Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

ABN AMRO

Schade melden

Lees hier alles wat u moet weten over schade melden

Ik heb schade. Wat nu?

Heeft u schade door bijvoorbeeld een aanrijding met uw auto, een lekkage in uw woning of bent u uw bagage kwijt op reis? Schade is vervelend. We begrijpen dat u dit zo snel mogelijk wilt afhandelen. Daar helpen we u mee. U kunt uw schade 24 uur per dag online melden bij ABN AMRO Verzekeringen. Voor juridische hulp op uw rechtsbijstandverzekering kunt u direct terecht bij ARAG.

Verzamel deze documenten om nog sneller uw schade te melden

Inboedelverzekering

Om schade op uw inboedelverzekering te melden, heeft u een aantal documenten nodig. 

  • Uw polisnummer
  • Foto's van de schade 
  • Bonnen, bankafschrift of ander bewijs met aankoopdatum en aanschafwaarde 
  • Proces-verbaal van de politie (bij inbraak of diefstal) 
  • Een gedetailleerde herstelofferte (materiaal-, arbeidskosten en BTW apart vermeld)
  • Als herstel niet mogelijk is: een total loss verklaring 
Alles bij de hand? Dan bent u klaar om uw schadeclaim te melden.
Opstalverzekering

Om schade op uw opstalverzekering te melden, heeft u een aantal documenten nodig.

  • Uw polisnummer
  • Foto's van de schade 
  • Bonnen, bankafschrift of ander bewijs met aankoopdatum en aanschafwaarde 
  • Proces-verbaal van de politie (bij inbraak of diefstal) 
  • Een gedetailleerde herstelofferte (materiaal-, arbeidskosten en BTW apart vermeld)
Alles bij de hand? Dan bent u klaar om uw schadeclaim te melden.
Autoverzekering

Om schade op uw autoverzekering te melden, heeft u een aantal documenten nodig.

Maakt u gebruik van de ABN AMRO Schade Service? Dan heeft u de volgende documenten nodig: 

Kiest u voor een eigen hersteller? Dan heeft u de volgende documenten nodig:

  • Uw polisnummer
  • Europees schadeformulier (alleen als er een tegenpartij bij de schade betrokken is) 
  • Minstens 1 detailfoto van de schade 
  • Foto waarop de hele beschadigde auto en het kenteken te zien zijn 
  • Overzichtsfoto van de locatie en situatie van de schade Eventueel: een gedetailleerde schadeberekening van de hersteller. Dit document kunt u na het melden van de schade ook nog uploaden Alles bij de hand? Dan bent u klaar om uw schadeclaim te melden.
Aansprakelijkheidsverzekering

Om schade op uw aansprakelijkheidsverzekering te melden, heeft u een aantal documenten nodig. 

  • Uw polisnummer
  • Contactgegevens van de andere partij 
  • Aansprakelijkstelling door de andere partij 
  • Foto’s van de schade 
  • Bonnen, bankafschrift of ander bewijs met aankoopdatum en aanschafwaarde 

Heeft u geen bewijsstukken? Geen probleem. Als ABN AMRO Verzekeringen bewijsstukken van de andere partij nodig heeft, vragen wij deze zelf op.

Alles bij de hand? Dan bent u klaar om uw schadeclaim te melden.

Reis- en annuleringsverzekering

Om schade op uw doorlopende reisverzekering te melden, heeft u een aantal documenten nodig. 

Bagage

  • Uw polisnummer
  • Bewijs van aangifte in geval van diefstal of verlies 
  • Aankoopbewijs, bijvoorbeeld een bon of een afschrift van uw bank 
  • Wanneer van toepassing: reparatienota, dit is een bewijs van de schade 
  • Bevestiging van de boeking van uw reis 

Annulering 

  • Uw polisnummer
  • Bewijs van annuleringsnota 
  • Bevestiging van de boeking van uw reis 

Ongeval of geneeskundige kosten 

  • Uw polisnummer
  • Overzicht van declaratie bij uw zorgverzekeraar. Deze hoeft u niet tijdens het schade melden al op te sturen. Maar de schadebehandelaar kan hier wel naar vragen. 

Alles bij de hand? Dan bent u klaar om uw schadeclaim te melden.

Rechtsbijstandverzekering

Met de rechtsbijstandverzekering krijgt u hulp en advies van ARAG. Om schade op uw rechtsbijstandverzekering te melden bij ARAG, heeft u een aantal documenten en gegevens nodig.

  • Uw polisnummer
  • Overeenkomst (bijvoorbeeld arbeids-, huur- of koopovereenkomst) 
  • Verklaring (bijvoorbeeld een medische of getuigenverklaring) 
  • Bewijs (bijvoorbeeld aankoop- of garantiebewijs) 
  • Formulier (bijvoorbeeld schadeformulier) 
  • Foto’s of tekeningen 
  • Correspondentie 
  • Overige relevante informatie 

Kijk bij ARAG voor een volledig overzicht van de documenten die u nodig heeft.

Alles bij de hand? Dan bent u klaar om uw zaak te melden bij ARAG.

Verzamel deze documenten om nog sneller uw schade te melden

Inboedelverzekering

Om schade op uw inboedelverzekering te melden, heeft u een aantal documenten nodig. 

  • Uw polisnummer
  • Foto's van de schade 
  • Bonnen, bankafschrift of ander bewijs met aankoopdatum en aanschafwaarde 
  • Proces-verbaal van de politie (bij inbraak of diefstal) 
  • Een gedetailleerde herstelofferte (materiaal-, arbeidskosten en BTW apart vermeld)
  • Als herstel niet mogelijk is: een total loss verklaring 
Alles bij de hand? Dan bent u klaar om uw schadeclaim te melden.

Opstalverzekering

Om schade op uw opstalverzekering te melden, heeft u een aantal documenten nodig.

  • Uw polisnummer
  • Foto's van de schade 
  • Bonnen, bankafschrift of ander bewijs met aankoopdatum en aanschafwaarde 
  • Proces-verbaal van de politie (bij inbraak of diefstal) 
  • Een gedetailleerde herstelofferte (materiaal-, arbeidskosten en BTW apart vermeld)
Alles bij de hand? Dan bent u klaar om uw schadeclaim te melden.

Autoverzekering

Om schade op uw autoverzekering te melden, heeft u een aantal documenten nodig.

Maakt u gebruik van de ABN AMRO Schade Service? Dan heeft u de volgende documenten nodig: 

Kiest u voor een eigen hersteller? Dan heeft u de volgende documenten nodig:

  • Uw polisnummer
  • Europees schadeformulier (alleen als er een tegenpartij bij de schade betrokken is) 
  • Minstens 1 detailfoto van de schade 
  • Foto waarop de hele beschadigde auto en het kenteken te zien zijn 
  • Overzichtsfoto van de locatie en situatie van de schade Eventueel: een gedetailleerde schadeberekening van de hersteller. Dit document kunt u na het melden van de schade ook nog uploaden Alles bij de hand? Dan bent u klaar om uw schadeclaim te melden.

Aansprakelijkheidsverzekering

Om schade op uw aansprakelijkheidsverzekering te melden, heeft u een aantal documenten nodig. 

  • Uw polisnummer
  • Contactgegevens van de andere partij 
  • Aansprakelijkstelling door de andere partij 
  • Foto’s van de schade 
  • Bonnen, bankafschrift of ander bewijs met aankoopdatum en aanschafwaarde 

Heeft u geen bewijsstukken? Geen probleem. Als ABN AMRO Verzekeringen bewijsstukken van de andere partij nodig heeft, vragen wij deze zelf op.

Alles bij de hand? Dan bent u klaar om uw schadeclaim te melden.

Reis- en annuleringsverzekering

Om schade op uw doorlopende reisverzekering te melden, heeft u een aantal documenten nodig. 

Bagage

  • Uw polisnummer
  • Bewijs van aangifte in geval van diefstal of verlies 
  • Aankoopbewijs, bijvoorbeeld een bon of een afschrift van uw bank 
  • Wanneer van toepassing: reparatienota, dit is een bewijs van de schade 
  • Bevestiging van de boeking van uw reis 

Annulering 

  • Uw polisnummer
  • Bewijs van annuleringsnota 
  • Bevestiging van de boeking van uw reis 

Ongeval of geneeskundige kosten 

  • Uw polisnummer
  • Overzicht van declaratie bij uw zorgverzekeraar. Deze hoeft u niet tijdens het schade melden al op te sturen. Maar de schadebehandelaar kan hier wel naar vragen. 

Alles bij de hand? Dan bent u klaar om uw schadeclaim te melden.

Rechtsbijstandverzekering

Met de rechtsbijstandverzekering krijgt u hulp en advies van ARAG. Om schade op uw rechtsbijstandverzekering te melden bij ARAG, heeft u een aantal documenten en gegevens nodig.

  • Uw polisnummer
  • Overeenkomst (bijvoorbeeld arbeids-, huur- of koopovereenkomst) 
  • Verklaring (bijvoorbeeld een medische of getuigenverklaring) 
  • Bewijs (bijvoorbeeld aankoop- of garantiebewijs) 
  • Formulier (bijvoorbeeld schadeformulier) 
  • Foto’s of tekeningen 
  • Correspondentie 
  • Overige relevante informatie 

Kijk bij ARAG voor een volledig overzicht van de documenten die u nodig heeft.

Alles bij de hand? Dan bent u klaar om uw zaak te melden bij ARAG.

In 5 stappen schade melden

  1. Ga naar uw persoonlijke omgeving van ABN AMRO Verzekeringen.
  2. U ziet nu uw polissen. Klik bovenaan op ‘Claims’.
  3. Klik op ‘Nieuwe claim melden’ en vul de datum in wanneer u schade heeft gehad.
  4. Beantwoord de vragen. Klopt alles? Kies dan voor ‘Verzenden’.
  5. Upload de benodigde informatie om uw claim te kunnen behandelen.

Ik heb schade gemeld. En nu?

Schade beoordelen

ABN AMRO Verzekeringen stelt vast wat er gebeurd is, of uw schade wordt gedekt en hoe hoog de kosten zijn. Het is mogelijk dat ABN AMRO Verzekeringen een schade-expert inschakelt. Zij of hij kijkt samen met u wat de schade precies is. De expert stelt de oorzaak van de schade vast, bepaalt hoe groot de schade is en stelt een rapport op. Zij of hij bespreekt met u wat u verder kunt verwachten.

Schade herstellen

Wordt de schade gedekt door ABN AMRO Verzekeringen? Dan kan het herstel in gang worden gezet. ABN AMRO Verzekeringen kan een schadehersteller voor u inschakelen, maar u kunt ook zelf een hersteller kiezen. De kosten worden dan vergoed. Is er sprake van een eigen risico? Dan wordt dit direct verrekend. Wordt uw schade niet gedekt? Dan bent u verantwoordelijk voor het herstellen van de schade en betaalt u zelf de gemaakte kosten.

ABN AMRO
Vrouw kijkt naar laptop aan de keukentafel

De status van mijn schade inzien

U kunt uw schademelding inclusief alle berichten die zijn gestuurd online bekijken.

  1. Ga naar uw persoonlijke omgeving van ABN AMRO Verzekeringen.
  2. Kies bovenin voor 'Claims'. 
  3. Klik op het nummer achter ‘Claimnummer’. Bij 'Documenten' ziet u de door u toegevoegde documenten bij de claim. U kunt extra informatie over uw schadeclaim toevoegen door te klikken op 'Uploaden documenten'.
  4. Bij 'Correspondentie' ziet u de communicatie over uw schadeclaim.
ABN AMRO

Eigen expert inschakelen

U mag ook zelf een expert inschakelen. Dit mag alleen wanneer u het niet eens bent met de expert die ABN AMRO Verzekeringen heeft ingeschakeld. We adviseren u een expert te kiezen die ingeschreven staat bij Nivre. De kosten voor uw eigen expert worden vergoed tot het bedrag dat de eigen expert van ABN AMRO Verzekeringen rekent. Wilt u weten of wij de totale kosten van uw eigen expert vergoeden? Neem dan contact met ons op. 

Veelgestelde vragen

Als u een nieuwe schade heeft gemeld, ontvangt u binnen 3 werkdagen een reactie van ABN AMRO Verzekeringen.

Heeft u de schade al gemeld en heeft u aanvullende vragen? Dan ontvangt u binnen 8 tot 12 werkdagen een reactie.

U kunt uw schademelding inzien in uw persoonlijke omgeving van ABN AMRO Verzekeringen. Hier ziet u ook de door u toegevoegde documenten die horen bij de schadeclaim en de berichten die zijn gestuurd over uw claim.

  1. Ga naar uw persoonlijke omgeving van ABN AMRO Verzekeringen.
  2. Kies bovenin voor ‘Claims’.
  3. Klik op het nummer achter ‘Claimnummer’. Hier ziet u een overzicht van uw schademelding en de door u toegevoegde documenten bij de claim. Bij ‘Documenten’ ziet u de door u toegevoegde documenten bij de claim. U kunt extra informatie over uw schadeclaim toevoegen door te klikken op 'Uploaden documenten'.
  4. Bij ‘Correspondentie’ ziet u de communicatie over uw schadeclaim.

Probeer dan toch zo goed mogelijk bepaalde details van de aankoop aan ons door te geven. Zoals: wanneer heeft u het artikel gekocht, in welke winkel, om welk merk en type gaat het? Misschien kunt u nog een bankafschrift vinden waar het bedrag van de aankoop op staat.

Ja, dat kan. Bij elke verzekering hoort een ander soort schadeformulier. Deze staan hieronder op een rijtje. 

Schadeformulier voor de inboedel-, opstal- en kostbaarhedenverzekering

Schadeformulier voor de aansprakelijkheidsverzekering

Europees schadeformulier voor de autoverzekering

Schadeformulier voor de de reis- en annuleringsverzekering  

Download het formulier voor uw verzekering en stuur deze per post naar:
ABN AMRO Verzekeringen
Antwoordnummer 9000
8000 VB Zwolle

Een postzegel is niet nodig.

Het Europees schadeformulier kunt u online aanvragen. Het wordt dan met de post naar u gestuurd.