abn amro tennis toernooi

Sponsoring versnelt gelijke kansen

In de wereld van gelijke kansen moeten we stappen maken. Daarom versnellen we gelijke kansen voor iedereen. Door mensen, clubs en organisaties met ambitie te sponsoren. Financieel, maar juist ook met coaching en ons netwerk helpen we hen vooruit in sport, kunst, cultuur en de maatschappij.

Dezelfde ambitie verdient hetzelfde podium. Daarom zijn wij hoofdsponsor van het ABN AMRO World Tennis Tournament en oprichter van het ABN AMRO World Wheelchair Tennis Tournament.

De gelijkmaker voor het vrouwenvoetbal

De gelijkmaker voor het vrouwenvoetbal

Voetballende meisjes en vrouwen willen zich in hun sport net zo snel ontwikkelen als de mannen, maar hebben daar helaas vaak nog steeds niet dezelfde mogelijkheden voor. Een oneerlijke wedstrijd dus, waarin een extra steuntje in de rug meer dan welkom is. Daarom zijn we al jaren sponsor van de Ajax Vrouwen en hun talententeam.

Hockeysters ook financieel laten scoren

Hockeysters ook financieel laten scoren

In Nederland gaat 80% van het sponsorgeld in het hockey naar mannenteams. Terwijl twee derde van alle hockeyers vrouw is. En ze op het internationale podium de laatste jaren zelfs beter presteren dan de mannen. Daar is dus een stevige inhaalslag nodig! Daarom sponsoren wij enkel hockeyclubs die minstens 30% van het sponsorgeld inzetten voor diversiteit & inclusie. Zodat vrouwen straks ook financieel net zoveel scoren als de mannen.

Verborgen artistiek talent ontwikkelen

Verborgen artistiek talent ontwikkelen

Kunst en cultuur helpt om je blik te verruimen, maakt je creatiever en meer oplossingsgericht. Maar wat als je hier van huis uit niet of nauwelijks mee in aanraking komt? Vanuit die gedachte sponsoren we al ruim tien jaar de Hermitage voor Kinderen. En kregen al 100.000 kinderen van verschillende achtergronden in museum De Hermitage de kans om hun artistieke talent te ontwikkelen.

Groot podium voor rolstoeltennis

Groot podium voor rolstoeltennis

Als je tennist op wereldniveau verdien je een podium op wereldniveau. Ook als je in een rolstoel zit. Daarom verrijkten we al in 2009 het ABN AMRO World Tennis Tournament met het ABN AMRO World Wheelchair Tennis Tournament. Inmiddels is dit vaste onderdeel, waarin rolstoeltennissers grootse prestaties kunnen leveren op internationaal niveau, niet meer weg te denken. En krijgen deze spelers van wereldklasse het podium dat ze verdienen.

Het begin van grote impact

Het begin van grote impact

We geloven dat jongeren met hun nieuwe ideeën en frisse energie de wereld kunnen veranderen. Als hoofdsponsor van jongerenorganisatie Young Impact helpen we daarom jonge idealisten verder met hun idee of initiatief dat positieve impact heeft op de samenleving. Want het vuur dat in hen zit, mag niet doven door een gebrek aan middelen, netwerk of kennis.

Dutch Design Week

Dutch Design Week

Nieuwe problemen vragen om een nieuwe manier van denken. En laten designers daar nou net in excelleren. Als sponsor van de Dutch Design Week bieden wij talentvolle designers en hun creaties een podium, maar vragen hen ook mee te denken in mogelijke oplossingen van maatschappelijke vraagstukken, zoals duurzaamheid en gelijke kansen. Zo kan Dutch Design fungeren als brug naar een schonere en inclusievere samenleving.

In de wereld van gelijke kansen moeten we sneller stappen maken. Daarom sponsoren we de Ajax Vrouwen, zodat ze zich net zo snel kunnen ontwikkelen als de mannen.

ABN AMRO versnelt gelijke kansen voor iedereen. Door mensen met ambitie te sponsoren. Financieel, maar juist ook met coaching.

Meer informatie over sponsoring

We merken dat er maatschappij breed vaak nog een ‘oud’ beeld van sponsoring bestaat. Een beeld waarin het met name gaat om geld geven in ruil voor merkzichtbaarheid. Maar sponsoring is al zo lang zoveel meer dan dat: het is een manier om samen impact te maken. Samen kom je nu eenmaal verder. Door onze expertise, netwerk en kennis te bundelen met die van onze partners in de wereld van sport, cultuur en maatschappij kunnen we echt verandering realiseren. Ook in de wereld van gelijke kansen. Een versnelling op dit gebied is heel hard nodig.

Via deze campagne willen we aan Nederland duidelijk maken dat we staan voor gelijke kansen voor íedereen. En dat we via onze manier van sponsoren iedere dag bezig zijn om hier een stapje dichterbij te komen.

Daarnaast hopen we met deze boodschap ook anderen te inspireren na te denken over dit belangrijke thema, want die versnelling is overal nodig. Ook als het niet makkelijk gaat en ook als het de weg van de lange adem is. We willen mensen stimuleren niet op te geven, in zichzelf te blijven geloven en door te zetten. Want echte vooruitgang gaat nooit vanzelf. We geloven dat Nederland er alleen maar sterker van wordt, economisch en sociaal, als onnodige verschillen weggenomen worden.

Het thema gelijke kansen komt terug in alle contracten die we opstellen. Hoe, is uiteraard afhankelijk van de gesponsorde. Zo kun je denken aan duidelijke afspraken over de verdeling van sponsorgelden of aan andere inspanningsverplichtingen op het gebied van gelijke kansen. Ook kan je denken aan een 50/50 doelstelling voor man/vrouw in bestuursfuncties bij een gesponsorde club. Oftewel, er zijn altijd duidelijke doelen en afspraken die mee worden gegeven aan onze sponsorbijdrage en inspanningen.

Daar nemen wij afscheid van. Voor ons moeten partnerships een manier zijn om de missie naar een inclusievere wereld dichterbij te krijgen, niet verder weg te brengen. Gelukkig merken we in de praktijk vooral veel medewerking van onze partners waardoor we elkaar juist alleen maar versterken.

We scheppen omstandigheden waarin ieder talent volledig tot zijn recht komt. Dat doen we voor iedereen, maar we geven extra aandacht aan gelijke kansen voor vrouwen, mensen met een arbeidsbeperking, met een biculturele achtergrond, LGBT+ en ouderen. Ook zorgen we er met bijvoorbeeld financiële coaches voor dat kwetsbare groepen in staat blijven om hun bankzaken te regelen en hebben we verschillende initiatieven om problematische schulden te voorkomen.

Via onze Foundation richten we ons op het verkleinen van kansenongelijkheid onder jongeren in Nederland. ABN AMRO Foundation levert al vele jaren via het Jeugdeducatiefonds een bijdrage aan gelijke kansen voor jongeren. Naast financiële steun zetten ruim 6500 medewerkers zich vrijwillig in. Zij geven bijvoorbeeld gastlessen of zijn Maatje op Afstand en helpen kinderen zoo bij het inhalen van een taal- of rekenachterstand.

Via onze sponsorportefeuille versnellen we positieve bewegingen in maatschappij, sport, kunst en cultuur, zodat iedereen er snel van kan profiteren en de kans heeft om zijn droom waar te maken. Zo brengen we gelijke kansen in een stroomversnelling.

Dit soort problemen zijn helaas niet te verhelpen door simpelweg een zak geld te geven. Structurele problemen verdienen een structurele aanpak. Dit moet echt bij mensen tussen de oren komen, zodat iedereen zijn steentje kan bijdragen. Daarom proberen we een verschil te maken via sponsoring, maar ook door campagne te voeren om aandacht te vragen voor dit hardnekkige probleem.

ABN AMRO wil op geen enkele manier betrokken zijn bij schending van kinderrechten. Onderdeel van ons duurzaamheidsbeleid dat te vinden is op onze website is dat ABN AMRO geen (kinder)arbeid en -slavernij accepteert binnen de keten van onze leveranciers en binnen onze leveranciers zelf. Met andere woorden: we kopen geen spullen waarbij ook maar het vermoeden bestaat dat tijdens de productie kinderhanden zijn ingezet. Daarnaast staan kinderarbeid en -slavernij op onze lijst van activiteiten die we nooit financieren. Voldoet een potentiële klant niet aan onze eisen op dit gebied, dan doen we geen zaken.