Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

man en vrouw op de bank

Open een gezamenlijke bankrekening 

Via de ABN AMRO app 

  • Binnen 10 minuten aangevraagd
  • Betalen via Google Pay of Apple Pay
  • 1 rekening voor al jullie uitgaven

Identificeren kan met een Nederlands identiteitsbewijs, internationaal paspoort, Europese identiteitskaart (met uitzondering van een aantal landen) of een verblijfsvergunning (type I, II, III, IV, V, EU/EER of EU/EER familielid). Rekening openen met ander identiteitsbewijs

Open uw bankrekening
stap 1 bankrekening openen Beginscherm van de ABN AMRO app stap 3 identificeren stap 4 maak een foto stap 5 aanvraag verstuurd
stap 1 bankrekening openen

1. Laat de bestaande klant inloggen

Open het webformulier en geef aan dat u een gezamenlijke rekening wilt openen. De bestaande klant kan alvast inloggen via het webformulier zodat u deze gegevens niet nogmaals hoeft in te vullen. Zorg dat de medeaanvrager weet dat u de gezamenlijke rekening gaat aanvragen.

Jullie vullen eerst de contactgegevens van de medeaanvrager in en checken jullie of alles klopt. Zijn de gegevens juist? Klik dan op ‘Bevestig aanvraag’. Jullie ontvangen een e-mail met een unieke code.

Beginscherm van de ABN AMRO app

2. Download de ABN AMRO app

De medeaanvrager downloadt de ABN AMRO app. Deze app heeft de medeaanvrager nodig voor de identificatie. Jullie kunnen een gezamenlijke bankrekening aanvragen met de ABN AMRO app als de medeaanvrager:


  • Minimaal 18 jaar oud is
  • Een officieel Nederlands woonadres heeft
  • In Nederland belastingplichtig is

De unieke code die jullie per e-mail hebben ontvangen kunnen jullie overtypen in de ABN AMRO app via de knop ‘Ik heb een toegangscode’.

stap 3 identificeren

3. De medeaanvrager identificeert zichzelf

De medeaanvrager kan zich identificeren in de ABN AMRO app. Dit kan door een foto te maken van het identiteitsbewijs van de medeaanvrager via de app. 

Tips voor het maken van een foto:


  • Voorkom glans en gebruik geen flitser
  • Houd uw paspoort binnen het kader
  • Gebruik een donkere achtergrond
stap 4 maak een foto

4. De medeaanvrager maakt een foto van zichzelf

Neem met uw mobiel een foto van uzelf. Zo kijken we of u degene op het identiteitsbewijs bent.

Tips voor het maken van een foto:


  • Maak de foto in een lichte omgeving
  • Zorg dat u geen tegenlicht heeft (door bijvoorbeeld de zon achter u)
  • Houd de camera recht voor uw gezicht
stap 5 aanvraag verstuurd

5. Jullie aanvraag is verstuurd!

Om jullie zo goed mogelijk van dienst te zijn, willen we de medeaanvrager graag nog wat beter leren kennen. Daarom verzoeken we de medeaanvrager een aantal laatste vragen te beantwoorden via de app.

We controleren de gegevens die jullie hebben ingevuld en we gaan aan de slag om jullie gezamenlijke rekening te openen. Binnen 4 uur krijgt u via sms en e-mail de status van uw aanvraag te horen. Als jullie aanvraag is goedgekeurd, leggen we in dit bericht ook de vervolgstappen uit. Zo is jullie rekening straks helemaal klaar voor gebruik.

Jullie ontvangen de betaalpassen binnen 5 werkdagen. Zijn deze binnen? Dan vraagt u makkelijk een spaarrekening, verzekering of creditcard aan.

Veelgestelde vragen

Jullie kunnen met onderstaande identiteitsbewijzen een rekening openen via de ABN AMRO app:

  • Nederlands identiteitsbewijs (identiteitskaart, rijbewijs of paspoort)
  • Europese identiteitskaart (met uitzondering van een identiteitskaart uit Denemarken, Griekenland, IJsland, Zwitserland en Roemenië)
  • Internationaal paspoort (met uitzondering van een paspoort uit de Verenigde Staten)
  • Verblijfsvergunning (type I, II, III, IV, V, EU/EER of EU/EER familielid)

Jullie kunnen met onderstaande identiteitsbewijzen een rekening openen via de website:

  • Nederlands identiteitsbewijs (identiteitskaart, rijbewijs of paspoort)
  • Buitenlands identiteitsbewijs (met uitzondering van een identiteitsbewijs uit de Verenigde Staten)
  • Verblijfsvergunning (type I/IV)
 
Heeft u een identiteitsbewijs uit de Verenigde Staten? Bel dan voor een afspraak.

Na het uploaden van uw identiteitsbewijs wordt gevraagd om de gegevens te controleren. Uw naam en geboortedatum kunt u indien nodig aanpassen. Ook kan het zijn dat uw aanvraag wordt afgekeurd als de gegevens niet goed gecontroleerd kunnen worden. In dat geval kunt u de aanvraag opnieuw starten.

Net als alle andere banken zijn we wettelijk verplicht de identiteit van de medeaanvrager te controleren. En om te controleren of de medeaanvrager klant kan worden. Dit staat in de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft). Zo gaan we witwassen of financiering van terrorisme tegen.

Wanneer u een foto maakt van een internationale identiteitskaart of rijbewijs, herkent de app deze niet als een identiteitsbewijs. Probeer het eens met uw paspoort. Lukt het ook niet om een foto te maken van uw paspoort met bovenstaande tips? Dan helpen we u graag telefonisch verder. U kunt ons altijd bellen.