We accepteren verschillende documenten als bewijs van verblijf:
-
Een bewijs van inschrijving in het bevolkingsregister (BRP)
Als je langer dan 4 maanden in Nederland gaat wonen, moet je je inschrijven in de Basisregistratie Personen (BRP). Dit doe je bij de gemeente of een expat center. Er zijn geen kosten hiervoor. Na je inschrijving ontvang je hiervan een bewijs. Dit bewijs lever je bij ons aan (zie stap 2).
Let op: het bewijs van inschrijving mag maximaal 6 maanden oud zijn.
Een Registratie Niet Ingezetenen (RNI) mogen wij helaas niet als bewijs van inschrijving accepteren. Meer informatie over inschrijven in de BRP vind je op de
website van de Rijksoverheid .
Je moet misschien even wachten voordat je het bewijs van inschrijving in de BRP ontvangt. Daarom zijn de volgende bewijsstukken ook toegestaan:
-
Een toelatingsbrief van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND)
Deze brief ontvang je van de IND als je aanvraag voor een verblijfsvergunning is goedgekeurd.
-
Een bewijs van inschrijving van een Nederlandse school of universiteit
Ben je toegelaten tot een studie in Nederland en heb je hier een bewijs van? Dit kan je ook als bewijs van verblijf aanleveren. Op het bewijs van inschrijving moet een stempel en handtekening staan.
Let op: bovenstaande bewijsstukken duren langer om te verwerken. Wil je jouw rekening snel kunnen gebruiken? Lever dan een bewijs van inschrijving in de BRP of het Relocator / HR verklaringsformulier aan.
-
Het Relocator / HR verklaringsformulier
Kom je als expat naar Nederland met hulp van een relocator of de HR-afdeling van je werkgever? Dan kan het zijn dat je een speciaal door ABN AMRO opgesteld verklaringsformulier krijgt van je relocator of HR-afdeling. Upload dit formulier binnen het kwartaal dat het geldig is. Heeft je relocator of HR-afdeling dit formulier niet? Verwijs ze dan door naar
deze pagina.