Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

ABN AMRO

Rekening openen voor uzelf

Krijg nu 3 maanden de kosten teruggestort

  • Binnen 10 minuten geopend via de ABN AMRO app
  • 4,5 van 5 sterren in app beoordelingen
  • Betaalrekening met betaalpas
  • Betalen met Google Pay en Apple Pay
  • Voor slechts € 3,25 per maand


   

Zo opent u een betaalrekening

Een betaalrekening (bankrekening) openen voor uzelf kan eenvoudig via de ABN AMRO app. U krijgt dan het BasisPakket Betalen: een betaalrekening, een betaalpas en toegang tot online bankieren. Bekijk de video of lees hieronder om te zien hoe het werkt.

ABN AMRO

Uw nieuwe rekening 3 maanden gratis

Maak een frisse start en open vandaag nog een betaalrekening. Als u nog geen klant bent bij ABN AMRO en er nu eentje opent, krijgt u de kosten voor het BasisPakket Betalen de eerste 3 maanden van ons teruggestort*. U opent uw rekening zelf binnen 10 minuten via onze app.

*De actie loopt van 4 maart t/m 28 april 2024

Actievoorwaarden

Wat houdt de actie in?

Als u tussen 4 maart en 28 april een betaalrekening opent, krijgt u de eerste 3 maanden de maandelijkse kosten van het BasisPakket Betalen van € 3,25 teruggestort.

Voor wie geldt de actie?

U kunt meedoen aan deze actie als u:

  • 18 jaar of ouder bent
  • nog geen klant bent bij ABN AMRO
  • een betaalrekening voor uzelf opent via de ABN AMRO app
  • een officieel Nederlands woonadres hebt
  • een geldig Nederlands identiteitsbewijs, verblijfsbewijs of internationaal paspoort hebt
Hoe werkt de actie?

Download de ABN AMRO app en volg de stappen in het scherm. Nadat uw betaalrekening geopend is, krijgt u de eerste 3 maanden de maandelijkse kosten van € 3,25 teruggestort. De kosten worden de eerste 3 maanden dus eerst van uw rekening afgeschreven, maar u krijgt ze meteen weer terug. Dit gebeurt op de dag van afschrijving, of een dag later.

U herkent de terugboeking aan ons betalingskenmerk op het afschrift: Terugbetaling kosten BasisPakket Betalen - Actie Voor ieder begin - 3 maanden gratis

Terugstorten kosten eerste 3 maanden

Het bedrag van € 3,25 krijgt u van ons teruggestort op dezelfde dag dat we het afschrijven, of de dag erna.

Belangrijk om te weten
  • U kunt niet aan de actie meedoen als u al klant bij ons bent
  • U kunt 1 keer deelnemen aan de actie, dus 1 betaalrekening openen op uw naam
  • ABN AMRO Bank N.V. kan de actievoorwaarden tussentijds wijzigen en de actie op elk moment stoppen of verlengen. In dat geval komt een gewijzigde versie van de actievoorwaarden, voorzien van een datum, op abnamro.nl
Vragen?

Heeft u vragen over deze actie? Neem contact met ons op.

Niet tevreden?

Bent u niet tevreden over de actie, geef dan uw klacht aan ons door.

Actievoorwaarden

Wat houdt de actie in?

Als u tussen 4 maart en 28 april een betaalrekening opent, krijgt u de eerste 3 maanden de maandelijkse kosten van het BasisPakket Betalen van € 3,25 teruggestort.

Voor wie geldt de actie?

U kunt meedoen aan deze actie als u:

  • 18 jaar of ouder bent
  • nog geen klant bent bij ABN AMRO
  • een betaalrekening voor uzelf opent via de ABN AMRO app
  • een officieel Nederlands woonadres hebt
  • een geldig Nederlands identiteitsbewijs, verblijfsbewijs of internationaal paspoort hebt

Hoe werkt de actie?

Download de ABN AMRO app en volg de stappen in het scherm. Nadat uw betaalrekening geopend is, krijgt u de eerste 3 maanden de maandelijkse kosten van € 3,25 teruggestort. De kosten worden de eerste 3 maanden dus eerst van uw rekening afgeschreven, maar u krijgt ze meteen weer terug. Dit gebeurt op de dag van afschrijving, of een dag later.

U herkent de terugboeking aan ons betalingskenmerk op het afschrift: Terugbetaling kosten BasisPakket Betalen - Actie Voor ieder begin - 3 maanden gratis

Terugstorten kosten eerste 3 maanden

Het bedrag van € 3,25 krijgt u van ons teruggestort op dezelfde dag dat we het afschrijven, of de dag erna.

Belangrijk om te weten

  • U kunt niet aan de actie meedoen als u al klant bij ons bent
  • U kunt 1 keer deelnemen aan de actie, dus 1 betaalrekening openen op uw naam
  • ABN AMRO Bank N.V. kan de actievoorwaarden tussentijds wijzigen en de actie op elk moment stoppen of verlengen. In dat geval komt een gewijzigde versie van de actievoorwaarden, voorzien van een datum, op abnamro.nl

Vragen?

Heeft u vragen over deze actie? Neem contact met ons op.

Niet tevreden?

Bent u niet tevreden over de actie, geef dan uw klacht aan ons door.

Hoe open ik een betaalrekening?

1. Download de app

Download de ABN AMRO app en klik op 'Rekening openen'. U kunt een betaalrekening aanvragen met de ABN AMRO app als u: 

  • Minimaal 18 jaar oud bent 
  • Een officieel Nederlands woonadres heeft 
  • Een geldig Nederlands identiteitsbewijs, verblijfsvergunning of internationaal paspoort heeft 
  • In ieder geval in Nederland belastingplichtig bent 

QR-code rekening openen voor uzelf
2. Identificeer uzelf

Neem een foto van uw identiteitsbewijs. Een betaalrekening openen via de ABN AMRO app kan met de volgende identiteitsbewijzen: 

  • Nederlands identiteitsbewijs (identiteitskaart, rijbewijs of paspoort) 
  • Verblijfsvergunning (type I, II, III, IV, V, of EU/EER)
  • Internationaal paspoort (met uitzondering van een paspoort uit de Verenigde Staten)

Tips voor het maken van een foto:

  • Voorkom glans en gebruik geen flitser
  • Houd uw paspoort binnen het kader
  • Gebruik een donkere achtergrond

3. Maak een foto

Maak met uw mobiel een profielfoto van uzelf. Zo kijken we of u diegene op het identiteitsbewijs bent.

Tips voor het maken van een foto:

  • Maak de foto in een lichte omgeving
  • Zorg dat u geen tegenlicht heeft (door bijvoorbeeld de zon achter u)
  • Houd de camera recht voor uw gezicht
4. Beantwoord een aantal vragen

Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn, leren we u graag wat beter kennen. Daarom stellen we u een aantal vragen.

Check of alle gegevens kloppen. Zijn deze juist? Bevestig dan uw aanvraag door de unieke code over te typen die in beeld verschijnt.

5. Uw aanvraag is verstuurd!

We controleren de gegevens die u heeft ingevuld en gaan voor u aan de slag om uw rekening te openen. Binnen 4 uur na de aanvraag ontvangt u via sms en e-mail informatie over de status van uw aanvraag. Is uw aanvraag goedgekeurd? Dan leggen we in dit bericht ook de vervolgstappen uit. Zo is uw rekening straks helemaal klaar voor gebruik.

Hoe open ik een betaalrekening?

1. Download de app

Download de ABN AMRO app en klik op 'Rekening openen'. U kunt een betaalrekening aanvragen met de ABN AMRO app als u: 

  • Minimaal 18 jaar oud bent 
  • Een officieel Nederlands woonadres heeft 
  • Een geldig Nederlands identiteitsbewijs, verblijfsvergunning of internationaal paspoort heeft 
  • In ieder geval in Nederland belastingplichtig bent 

QR-code rekening openen voor uzelf

2. Identificeer uzelf

Neem een foto van uw identiteitsbewijs. Een betaalrekening openen via de ABN AMRO app kan met de volgende identiteitsbewijzen: 

  • Nederlands identiteitsbewijs (identiteitskaart, rijbewijs of paspoort) 
  • Verblijfsvergunning (type I, II, III, IV, V, of EU/EER)
  • Internationaal paspoort (met uitzondering van een paspoort uit de Verenigde Staten)

Tips voor het maken van een foto:

  • Voorkom glans en gebruik geen flitser
  • Houd uw paspoort binnen het kader
  • Gebruik een donkere achtergrond

3. Maak een foto

Maak met uw mobiel een profielfoto van uzelf. Zo kijken we of u diegene op het identiteitsbewijs bent.

Tips voor het maken van een foto:

  • Maak de foto in een lichte omgeving
  • Zorg dat u geen tegenlicht heeft (door bijvoorbeeld de zon achter u)
  • Houd de camera recht voor uw gezicht

4. Beantwoord een aantal vragen

Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn, leren we u graag wat beter kennen. Daarom stellen we u een aantal vragen.

Check of alle gegevens kloppen. Zijn deze juist? Bevestig dan uw aanvraag door de unieke code over te typen die in beeld verschijnt.

5. Uw aanvraag is verstuurd!

We controleren de gegevens die u heeft ingevuld en gaan voor u aan de slag om uw rekening te openen. Binnen 4 uur na de aanvraag ontvangt u via sms en e-mail informatie over de status van uw aanvraag. Is uw aanvraag goedgekeurd? Dan leggen we in dit bericht ook de vervolgstappen uit. Zo is uw rekening straks helemaal klaar voor gebruik.

hypotheek vraag chat

Hulp nodig bij een rekening openen?

Wilt u een rekening openen en heeft u daar hulp bij nodig? We helpen u graag! Chat met chatbot Anna of neem contact met ons op via de klantenservice.

Chatbot Anna
Chat met chatbot Anna. Komt ze er niet uit? Dan neemt een medewerker het gesprek over. Start chat.

Klantenservice
Bekijk alle telefoonnummers en openingstijden . Houd wel rekening met een wachttijd.

Veelgestelde vragen

Het BasisPakket Betalen bestaat uit een bankrekening (inclusief 1 betaalpas) en kost € 3,25 per maand.

In het BasisPakket Betalen zitten een betaalrekening, een betaalpas en toegang tot online bankieren. Dit is een flexibel betaalpakket. U kiest zelf wat u nog bij uw basispakket wilt, bijvoorbeeld een creditcard of een extra betaalpas. Zo betaalt u alleen voor wat u gebruikt. Verandert er iets? Geen probleem, online aanpassen is zo gebeurd. Bekijk alle tarieven in één overzicht.

Met onderstaande identiteitsbewijzen kunt u een rekening openen en uzelf identificeren via de ABN AMRO app:

  • Nederlands identiteitsbewijs (identiteitskaart, rijbewijs of paspoort)
  • Internationaal paspoort (met uitzondering van een paspoort uit de Verenigde Staten)
  • Verblijfsvergunning (type I, II, III, IV, V, EU/EER, EU/EER familielid)

Bekijk hoe u een bankrekening opent via de ABN AMRO app.

Met onderstaande identiteitsbewijzen kunt u een rekening openen en uzelf identificeren via een afspraak:

  • Nederlands identiteitsbewijs (identiteitskaart, rijbewijs of paspoort)
  • Buitenlands identiteitsbewijs (met uitzondering van een identiteitsbewijs uit de Verenigde Staten)
  • Verblijfsvergunning (type I/IV)

Bekijk hoe u een bankrekening opent via de website.

Dan kunt u alléén klant worden via een kantoor van ABN AMRO. Maak hiervoor telefonisch een afspraak bij één van onze kantoren.

Nee, om een spaarrekening te kunnen openen bij ABN AMRO heeft u een ABN AMRO betaalrekening nodig. Nadat u een betaalrekening heeft geopend, kunt u een spaarrekening openen. Ook kunt u dan bijvoorbeeld een creditcard aanvragen.

Na het uploaden van uw identiteitsbewijs wordt gevraagd om de gegevens te controleren. Uw naam en geboortedatum kunt u indien nodig aanpassen. Ook kan het zijn dat uw aanvraag wordt afgekeurd als de gegevens niet goed gecontroleerd kunnen worden. In dat geval kunt u de aanvraag opnieuw starten.

Net als alle andere banken zijn we wettelijk verplicht uw identiteit te controleren. En om te controleren of u klant kunt worden. Dit staat in de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft). Zo gaan we witwassen of financiering van terrorisme tegen.

Binnen 4 uur na de aanvraag ontvangt u via sms en e-mail informatie over de status van uw aanvraag. Is uw aanvraag afgekeurd? Dan leggen we in het sms-bericht uit waarom uw aanvraag is afgekeurd. Daarnaast ziet u in de ABN AMRO app een ‘error scherm’. Hier leest u wat er is gebeurd en wat u kunt doen.

Nee, u mag het Basispakket Betalen niet gebruiken voor uw bedrijf of beroep. Bekijk het verschil tussen een zakelijke rekening en privérekening.
overstappen

Gratis Overstapservice

Overstappen van bank? Met de gratis Overstapservice is overstappen naar ABN AMRO heel simpel. Vraag de overstapservice aan als u uw betaalrekening heeft geopend. Dan zorgen we ervoor dat alles soepel verloopt.

Apps die uw leven makkelijker maken

Apps die uw leven makkelijker maken

ABN AMRO

ABN AMRO app

Alerts instellen. Uw saldo checken. Met onze ABN AMRO app regelt u uw bankzaken veilig én simpel.
ABN AMRO

Tikkie

Vraag simpel uw geld terug, bijvoorbeeld via WhatsApp. Andere bank? Geen probleem. Tikkie is voor iedereen!

Groen blaadje
ABN AMRO

U bepaalt hoe u betaalt

Snel contactloos betalen

Met Google Pay, Apple Pay of wearable

Tot € 50 zonder pincode