Naar de navigatie Naar de inhoud

Kenmerken ABN AMRO Credit Card

Alles over de Credit Card

Wat is een Credit Card?

Met een Credit Card betaalt u wereldwijd, ook via internet. Bovendien kunt u met uw Credit Card  geld opnemen bij 900.000 geldautomaten in binnen- en buitenland.

De ABN AMRO Credit Card is een MasterCard en wordt uitgegeven door onze partner ICS (zie ook het kopje 'Over ICS en ABN AMRO'). Visa Cards kunt u bij ons niet meer aanvragen. MasterCard en Visa worden wereldwijd even goed geaccepteerd.

  • Met uw Credit Card  betaalt u veilig op internet. Gebruik bij uw betaling de MasterCard SecureCode of e-Code, en uw Credit Card is extra beveiligd tegen misbruik. De MasterCard SecureCode is een wachtwoord dat u zelf bedenkt. De e-Code is een eenmalige unieke code die u bij iedere betaling opvraagt via de ICS App.

  • Bij uw Credit Card  krijgt u standaard een aantal verzekeringen. Deze gelden voor bijna alle aankopen die u met uw Credit Card betaalt. Zie hieronder bij het kopje 'Inclusief verzekeringen'.

Voor wie?

Iedere particuliere klant met voldoende netto maandinkomen kan een Credit Card aanvragen. Zie hieronder bij 'Inkomenseisen'.

Contactloos betalen

Met uw nieuwe Credit Card kunt u contactloos betalen. De eerste keer dat u op deze manier wilt betalen, toetst u uw pincode in. Hierna kunt u binnen Europa bedragen tot en met € 25,- zonder uw pincode afrekenen bij een betaalautomaat. Na een aantal betalingen moet u opnieuw uw pincode intoetsen.  Lees meer over contactloos betalen met uw creditcard.

Extra Credit Card

Een ABN AMRO Creditcard houder kan een extra Credit Card aanvragen naast zijn hoofd Credit Card.

  • Op de extra Credit Card wordt de naam getoond van de extra Credit Card houder, bijvoorbeeld de naam van de partner.

  • De extra Credit Card valt onder het contract van de hoofd Credit Card houder. De transacties die gedaan worden met de hoofd Credit Card en de extra Credit Card worden getoond op het rekeningoverzicht van de hoofd Credit Card houder. Voor beide Credit Cards geldt het gezamenlijke limiet van de hoofd Credit Card.

  • De hoofd Credit Card houder houdt inzicht in de bestedingen die met beide Credit Cards worden gedaan en is verantwoordelijk voor betaling van het totale openstaande saldo.

  • Vraag uw extra Credit Card direct online aan

Omzetten van uw Credit Card in een Gold Card

Wilt u uw bestaande Credit Card vervangen door een Gold Card? Dan behoudt u de limiet die u op uw Credit Card heeft. U kunt na goedkeuring van de omzetting zelf bij ICS een limietwijziging aanvragen.

Inclusief verzekeringen

Bij uw Credit Card krijgt u standaard de volgende verzekeringen. U hoeft deze dus niet apart aan te vragen. U betaalt er niets extra voor. De verzekeringen gelden voor bijna alle aankopen die u met uw Credit Card heeft betaald.

  • Aankoopverzekering: vrijwel alle aankopen met uw Credit Card zijn 180 dagen verzekerd tegen verlies, diefstal en beschadiging.

  • Bagagevertragingsverzekering (bij lijnvluchten)

    - Tot 4 uur vertraging: uw noodzakelijke aankopen (kleding en toiletartikelen) worden vergoed tot maximaal € 140,-.
    - 4 tot 48 uur vertraging: u krijgt maximaal € 140,-.
    - Meer dan 48 uur: u krijgt maximaal € 410,-.

  • Vluchtvertragingsverzekering (bij lijnvluchten): u krijgt de kosten van maaltijden (eten en drinken) tot € 140,- vergoed, als uw vlucht minimaal 4 uur is vertraagd.

Hoe dien ik een schade in op mijn verzekering?

Neem contact op met ABN AMRO Creditcard Services via telefoonnummer 020 - 660 01 23. Vanuit het buitenland + 31 20 - 660 01 23. U wordt dan direct door een van onze medewerkers geholpen bij het declareren van uw onkosten of schade.

Aflevergarantie

Het kan wel eens gebeuren dat een artikel dat u gekocht heeft, niet wordt geleverd. Daarvoor is er de Aflevergarantie: ICS draait de betaling terug en u hoeft niets te betalen. Lees meer hierover in de voorwaarden.

Inkomenseisen

Om een Credit Card aan te kunnen vragen, moet u minimaal een inkomen hebben van € 1.150,- netto per maand.

Limiet

Met uw Credit Card kunt u betalen tot een bepaald bedrag. Dit bedrag wordt de limiet genoemd. Heeft u naast uw hoofdkaart nog extra creditcards? Dan geldt de limiet voor alle creditcards samen. 

  • De standaardlimiet voor de Credit Card is: € 2.500

  • Deze limiet is standaard ingesteld door ABN AMRO. Wilt u een lagere of juist hogere limiet? U wijzigt uw limiet via Creditcard Online.

Opnamelimiet

De eerste drie maanden gelden lagere bedragen.

  • € 2.000,- per dag

  • € 1.750,- per keer

  • € 5.000,- per week

Terugbetalen

  • 100% automatische incasso
    Elke maand wordt het volledige openstaande saldo per automatische incasso van uw bankrekening afgeschreven, circa 5 dagen nadat het rekeningoverzicht is opgesteld.

  • Zelf uw rekening betalen
    U betaalt zelf elke maand na ontvangst van uw rekeningoverzicht het volledige openstaande saldo op tijd terug.

Kosten Credit Card per jaar

U betaalt elk jaar een vast bedrag voor uw Credit Card. Heeft u een BetaalGemak Extra Pakket bij ABN AMRO? Dan zit de Credit Card in uw betaalpakket en betaalt u geen extra kosten. Bekijk hieronder wat een Credit Card per jaar kost als u geen betaalpakket heeft. Dit bedrag wordt elk jaar afgeschreven door ICS.

  • Credit Card: € 22,42 per jaar

  • Extra Credit Card: € 22,42 per jaar

Kosten wisselkoers

  • Kosten betalen in het buitenland

    • Betalen via een betaalautomaat met euro's is gratis.
    • Betaalt u via een betaalautomaat met buitenlands geld? Het bedrag dat u betaalt wordt omgerekend naar euro's. Hier zijn kosten aan verbonden. Meer informatie over de exacte kosten vindt u op de website van ICS.
  • Kosten geld pinnen met uw creditcard

    • Neemt u geld op via een geldautomaat in euro's? Dan zijn daar kosten aan verbonden. Deze vindt u op de website van ICS.
    • Neemt u buitenlands geld op via een geldautomaat? Dan betaalt u kosten voor het opnemen. Het bedrag dat u opneemt wordt omgerekend naar euro's. Hier zijn kosten aan verbonden.

    Meer informatie over de tarieven voor pinnen en betalen met uw creditcard vindt u op de website van ICS.

Depositogarantiestelsel

De ABN AMRO creditcard en ook de ABN AMRO MeesPierson creditcard vallen onder de werking van het depositogarantiestelsel van International Card Services BV (ICS). Dit stelsel beschermt u als een bancaire instelling niet meer aan haar verplichtingen kan voldoen. ICS is een bancaire instelling met een eigen bankvergunning en neemt dus ook deel aan het depositogarantiestelsel. Informatie over het depositogarantiestelsel en eventuele uitzonderingen met betrekking tot de dekking die voor u van belang kunnen zijn, vindt u op het Informatieblad depositogarantiestelsel. Dit informatieblad wordt door ICS aan u verstrekt en is ook te vinden op www.icscards.nl


Voor tegoeden op een creditcard van ICS geldt een maximum bedrag van € 100.000 per Hoofd Card houder. Voor de berekening van de vergoeding, worden alle tegoeden die u bij ICS heeft, bij elkaar opgeteld. Heeft u meerdere creditcards, dan geldt het totale positieve saldo van alle Cards gecombineerd. Tegoeden boven de grens van € 100.000 vallen niet onder het depositogarantiestelsel. Een tegoed wordt alleen uitbetaald aan de Hoofd Card houder.

Overzicht van uw transacties

  • Als u uw Credit Card gebruikt, krijgt u elke maand een overzicht. In dit overzicht staan al uw transacties die u met uw Credit Card heeft gedaan. Een transactie kan een betaling zijn of een opname bij een geldautomaat. Heeft u naast uw hoofdkaart nog extra creditcards? U vindt alle transacties in het rekeningoverzicht van de hoofdkaart. 

    Bekijk uw transacties via Creditcard Online of download de Mobiel Bankieren app.

  • Met de gratis Card Alerts houdt u nog beter zicht op actuele uitgaven en betalingen met uw Credit Card. U krijgt een sms als er bijvoorbeeld een grote uitgave gedaan wordt met uw Credit Card, of als u uw afschrijving moet overboeken aan ICS.  Sommige Card Alerts kunt u ook per e-mail krijgen. Meld u aan voor Card Alerts (via Creditcard Online).

Credit Card verloren of gestolen

  • Bent u uw Credit Card verloren of is deze gestolen? Meld dit aan de afdeling Verlies en Diefstal van ICS via onderstaande telefoonnummers. Uw Credit Card wordt direct geblokkeerd. U krijgt zo snel mogelijk een nieuwe Credit Card. Een nieuwe (vervangende) Credit Card kost €7,50.

    - In Nederland: 020 - 660 06 11 (lokaal tarief).
    - Vanuit het buitenland: +31 20 660 06 11.

  • Heeft u de Stand-By Service van ABN AMRO? In dat geval meldt u verlies of diefstal van uw creditcard via de Stand-By Service. Deze service is 24 uur per dag, 7 dagen per week telefonisch bereikbaar:

    - In Nederland: alarmnummer 0800 - 07 01 (gratis voor klanten die Stand-By Service hebben).
    - Vanuit het buitenland: +31 20 651 59 27 (collect call mogelijk).

    Uw Credit Card wordt direct geblokkeerd. U krijgt zo snel mogelijk een nieuwe Credit Card. Een nieuwe (vervangende) Credit Card is kosteloos.

Over ICS en ABN AMRO

  • ABN AMRO Bank N.V. bemiddelt voor particuliere klanten alleen in creditcards van International Card Services BV.

  • ABN AMRO Bank N.V. krijgt een vergoeding van International Card Services BV voor haar bemiddeling.

  • International Card Services BV is een 100%-dochtervennootschap van ABN AMRO Bank N.V.

Aanvragen

  • U kunt uw Credit Card eenvoudig online aanvragen. Lees eerst de informatie over het online aanvraagproces.

  • Heeft u geen Internet Bankieren? Vraag dan een creditcard aan op een kantoor of telefonisch, via 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten).

  • Vanaf 2016 is ABN AMRO wettelijk verplicht om na te gaan waar klanten fiscaal gevestigd zijn. Daarom stellen wij hier vragen over aan onze bestaande klanten bij de aanvraag van een nieuwe creditcard. U bent dan namelijk een nieuwe klant voor International Card Services B.V. (ICS), de uitgevende financiële instelling van creditcards voor ABN AMRO. Lees meer.

Wijzigen of opzeggen

  • Wilt u iets wijzigen voor uw Credit Card? U regelt het snel online. Bekijk het overzicht.

  • Wilt u uw Credit Card opzeggen? Bel met ICS Servicedesk via 020 - 660 01 23 (lokaal tarief), of vanuit het buitenland via +31 20 660 01 23. De opzegtermijn is 2 weken.

Hulp nodig? 
U kunt ons 24/7 bereiken.

Bel met onze medewerkers

Weet u precies wat u besteedt?

Meer controle op uw geld met Grip

Met Grip weet je precies wat je per maand aan koffie uitgeeft

Een kop koffie to go, een lunch in de stad of een extra zak chips in uw boodschappenmand. Naast uw vaste lasten kunnen de kosten van kleine uitgaven snel oplopen. Met de Grip app weet u precies waar uw geld naartoe gaat en houdt u de controle.