijn niet altijd duidelijk'

In onze brieven stond niet altijd duidelijk waarom ABN AMRO een bepaalde beslissing nam en met welke reden(en). Bijvoorbeeld bij een schadeafhandeling. Onze brieven zijn nu duidelijker en begrijpelijker.

'Kan mijn levensverzekering sneller worden uitgekeerd?'

Klanten gaven aan dat de uitkering van hun levensverzekering lang duurde. Bijvoorbeeld de uitkering voor een lijfrente of spaardoel. We hebben dit proces versneld.

Hoe beleggen we uw en ons vermogen?

ABN AMRO Bank verkoopt verzekeringsproducten van ABN AMRO Verzekeringen. De bank heeft 49% van de aandelen in ABN AMRO Verzekeringen. NN Group (hierna: Nationale Nederlanden) bezit de overige 51%. Voor ABN AMRO Verzekeringen geldt het beleggingsbeleid van Nationale Nederlanden. Dit  beleggingsbeleid  geeft inzicht in hoe we ons vermogen en dat van klanten verantwoord beleggen. We sluiten hierbij aan op de Code Duurzaam Beleggen van het Verbond van Verzekeraars.

Over ABN AMRO Verzekeringen

ABN AMRO Bank verkoopt verzekeringsproducten van ABN AMRO Verzekeringen. De bank heeft 49% van de aandelen in ABN AMRO Verzekeringen. NN Group (hierna: Nationale Nederlanden) bezit de overige 51%. Voor ABN AMRO Verzekeringen geldt het beleggingsbeleid van Nationale Nederlanden. Dit beleggingsbeleid geeft inzicht hoe we ons vermogen en dat van klanten verantwoord beleggen. We sluiten hierbij aan op de Code Duurzaam Beleggen van het Verbond van Verzekeraars.

Hoe handelen we uw klachten af?

Bent u ontevreden over onze dienstverlening? Laat ons dat weten. Misschien kunnen we samen een oplossing vinden. Meld uw klacht hier

Benieuwd hoe uw klachten worden afgehandeld? Hier vindt u een overzicht van alle ontvangen en afgehandelde klachten in 2020 .