Betaalpas kapot

Soms werkt uw pas niet goed bij een betaalautomaat. De pas kan stuk zijn, maar het kan ook aan de betaalautomaat liggen. Vaak helpt het al om de pas even te verwijderen en opnieuw aan te bieden. Maak de chip op de pas ook even goed schoon. Door vuil en vet kan de betaalautomaat de chip soms niet goed lezen.  

Werkt uw pas bij meerdere betaalautomaten niet meer? Dan is de pas waarschijnlijk echt kapot. Vraag binnen 2 minuten een nieuwe pas aan zodat u snel weer kunt pinnen.

Via ABN AMRO app

  1. Log in
  2. Kies de pas die u wilt vervangen
  3. Klik op 'vervangen'
  4. Klaar! Binnen 3 dagen ontvangt u de pas

Zo vraagt u een nieuwe pas aan:

icoon

Via de ABN AMRO app

Ga naar de app en klik op 'Zelf regelen'. Kies 'vervangen' bij de pas die u wilt vervangen.
icoon

Via Internet Bankieren

Log in met QR. Of gebruik een extra pas of de pas van uw gezamenlijke rekening om in te loggen.
icoon

Bij een bankkantoor

Lukt het niet online? Ga dan langs bij een bankkantoor. Neem wel uw legitimatie mee.

Wat zijn de kosten voor een nieuwe betaalpas?

Is uw betaalpas kapot gegaan? Of ingeslikt door een geldautomaat? Dan is vervangen gratis. Bij verlies of diefstal betaalt u € 7,50 om de pas te vervangen. Lees meer over de kosten van dagelijkse bankzaken.
Uw betaalpas activeren is makkelijk

Nieuwe betaalpas ontvangen?

Zo activeert u uw nieuwe betaalpas:

  • Betaal in een winkel met uw betaalpas met pincode
  • Check uw saldo bij de geldautomaat
  • Neem contant geld op

Nieuwe pas geactiveerd? Dan kunt u de oude pas doorknippen en weggooien.