Bij een conflict met je leverancier of dienstverlener is het goed om dit zo snel mogelijk bij ARAG te melden.

Geschil over een product of dienst
Juridische hulp met de module Consument en Wonen
Het kan gebeuren dat je niet tevreden bent over een product dat je hebt gekocht of een dienst die je hebt afgenomen. Een apparaat gaat bijvoorbeeld stuk binnen de garantieperiode, maar de leverancier wil niet zorgen voor reparatie. Of je internetverbinding ligt er steeds uit, maar de provider doet er niets aan.
De rechtsbijstandverzekering van ABN AMRO met de module Consument en Wonen verzekert je in een conflict met een bedrijf over een afgenomen product of dienst als dit bedrijf zijn afspraken niet nakomt.
Zo meldt je jouw zaak
Meld je schade bij ARAG
Persoonlijk contact
ARAG controleert of jouw conflict onder de dekking van de ABN AMRO Rechtsbijstandverzekering valt en of je dossier compleet is.
Plan van aanpak
Valt jouw conflict onder de dekking van ABN AMRO? Dan bespreekt de jurist samen met jou het plan van aanpak. Je wordt tijdens het proces goed op de hoogte gehouden.

Zo helpen we je bij consumentenproblemen
Je hebt bij ARAG altijd persoonlijke hulp van een jurist en goede afhandeling van jouw zaak.
- Je hebt een vast contactpersoon aan wie je al je vragen kunt stellen
- Je kunt 24/7 gebruikmaken van noodhulp
- Je krijgt een vergoeding van de noodzakelijke reis- en verblijfskosten
- Je krijgt het griffierecht en de kosten van getuigen of deskundigen die door jou worden opgeroepen vergoed
Wat is wel en niet verzekerd?
Met de module Consument en Wonen ben je onder andere verzekerd voor:
Een conflict met een ander die schade, letsel of financieel nadeel veroorzaakt
Een conflict met een bedrijf over een afgenomen product of dienst en die haar afspraken niet nakomt
- Een conflict met de overheid over een bouw- of milieuvergunning
- Een conflict over het (ver)kopen, huren of (ver)bouwen van je eigen woning
Met de module Consument en Wonen ben je onder andere niet verzekerd voor:
- Een conflict waarbij je zonder toestemming van ARAG een andere partij hebt ingeschakeld voor rechtsbijstand
- Een gebeurtenis die voor het begin van je rechtsbijstandverzekering te voorzien was
- Een gebeurtenis die is ontstaan voor het begin of na de beëindiging van je verzekering
Veelgestelde vragen
Ik heb wel een rechtsbijstandverzekering, maar mijn conflict is niet verzekerd. Wat nu?
Het kan voorkomen dat je een conflict hebt dat niet onder de dekking van de door jou gekozen modules valt. Of jouw conflict is ontstaan vóór de ingangsdatum van de verzekering. Je kunt dan, tijdens kantooruren, toch contact opnemen met ARAG voor telefonisch advies. ARAG helpt je graag op weg. De ARAG jurist of een goede juridisch dienstverlener binnen het netwerk van ARAG, zorgt er dan voor dat je, tegen een gereduceerd tarief, toch de juiste hulp krijgt.
Ook in het geval van een dreigend conflict, staan de juristen van ARAG je graag te woord. Heb je bijvoorbeeld een vraag over je rechtspositie in een specifiek geval, dan kun je met de juristen van ARAG bellen, voor telefonisch advies. Bel met het Servicecenter van ARAG op telefoonnummer 033 - 434 24 70.
Mijn zaak heeft spoed, wat nu?
Als je zaak spoed heeft, kun je bellen met een van de juridische adviseurs van ARAG via 033 - 434 24 70. Ze zijn bereikbaar op werkdagen van 08.30 uur tot 17.30 uur. Buiten kantoortijden kun je voor spoedzaken bellen met 033 – 43 42 342.
Kan ik zelf een advocaat kiezen als ik een conflict heb?
Dat kan als het nodig is om een gerechtelijke of administratieve procedure te voeren. We raden je aan om eerst met ARAG te overleggen of je zelf een advocaat kan of mag inschakelen. Kies je na overleg met ARAG zelf een advocaat of jurist in een gerechtelijke of administratieve procedure? En is het niet wettelijk verplicht dat je je door een advocaat laat vertegenwoordigen? Dan zijn alle kosten gedekt tot € 6.000 per gebeurtenis. Maak je gebruik van een advocaat die door ARAG is ingeschakeld? En is het verplicht dat je een advocaat moet nemen die je vertegenwoordigt bij jouw zaak? Dan zijn alle kosten gedekt tot € 50.000.
Interessant voor u
Oplichting voorkomen

Opgelicht worden door een reparateur aan huis is ontzettend vervelend. Het gebeurt helaas vaker dat er veel te hoge rekeningen worden gestuurd voor verrichte, of juist niet verrichte werkzaamheden. Met deze tips voorkom je oplichting zoveel mogelijk.
Rechtsbijstandverzekering

Met een rechtsbijstandverzekering ben je verzekerd tegen de kosten van juridische hulp bij een geschil. De rechtsbijstandverzekering bestaat uit 6 modules waaruit je kunt kiezen en je rechtsbijstandverzekering kunt samenstellen.
Oplichting via de telefoon

Oplichters kunnen je opbellen, en doen dan alsof ze een medewerker van de bank zijn. Bijvoorbeeld van onze fraudedesk. Lees hoe oplichting via de telefoon werkt.