Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

ABN AMRO

Uw vaste lasten op een rij

Inzicht en makkelijk opzeggen


Denkt u aan uw vaste lasten, dan denkt u misschien meteen aan energiekosten, huur of hypotheek, en verzekeringen. Maar ook abonnementen maken deel uit van uw vaste lasten. En dat kunnen er heel wat zijn. Denk bijvoorbeeld aan de sportclub, krant, streamingsdiensten, of de maaltijdbox. De ABN AMRO app geeft u nu inzicht in uw gemiddelde vaste lasten per maand. Ook kunt u abonnementen direct opzeggen. Handig! Zo houdt u meer controle op uw uitgaven, en ziet u direct waar u mogelijk kunt besparen.

ABN AMRO

Vaste Lasten: inzicht in uw terugkerende uitgaven

Geld besparen? Of gewoon behoefte aan overzicht? Vaste Lasten geeft inzicht in uw maandelijks terugkerende uitgaven. Zoals bijvoorbeeld uw abonnementen. Zo weet u precies waar uw geld naartoe gaat.

U vindt uw Vaste Lasten boven uw bij- en afschrijvingen onder het tabje ‘Vaste Lasten’.
ABN AMRO

Abonnement opzeggen in de app

U kunt uw abonnementen direct opzeggen in de ABN AMRO app. Tik op het abonnement en kies ‘Opzeggen’. Kies ‘Zeg dit abonnement voor me op’ als u wilt dat wij het voor u stopzetten. Wij vragen u dan om extra informatie over u en het abonnement. Of kies ‘Ik zeg dit abonnement zelf op’. U krijgt dan alle informatie om het zelf te doen.

Vaste Lasten aanzetten in 3 stappen

ABN AMRO

1. Open Vaste Lasten

Log in bij de ABN AMRO app en ga naar uw bij- en afschrijvingen. Daarboven ziet u een balk. In die balk, rechts naast 'In behandeling en afgekeurd' en ‘Toekomst’, staat het tabje 'Vaste Lasten'. Open dit tabje en tik op 'Zet inzicht aan'. 
 
Ziet u het tabje niet? Veeg dan de balk iets naar links.
ABN AMRO

2. Geef toestemming

Om uw Vaste Lasten te zien, moet u eerst toestemming geven aan ABN AMRO. Dit hoeft u maar één keer te doen.

Volg de stappen na ‘Zet inzicht aan’, en geef in de laatste stap toestemming door op de gele knop te tikken.
ABN AMRO

3. Bekijk uw Vaste Lasten

Onder het tabje ‘Vaste Lasten’ kunt u voortaan uw vaste lasten bekijken. Het kan een paar minuten duren voordat deze zichtbaar zijn.

Veelgestelde vragen over Vaste Lasten

Vaste Lasten geeft een overzicht van uw abonnementen en vaste lasten. Onder vaste lasten verstaan we kosten die minstens één keer per jaar, met een duidelijke regelmaat plaatsvinden. Als u op een van de vaste lasten klikt, kunt u de details bekijken. Zoals het totaalbedrag over een jaar, de transactiegeschiedenis en het moment van de eerstvolgende afschrijving.
 
Om Vaste Lasten te gebruiken, moet u de functie eerst zelf aanzetten in de ABN AMRO app. Dit doet u door naar uw bij- en afschrijvingen te gaan en bovenin de balk op het tabje ‘Vaste Lasten’ te klikken. Op de pagina die dan opent, kunt u toestemming geven. 

U kunt ook toestemming geven door in het menu naar ‘Profiel’ te gaan en dan naar ‘Toestemming voor extra diensten’. Schuif daarna bij 'Inzicht' het balkje naar rechts. Is het balkje groen? Dan kunt u Vaste Lasten gebruiken. 
U vindt Vaste Lasten in de ABN AMRO app. Ga hiervoor eerst naar uw bij- en afschrijvingen. Boven uw bij- en afschrijvingen ziet u een balk. In deze balk staat het tabje ‘Vaste lasten’, rechts naast 'Toekomst'. Het kan zijn dat u de balk eerst iets naar links moet vegen.

U kunt de Vaste Lasten altijd aan- of uitzetten. Volg hiervoor de volgende stappen

1. Ga in de app naar 'Profiel' en dan naar 'Toestemming voor extra diensten'.
2. Tik op 'Toestemming voor extra diensten’ en schuif bij 'Inzicht' het balkje naar rechts om Vaste Lasten aan te zetten, en naar links om het uit te zetten. Is het balkje groen? Dan kunt u ‘Vaste Lasten’ gebruiken.

Vaste Lasten toont uw abonnementen en vaste lasten op basis van uw eerdere regelmatige bij- en afschrijvingen. Deze worden door ABN AMRO herkend als een abonnement of vaste uitgave. ABN AMRO mag uw af- en bijschrijvingen niet zomaar bekijken en indelen. Daarom moet u eerst toestemming geven.

Nadat u toestemming heeft gegeven, ziet u bij 'Vaste Lasten' een overzicht van uw abonnementen en vaste lasten. Uw toestemming geldt voor al uw rekeningen. En u kunt uw toestemming altijd aan- en weer uitzetten. Wilt u meer weten? Lees dan onze privacyverklaring.
Nee, u hoeft maar één keer toestemming te geven. Daarna kunt u Vaste Lasten en Voorspellingen gebruiken.

Veelgestelde vragen over Abonnementen

We vragen u in de app om wat extra informatie. Denk aan gegevens van het abonnement, persoonlijke gegevens, volmacht om het abonnement op te zeggen en een handtekening. Zo kunnen wij aan de slag om het abonnement voor u op te zeggen. 

Is het ons gelukt het abonnement voor u op te zeggen? Dan ontvangt u een melding bij uw Vaste Lasten. U vindt Vaste Lasten boven uw bij- en afschrijvingen onder het tabje ‘Vaste Lasten’. U ontvangt ook een melding als we nog meer informatie nodig hebben. Of als de opzegging niet is gelukt.

Wij versturen de opzegging direct na uw akkoord in de ABN AMRO app. De aanvangsdatum van de opzegging is dus ook dezelfde dag. Heeft het abonnement een opzegperiode? Dan gaat deze vanaf dat moment in.

U kunt verschillende abonnementen opzeggen in de ABN AMRO app. Denk aan streamingsdiensten of een sportclub. Het is niet mogelijk om alle soorten abonnementen of vaste lasten op te zeggen. Bijvoorbeeld uw zorgverzekering of huur. Daarom ziet u niet bij elk abonnement de mogelijkheid om op te zeggen.

Ja, het is gratis. Het is onderdeel van wat wij voor u als klant doen.