Naar de navigatie Naar de inhoud

Uw creditcard gebruiken

Wat wilt u met uw creditcard?

Heeft u uw creditcard net ontvangen en wilt u deze activeren? Of heeft u uw creditcard al langer en heeft u er een vraag over. Hieronder vindt u de diverse mogelijkheden. In de meeste gevallen kunt u uw verzoeken regelen via de website van Creditcard Online.

 

Activeren

De creditcard is geblokkeerd als u deze ontvangt. Dit is om misbruik van uw creditcard te voorkomen. Om deze te activeren (of eigenlijk: deblokkeren) heeft u de brief met de activeringscode nodig.

Activeren ABN AMRO MasterCard

Activeren vervangende creditcard

Pincode kiezen

Blokkeren

Bent u de creditcard verloren? Of is deze misschien gestolen? Dan moet u de creditcard onmiddellijk laten blokkeren. U belt met International Card Services (Afdeling Verlies & Diefstal) op 020 - 660 06 11 (normaal tarief). Dit nummer is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.

Blokkeer uw creditcard

Melden misbruik van uw creditcard

International Card Services, marktleider in het uitgeven van creditcards in Nederland. ICS is een zelfstandige dochtermaatschappij van ABN AMRO Bank (Nederland) NV.
 

Vervangen

Is uw creditcard beschadigd, dan vraagt u een vervangende pas aan. Ook als u de creditcard bent verloren of als u de nieuwe pas niet heeft ontvangen, vraagt u een vervangende pas aan.

Uw creditcard vervangen

Limiet aanpassen

De ABN AMRO MasterCard en de ABN AMRO Gold Card hebben een standaardlimiet. U kunt een aanvraag doen om deze limiet te wijzigen. Met de Gespreid Betalen Faciliteit betaalt u in termijnen terug.

Limiet wijzigen op uw creditcard

Gespreid Betalen Faciliteit

 

Betaalt u liever in termijnen?

Alle betalingen die u met uw creditcard doet, worden standaard aan het einde van de maand van uw rekening afschreven. U kunt ervoor kiezen om te betalen in termijnen.

Betalen in termijnen

Opzeggen

Wilt u uw creditcard opzeggen? Bel met ICS  Servicedesk via 020 - 660 01 23 (normaal tarief), of vanuit het buitenland via +31 20 660 01 23.  De opzegtermijn is 2 weken. 
U kunt niet opzeggen als er nog een uitstaand saldo is.

International Card Services, marktleider in het uitgeven van creditcards in Nederland. ICS is een zelfstandige dochtermaatschappij van ABN AMRO Bank (Nederland) NV.

Vragen?

  • Waar vind ik de CVV-code?

    De CVV-code is een code voor veilig creditcardgebruik. Deze afkorting staat voor Card Verification Value (of Card Verification Code). Deze 3-cijferige code staat op de achterkant van uw ABN AMRO creditcard, naast de handtekeningstrip. De CVV-code vermindert het risico op fraude bij transacties per postorder, telefoon of internet.

  • Wanneer moet ik rente betalen?

    International Card Services (ICS) verzorgt de administratieve afhandeling van uw ABN AMRO creditcard. Als u maandelijks binnen 21 dagen het openstaande saldo terugbetaalt aan ICS, betaalt u geen rente. Betaalt u het niet binnen 21 dagen, dan betaalt u rente over het openstaande saldo.

  • Hoe kan ik met mijn creditcard geld overmaken?

    Geld overmaken van uw ABN AMRO creditcard naar uw bankrekening doet u via Creditcard Online. Log in en kies het tabblad 'Overboeken'. Is uw saldo toereikend, dan betaalt u geen rente. Bij onvoldoende saldo wordt de rente meteen doorberekend.
    Heeft u een ABN AMRO MeesPierson (Gold) Card en wilt u geld overboeken? Neem dan contact op met uw private banker.

Hulp nodig? Bel met onze medewerkers. Dat kan 24 uur per dag, 7 dagen per week.

0900 - 0024 (uitleg belkosten)

Bericht als uw salaris komt

Sms of mail bij een bij- of afschrijving

Betaalalerts lezen

Met Betaalalerts krijgt u een berichtje op uw telefoon als er iets wijzigt op uw betaalrekening. U bepaalt zelf wanneer en hoe vaak u alerts ontvangt. Bijvoorbeeld als uw salaris is overgemaakt.

Volg ons via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Volg ons via Google