Wanneer wij uw persoonsgegevens gebruiken op basis van een “gerechtvaardigd belang”, heeft u het recht om bezwaar te maken. Misschien wilt u niet dat wij uw persoonsgegevens gebruiken voor profilering. Toch mogen wij dat soms wel doen, zelfs als u bezwaar maakt. Bijvoorbeeld om fraude te bestrijden, risico’s te beheren of om onderzoek te doen naar ongebruikelijke transacties. Natuurlijk houden wij ons hierbij aan de wet.
U kunt wel altijd bezwaar maken tegen het opstellen van een gepersonaliseerd klantprofiel voor marketing doeleinden . Dit doet u via uw cookie-instellingen en privacy voorkeuren in Internet Bankieren of via de ABN AMRO app.
Wilt u geen tips en aanbiedingen meer ontvangen? Dan kunt u zich hier altijd gemakkelijk voor uitschrijven. Dit kunt u ook doen bij ieder marketingbericht.
Bent u geen klant (meer) van de bank en wilt u gebruikmaken van het recht van bezwaar voor marketing? Dan kunt u een verzoek indienen via de Klantrechtenpagina op onze website.
Wilt u de persoonsgegevens hebben die u aan ons heeft gegeven en die wij geautomatiseerd opslaan voor de uitvoering van een overeenkomst? Dat kan, maar alleen als wij uw persoonsgegevens verwerken op basis van uw toestemming of op basis van de overeenkomst die wij met u hebben gesloten. Dat heet ‘dataportabiliteit’.
Wilt u uw persoonsgegevens die wij over u hebben, ontvangen of aan een andere partij geven? Dien dan een verzoek bij ons in via de Klantrechtenpagina op onze website.
Als u een klacht heeft over het gebruik van uw persoonsgegevens, vragen wij u om de klachtenregeling van ABN AMRO via de juiste stappen te volgen. Wij helpen u graag. ABN AMRO volgt de escalatieladder vanuit de Autoriteit Persoonsgegevens om klachten te behandelen als organisatie.
Meer informatie over de klachtenregeling van ABN AMRO vindt u hier. Liever telefonisch contact? U kunt bellen via 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten) of vanuit het buitenland via +31 10 241 17 20. Daarnaast kunt u ook middels een chat uw vraag en/of klacht indienen.
Komt u er niet uit en is uw klacht al behandeld via het Klachtenmanagement van ABN AMRO? Dan is het mogelijk contact op te nemen met de Functionaris Gegevensbescherming via privacy.office@nl.abnamro.com. Ook heeft u het recht een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
Heeft u specifieke vragen over deze privacyverklaring? Dan kunt u ook contact opnemen met de Functionaris Gegevensbescherming.
U kunt onze privacyverklaring opslaan op uw telefoon, tablet of computer en als pdf-bestand naar uw emailadres versturen.
Als er wijzigingen optreden in de wet of in onze diensten en producten, kunnen die gevolgen hebben voor de manier waarop wij uw persoonsgegevens gebruiken. In dat geval wordt de privacyverklaring aangepast en informeren wij u daarover. Wij vermelden dat op onze website of in de ABN AMRO app.