Javascript is required

Je bankzaken bij ABN AMRO beëindigen

Wij hebben je een brief gestuurd waarin wij aangeven dat je niet langer klant bij ons kunt blijven. We vinden het jammer dat we afscheid van je moeten nemen. Hieronder lees je waarom.

Voor onze dienstverlening in het buitenland gelden strenge wetten. Ook zijn de kosten steeds hoger. Daarom hebben we besloten om ons vooral te richten op de Europese markt. 

Ben je klant bij ons en woon je in een ander land dan de landen binnen de Europese Economische Ruimte (EER)? Dan nemen we helaas afscheid van je. Om je hierbij te helpen hebben we alle stappen voor je op een rij gezet.

Heb je alleen een betaalpakket bij ons? Beëindig deze snel en eenvoudig online. ​

Zo zet je je producten bij ABN AMRO stop

  1. Open een betaalrekening bij een andere bank

    Open een betaalrekening bij een andere bank als je dat nog niet heeft gedaan. Boek daarna het geld van je ABN AMRO betaalrekening over naar deze nieuwe rekening.

  2. Zet je inkomsten over naar je nieuwe betaalrekening

    Ontvang je je inkomen op je ABN AMRO Betaalrekening, zoals AOW, salaris of pensioen? Vergeet dan niet om je nieuwe rekeningnummer door te geven aan de Sociale Verzekeringsbank of aan je (voormalige) werkgever.

  3. Zet automatische incasso’s en periodieke overboekingen stop

    Laat je incasso's en periodieke overboekingen voortaan afschrijven van je nieuwe betaalrekening. En zet je incasso’s en periodieke overboekingen van je ABN AMRO rekening stop. Dat doet je zo:

    1. Log in en selecteer de betaalrekening waar de periodieke overboeking van wordt afgeschreven.
    2. Kies in je rekeningoverzicht voor Toekomst. Daar zie je alle aankomende periodieke overboekingen.
    3. Selecteer de periodieke overboeking die je wilt verwijderen.
    4. Bevestig.
  4. Zet je andere producten stop

    Heb je een van de volgende producten bij ABN AMRO? Zet deze stop voordat je verder gaat.

     
    Heb je via ABN AMRO een creditcard van International Card Services
    • Zeg deze op, bij voorkeur 2 maanden voordat je je betaalrekening opheft. Dan is er genoeg tijd om het openstaande saldo van je creditcard te verrekenen.
    • Zit je creditcard niet in een Betaal Gemak-pakket? Dan heeft ICS de jaarlijkse bijdrage van je creditcard geïncasseerd. Het bedrag dat je teveel hebt betaald, krijg je terug van ICS.
    • Heb je abonnementen of periodieke betalingen lopen via je creditcard? Bijvoorbeeld de Apple Store of Google Play? Pas die gegevens zelf aan.
    Heb je geen van bovenstaande producten? Ga dan verder met stap 5.
  5. Download je afschriften

  6. Boek het geld over naar je nieuwe rekening

    • Boek het geld dat op je betaalrekening staat over naar je nieuwe bankrekeningnummer.
    • Staat er geen geld meer op je betaalrekening bij ABN AMRO? Ga dan verder met stap 7.
  7. Hef je rekening(en) op

  8. Schadeverzekeringen: wacht op bericht of zeg zelf op

    • Heb je via ABN AMRO als tussenpersoon één of meer schadeverzekeringen afgesloten? Doordat onze dienstverlening aan jou stopt, zijn we ook geen tussenpersoon voor schadeverzekeringen meer voor jou. Omdat onze ondersteuning bij je schadeverzekeringen wegvalt, kan het zijn dat de verzekeraar deze verzekering(en) opzegt. De verzekeraar bepaalt of en hoe je schadeverzekering wordt beëindigd. We laten je dit binnen 6 maanden weten, na datum dagtekening brief. 
    • Wil je je schadeverzekering zelf opzeggen? Voor verzekeringen waarvan ABN AMRO Verzekeringen de verzekeraar is, kun je dit online doen. 

Deze ABN AMRO producten kun je houden

Sommige producten van ABN AMRO hoef je niet stop te zetten. Lees hieronder welke producten je mag houden, en voor hoe lang.

Veelgestelde vragen

Hulp nodig?

Stel je vraag via e-mail

Telefonisch contact

Bel ons via +31 (0)20 3434002. Openingstijden: maandag tot en met vrijdag van 9.00 uur tot 17.00 uur (Nederlandse tijd)