Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

ABN AMRO

Financieel Vooruitzicht

Uw financiële toekomstdoelen inzichtelijk

  • Inzicht in uw huidige en toekomstige financiële situatie inclusief uw wensen
  • Persoonlijk en interactief gesprek met een adviseur op basis van uw gegevens
  • Haalbaarheid van uw doelen getoetst
  • Inzicht in de gevolgen van mogelijke veranderingen in uw leven
  • Rapport met mogelijke actiepunten

Uw financiële toekomstplanning

Waar droomt u van? Eerder stoppen met werken? Groter wonen? Of wilt u gewoon weten of uw pensioen voor later goed geregeld is? Bij grote financiële beslissingen wilt u zeker zijn dat u de kosten ook in de toekomst kunt dragen. 

Tijdens dit interactieve gesprek neemt u samen met een adviseur van Team Preferred Banking uw financiële plaatje onder de loep. Wat is mogelijk? Wat kunt u doen om uw doelen te bereiken? En wat kan de haalbaarheid hiervan mogelijk in de weg staan? Na afloop kunt u aan de slag met uw persoonlijke rapport van aandachtspunten en acties.

Zo werkt het Financieel Vooruitzicht

Eén
Twee
Drie

Kennismaking en voorbereiding

In een kennismakingsgesprek brengt u samen met de adviseur uw persoonlijke situatie en wensen in kaart. Hierna plant u samen een afspraak in voor het Financieel Vooruitzicht. Ter voorbereiding op dit gesprek ontvangt u een bericht in Internet Bankieren en de ABN AMRO app. Hierin vindt u meer informatie over het veilig en makkelijk aanleveren van uw gegevens met DigiD. De gegevens die u deelt, worden enkel voor dit gesprek gebruikt.

Financieel Vooruitzicht

In het tweede videogesprek van zo'n 1,5 uur loopt u samen met de adviseur door uw persoonlijke financiële situatie en doelen. Afhankelijk van uw situatie, vraagt de adviseur eventuele aanvullende gegevens. Bijvoorbeeld van levensverzekeringen, lijfrenten of banksparen. Vervolgens bespreekt u met elkaar de haalbaarheid van uw doelen en de mogelijkheden om deze te realiseren.

Aan de slag

Na afloop van het gesprek kunt u gelijk aan de slag met de aandachtspunten en acties die u met de adviseur heeft besproken. Deze staan ook samengevat in het persoonlijke rapport dat u na het gesprek ontvangt. Zo kunt u alles nog eens op uw gemak nalezen. 

Eén

Kennismaking en voorbereiding

In een kennismakingsgesprek brengt u samen met de adviseur uw persoonlijke situatie en wensen in kaart. Hierna plant u samen een afspraak in voor het Financieel Vooruitzicht. Ter voorbereiding op dit gesprek ontvangt u een bericht in Internet Bankieren en de ABN AMRO app. Hierin vindt u meer informatie over het veilig en makkelijk aanleveren van uw gegevens met DigiD. De gegevens die u deelt, worden enkel voor dit gesprek gebruikt.

Twee

Financieel Vooruitzicht

In het tweede videogesprek van zo'n 1,5 uur loopt u samen met de adviseur door uw persoonlijke financiële situatie en doelen. Afhankelijk van uw situatie, vraagt de adviseur eventuele aanvullende gegevens. Bijvoorbeeld van levensverzekeringen, lijfrenten of banksparen. Vervolgens bespreekt u met elkaar de haalbaarheid van uw doelen en de mogelijkheden om deze te realiseren.

Drie

Aan de slag

Na afloop van het gesprek kunt u gelijk aan de slag met de aandachtspunten en acties die u met de adviseur heeft besproken. Deze staan ook samengevat in het persoonlijke rapport dat u na het gesprek ontvangt. Zo kunt u alles nog eens op uw gemak nalezen. 

-

1. Kennismaken

U bent vast benieuwd met wie u praat tijdens het gesprek. Zowel u als de adviseur stellen zich daarom aan het begin kort aan elkaar voor. De adviseur vraagt daarnaast naar uw persoonlijke situatie en doelen. En of er onlangs veranderingen in uw persoonlijke situatie zijn geweest. 

ABN AMRO

2. Uw financiële plaatje

In het tweede gesprek met de adviseur krijgt u inzicht in uw financiële situatie. In enkele klikken ziet u een helder, overzichtelijk beeld van uw huidige én toekomstige financiële situatie. Dit overzicht is volledig persoonlijk en op basis van de data die u eerder met ons heeft gedeeld. Hoe ziet uw toekomstplaatje eruit als u doorgaat op de manier zoals u nu doet?

ABN AMRO

3. Uw toekomstdoelen bespreken

Daarna gaat u tijdens het tweede gesprek dieper in op uw toekomstdoelen. Hoe verandert uw financiële plaatje als we uw doelen toevoegen? De adviseur past het handige overzicht direct live aan op basis van uw antwoorden en wensen. Hierdoor ziet u in één oogopslag of uw doelen al haalbaar zijn of nog niet. 
 
De adviseur kijkt daarnaast ook met u naar de invloed van onverwachte veranderingen, zoals gaan samenwonen of het overlijden van een partner. Wat heeft dit voor invloed op uw financiële situatie? En hoe verandert dit de haalbaarheid van uw toekomstdoelen? In dit interactieve deel van het gesprek toetst u samen allerlei scenario's. 
ABN AMRO

4. Acties bepalen en afronden

Tot slot onderzoekt u samen met de adviseur mogelijke acties die de haalbaarheid van uw doelen kunnen vergroten. U spart over de verschillende mogelijkheden en ziet meteen hoe deze invloed hebben op uw financiële toekomstplaatje. 
 
Als al uw vragen en ideeën zijn besproken, rondt de adviseur het gesprek af. U ontvangt direct na het gesprek uw persoonlijke rapport. Hierin staat uw financiële vooruitzicht met bijbehorende actiepunten samengevat. 

Veelgestelde vragen

Voor welke vragen is dit gesprek geschikt?

Het Financieel Vooruitzicht is geschikt als u meer inzicht wilt in uw financiële toekomst. Denk aan een grote aankoop die u in de toekomst wilt doen, vragen rondom uw pensioen of de toekomst van uw kind(eren). Of als u gewoon zeker wilt zijn dat u financieel op de goede weg bent. Voorbeeldvragen zijn: 

  • Heb ik het financieel goed geregeld? Ook na mijn pensioen? 
  • Kan ik eerder stoppen met werken? 
  • Kan ik mijn kinderen financieel ondersteunen als ze gaan studeren? 
  • Hoe verandert mijn (financiële) situatie als er iets gebeurt met mijn partner? 
Het Financieel Vooruitzicht is momenteel alleen nog beschikbaar voor klanten die in loondienst werken.
 
Het Financieel Vooruitzicht geeft inzicht in uw financiële toekomst. Heeft u geen behoefte aan persoonlijke berekeningen? En wilt u liever kort sparren over uw toekomstdoelen en algemene tips ontvangen? Dan is een Toekomstgesprek mogelijk beter.  
Wat zijn de kosten van dit gesprek?

Het Financieel Vooruitzicht is zonder kosten voor Preferred Banking klanten van ABN AMRO. Het gesprek is onderdeel van COACH

Hoe deel ik mijn gegevens?

Voor het delen van uw gegevens werken we samen met de beveiligde app van onze partner Ockto . Ockto haalt een groot deel van de benodigde data voor het Financieel Vooruitzicht automatisch voor u op. Dat scheelt u een hoop uitzoekwerk. 
 
U logt in bij Ockto met DigiD. De app begeleidt u vervolgens stap voor stap in het ophalen van de juiste gegevens bij verschillende overheidsinstanties zoals MijnOverheid, Belastingdienst of Mijnpensioenonverzicht.nl. Deze gegevens deelt u vervolgens eenvoudig met ons via de beveiligde app.
 
U ontvangt vooraf aan het gesprek een bericht met uitgebreide uitleg over het gebruik van Ockto. 
Waarom zijn mijn gegevens nodig?

Het in kaart brengen van uw financiële toekomst is complex. Er zijn veel factoren die uw toekomst kunnen beïnvloeden. Voor het maken van een Financieel Vooruitzicht brengen we daarom eerst uw huidige situatie zo gedetailleerd mogelijk in kaart. Hiervoor gebruikt de adviseur uw persoonlijke gegevens. 

Een aantal gegevens is standaard nodig, zoals gegevens over uw gezinssituatie, uw bezittingen, uw schulden en uw pensioen. U deelt deze gegevens eenvoudig via de app van onze partner Ockto. Deze app haalt met DigiD uw gegevens automatisch op bij overheidsinstanties als Mijnpensioenoverzicht.nl, UWV, MijnOverheid en de Belastingdienst. We gebruiken deze gegevens alleen voor de berekeningen die we maken in dit Financieel Vooruitzicht. 

Afhankelijk van uw persoonlijke situatie en wensen vraagt de adviseur u mogelijk tijdens het gesprek om aanvullende gegevens, zoals gegevens over levensverzekeringen, banksparen of lijfrenten. 

Hoe worden mijn gegevens beschermd?

Uw gegevens worden alleen voor het Financieel Vooruitzicht gebruikt. We delen uw gegevens nooit zonder uw toestemming. U heeft daarnaast altijd het recht ons te vragen uw gegevens te wissen. Wanneer Ockto uw gegevens met ABN AMRO heeft gedeeld, worden deze bij Ockto automatisch verwijderd.
 
We slaan uw gegevens op in lijn met de strengste beveiligingseisen. Meer hierover leest u op onze pagina over privacy. 
Wat krijgt u na afloop van het gesprek?

Na afloop van het gesprek krijgt u direct een persoonlijk rapport. In dit rapport staat een overzicht van de informatie die tijdens het gesprek is besproken. Zoals een samenvatting van uw financiële situatie, het vooruitzicht van uw doelen en de actiepunten die u voor uzelf heeft opgesteld.  

Waarom bieden we dit gesprek aan?

Het Financieel Vooruitzicht geeft u inzicht in uw financiële toekomst. We bieden dit gesprek aan omdat het u helpt met inzicht in uw financiën. Zowel nu als in de toekomst. U bent zo beter voorbereid als er iets verandert. En weet welke acties eventueel nodig zijn om uw doelen te bereiken. Dat geeft vaak rust en houvast. 

Veelgestelde vragen

Voor welke vragen is dit gesprek geschikt?

Het Financieel Vooruitzicht is geschikt als u meer inzicht wilt in uw financiële toekomst. Denk aan een grote aankoop die u in de toekomst wilt doen, vragen rondom uw pensioen of de toekomst van uw kind(eren). Of als u gewoon zeker wilt zijn dat u financieel op de goede weg bent. Voorbeeldvragen zijn: 

  • Heb ik het financieel goed geregeld? Ook na mijn pensioen? 
  • Kan ik eerder stoppen met werken? 
  • Kan ik mijn kinderen financieel ondersteunen als ze gaan studeren? 
  • Hoe verandert mijn (financiële) situatie als er iets gebeurt met mijn partner? 
Het Financieel Vooruitzicht is momenteel alleen nog beschikbaar voor klanten die in loondienst werken.
 
Het Financieel Vooruitzicht geeft inzicht in uw financiële toekomst. Heeft u geen behoefte aan persoonlijke berekeningen? En wilt u liever kort sparren over uw toekomstdoelen en algemene tips ontvangen? Dan is een Toekomstgesprek mogelijk beter.  

Wat zijn de kosten van dit gesprek?

Het Financieel Vooruitzicht is zonder kosten voor Preferred Banking klanten van ABN AMRO. Het gesprek is onderdeel van COACH

Hoe deel ik mijn gegevens?

Voor het delen van uw gegevens werken we samen met de beveiligde app van onze partner Ockto . Ockto haalt een groot deel van de benodigde data voor het Financieel Vooruitzicht automatisch voor u op. Dat scheelt u een hoop uitzoekwerk. 
 
U logt in bij Ockto met DigiD. De app begeleidt u vervolgens stap voor stap in het ophalen van de juiste gegevens bij verschillende overheidsinstanties zoals MijnOverheid, Belastingdienst of Mijnpensioenonverzicht.nl. Deze gegevens deelt u vervolgens eenvoudig met ons via de beveiligde app.
 
U ontvangt vooraf aan het gesprek een bericht met uitgebreide uitleg over het gebruik van Ockto. 

Waarom zijn mijn gegevens nodig?

Het in kaart brengen van uw financiële toekomst is complex. Er zijn veel factoren die uw toekomst kunnen beïnvloeden. Voor het maken van een Financieel Vooruitzicht brengen we daarom eerst uw huidige situatie zo gedetailleerd mogelijk in kaart. Hiervoor gebruikt de adviseur uw persoonlijke gegevens. 

Een aantal gegevens is standaard nodig, zoals gegevens over uw gezinssituatie, uw bezittingen, uw schulden en uw pensioen. U deelt deze gegevens eenvoudig via de app van onze partner Ockto. Deze app haalt met DigiD uw gegevens automatisch op bij overheidsinstanties als Mijnpensioenoverzicht.nl, UWV, MijnOverheid en de Belastingdienst. We gebruiken deze gegevens alleen voor de berekeningen die we maken in dit Financieel Vooruitzicht. 

Afhankelijk van uw persoonlijke situatie en wensen vraagt de adviseur u mogelijk tijdens het gesprek om aanvullende gegevens, zoals gegevens over levensverzekeringen, banksparen of lijfrenten. 

Hoe worden mijn gegevens beschermd?

Uw gegevens worden alleen voor het Financieel Vooruitzicht gebruikt. We delen uw gegevens nooit zonder uw toestemming. U heeft daarnaast altijd het recht ons te vragen uw gegevens te wissen. Wanneer Ockto uw gegevens met ABN AMRO heeft gedeeld, worden deze bij Ockto automatisch verwijderd.
 
We slaan uw gegevens op in lijn met de strengste beveiligingseisen. Meer hierover leest u op onze pagina over privacy. 

Wat krijgt u na afloop van het gesprek?

Na afloop van het gesprek krijgt u direct een persoonlijk rapport. In dit rapport staat een overzicht van de informatie die tijdens het gesprek is besproken. Zoals een samenvatting van uw financiële situatie, het vooruitzicht van uw doelen en de actiepunten die u voor uzelf heeft opgesteld.  

Waarom bieden we dit gesprek aan?

Het Financieel Vooruitzicht geeft u inzicht in uw financiële toekomst. We bieden dit gesprek aan omdat het u helpt met inzicht in uw financiën. Zowel nu als in de toekomst. U bent zo beter voorbereid als er iets verandert. En weet welke acties eventueel nodig zijn om uw doelen te bereiken. Dat geeft vaak rust en houvast. 

Vergelijk met onze andere gespreksvormen

Financieel Vooruitzicht

Uitgebreide analyse van uw financiële toekomst
  • Persoonlijk overleg met een adviseur van Team Preferred Banking
  • Inzicht in uw financiële toekomstdoelen
  • Mogelijke aandachtspunten en acties op basis van uw gegevens
  • Doorberekening van de haalbaarheid van uw doelen

Toekomstgesprek

Kort sparren over uw doelen
  • Persoonlijk overleg met een adviseur van Team Preferred Banking
  • Informatie over uw financiële toekomstdoelen
  • Algemene aandachtspunten en acties 
  • Geen doorberekening van de haalbaarheid van uw doelen

Second Opinion

Extra check op uw financiële beslissing
  • Persoonlijk overleg met een adviseur van Team Preferred Banking
  • Informatie over uw financiële keuze
  • Geen doorberekening van uw beslissingen