Naar de navigatie Naar de inhoud

Uw creditcard gebruiken

Mogelijkheden om uw creditcard te gebruiken

Heeft u uw creditcard net ontvangen en wilt u deze activeren? Of heeft u uw creditcard al langer en heeft u er een vraag over? Hieronder vindt u de diverse mogelijkheden. Uw creditcardzaken regelt u meestal via Creditcard Online. Dit is uw persoonlijke omgeving waar u een overzicht heeft van uw rekeningoverzichten en betalingen.

 

Activeren

Heeft u een nieuwe creditcard van ons ontvangen? Deze is geblokkeerd verzonden om misbruik van uw creditcard te voorkomen. U kunt uw creditcard eenvoudig zelf activeren (of eigenlijk: deblokkeren) in Creditcard Online. Hiervoor heeft u de brief met de activeringscode nodig.

Blokkeren

Bent u uw creditcard verloren of is deze gestolen? Geef dit dan, zo spoedig mogelijk na de ontdekking, door aan International Card Services (Afdeling Verlies & Diefstal) op 020 - 660 06 11 (normaal tarief). Dit nummer is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. Uw creditcard wordt dan onmiddellijk geblokkeerd.

Is uw creditcard gestolen of is er misbruik gemaakt van uw creditcard? Doe dan ook zo snel mogelijk aangifte bij de politie in het land waar dit heeft plaatsgevonden.

International Card Services, marktleider in het uitgeven van creditcards in Nederland. ICS is een zelfstandige dochtermaatschappij van ABN AMRO Bank (Nederland) NV.
 

Vervangen

Wilt u uw nieuwe creditcard aanvragen omdat u uw creditcard bent verloren of omdat deze is gestolen? Neem dan direct contact op met de afdeling Verlies & Diefstal op telefoonnummer 020 - 660 06 11 (normaal tarief) om een vervangende creditcard aan te vragen.

Is uw creditcard beschadigd? Dan kunt u via Creditcard Online een vervangende creditcard aanvragen. U moet wel ingelogd zijn in Creditcard Online. Ook als u uw nieuwe pas niet heeft ontvangen, vraagt u een vervangende pas aan.

Uw creditcard vervangen

International Card Services, marktleider in het uitgeven van creditcards in Nederland. ICS is een zelfstandige dochtermaatschappij van ABN AMRO Bank (Nederland) NV.

Limiet aanpassen

De ABN AMRO Credit Card en de ABN AMRO Gold Card hebben een standaardlimiet. U kunt een aanvraag doen om deze limiet te wijzigen als u bent ingelogd in Creditcard Online. 

Limiet wijzigen op uw creditcard

Heeft u een ABN AMRO MeesPierson (Gold) Card? Dan wijzigt u uw bestedingslimiet door contact op te nemen met uw private banker. 

Is hetzelfde als kredietlimiet. Het bedrag dat u maximaal kunt rood staan of opnemen van uw rekening.
 

Opzeggen

Wilt u uw creditcard opzeggen? Bel met ICS  Servicedesk via 020 - 660 01 23 (normaal tarief), of vanuit het buitenland via +31 20 660 01 23.  De opzegtermijn is 2 weken. U kunt niet opzeggen als er nog een uitstaand saldo is.

International Card Services, marktleider in het uitgeven van creditcards in Nederland. ICS is een zelfstandige dochtermaatschappij van ABN AMRO Bank (Nederland) NV.

Vragen?

  • Waar vind ik de CVV-code?

    De CVV-code is een code voor veilig creditcardgebruik. Deze afkorting staat voor Card Verification Value (of Card Verification Code). Deze 3-cijferige code staat op de achterkant van uw ABN AMRO creditcard, naast de handtekeningstrip. Met de CVV-code wordt het risico op fraude kleiner bij transacties per postorder, telefoon of internet.

  • Wanneer moet ik rente betalen?

    International Card Services (ICS) verzorgt de administratieve afhandeling van uw creditcard. Als u maandelijks binnen 21 dagen het openstaande saldo terugbetaalt aan ICS, betaalt u geen rente. Betaalt u niet binnen 21 dagen? Dan betaalt u rente over het openstaande saldo.

  • Hoe kan ik met mijn creditcard geld overmaken?

    Heeft u een ABN AMRO MeesPierson (Gold) Card en wilt u geld overboeken? Neem dan contact op met uw private banker.
    Heeft u een 'gewone' ABN AMRO Credit Card? Dan kunt u geld overmaken van uw ABN AMRO creditcard naar uw bankrekening via Creditcard Online. Log in en kies het tabblad 'Overboeken'. Is uw saldo toereikend? Dan betaalt u geen rente. Bij onvoldoende saldo wordt de rente meteen doorberekend.

Hulp nodig? Bel met onze medewerkers. Dat kan 24 uur per dag, 7 dagen per week.

0900 - 0024 (uitleg belkosten)

Bericht als uw salaris komt

Sms of mail bij een bij- of afschrijving

Betaalalerts lezen

Met Betaalalerts krijgt u een berichtje op uw telefoon als er iets wijzigt op uw betaalrekening. U bepaalt zelf wanneer en hoe vaak u alerts ontvangt. Bijvoorbeeld als uw salaris is overgemaakt.

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief