Javascript is required

Geschil over een product of dienst

Juridische hulp met de module Consument en Wonen

Het kan gebeuren dat je niet tevreden bent over een product dat je hebt gekocht of een dienst die je hebt afgenomen. Een apparaat gaat bijvoorbeeld stuk binnen de garantieperiode, maar de leverancier wil niet zorgen voor reparatie. Of je internetverbinding ligt er steeds uit, maar de provider doet er niets aan.

De rechtsbijstandverzekering van ABN AMRO met de module Consument en Wonen verzekert je in een conflict met een bedrijf over een afgenomen product of dienst als dit bedrijf zijn afspraken niet nakomt.

Zo meldt je jouw zaak

Meld je schade bij ARAG

.

Bij een conflict met je leverancier of dienstverlener is het goed om dit zo snel mogelijk bij ARAG te melden.

Persoonlijk contact

.

ARAG controleert of jouw conflict onder de dekking van de ABN AMRO Rechtsbijstandverzekering valt en of je dossier compleet is.

Plan van aanpak

icoon

Valt jouw conflict onder de dekking van ABN AMRO? Dan bespreekt de jurist samen met jou het plan van aanpak. Je wordt tijdens het proces goed op de hoogte gehouden.

Meneer videobelt met een jurist van ARAG

Zo helpen we je bij consumentenproblemen

Je hebt bij ARAG altijd persoonlijke hulp van een jurist en goede afhandeling van jouw zaak.

  • Je hebt een vast contactpersoon aan wie je al je vragen kunt stellen
  • Je kunt 24/7 gebruikmaken van noodhulp
  • Je krijgt een vergoeding van de noodzakelijke reis- en verblijfskosten
  • Je krijgt het griffierecht en de kosten van getuigen of deskundigen die door jou worden opgeroepen vergoed

Wat is wel en niet verzekerd?

Met de module Consument en Wonen ben je onder andere verzekerd voor:

  • Een conflict met een ander die schade, letsel of financieel nadeel veroorzaakt

  • Een conflict met een bedrijf over een afgenomen product of dienst en die haar afspraken niet nakomt

  • Een conflict met de overheid over een bouw- of milieuvergunning
  • Een conflict over het (ver)kopen, huren of (ver)bouwen van je eigen woning

Met de module Consument en Wonen ben je onder andere niet verzekerd voor:

  • Een conflict waarbij je zonder toestemming van ARAG een andere partij hebt ingeschakeld voor rechtsbijstand
  • Een gebeurtenis die voor het begin van je rechtsbijstandverzekering te voorzien was
  • Een gebeurtenis die is ontstaan voor het begin of na de beëindiging van je verzekering

Veelgestelde vragen

Interessant voor u

Oplichting voorkomen

Opgelicht worden door een reparateur aan huis is ontzettend vervelend. Het gebeurt helaas vaker dat er veel te hoge rekeningen worden gestuurd voor verrichte, of juist niet verrichte werkzaamheden. Met deze tips voorkom je oplichting zoveel mogelijk.

Rechtsbijstandverzekering

Met een rechtsbijstandverzekering ben je verzekerd tegen de kosten van juridische hulp bij een geschil. De rechtsbijstandverzekering bestaat uit 6 modules waaruit je kunt kiezen en je rechtsbijstandverzekering kunt samenstellen.

Oplichting via de telefoon

Oplichters kunnen je opbellen, en doen dan alsof ze een medewerker van de bank zijn. Bijvoorbeeld van onze fraudedesk. Lees hoe oplichting via de telefoon werkt.

Ook handig