Naar de navigatie Naar de inhoud

Kenmerken Huurgarantie

Alles over Huurgarantie

Wat is Huurgarantie?

Met de Huurgarantie van ABN AMRO geeft u uw verhuurder de zekerheid dat u uw huurverplichtingen nakomt. U hoeft dan geen waarborgsom te betalen.

Voor wie?

Huurders van een woning in Nederland. Ook de verhuurder woont in Nederland of heeft zijn bedrijf hier.

Wilt u graag een huurgarantie voor een huis in het buitenland? Neem dan contact op met de Afdeling Garanties via 010 - 402 37 00 (lokaal tarief).

Hoe werkt het?

U betaalt het geld niet aan uw verhuurder. U zet het geld op de Bankgarantie Dekkingsrekening. Als het nodig is, kan de verhuurder aanspraak maken op het bedrag.

U zet een bepaald bedrag op de Bankgarantie Dekkingsrekening. Deze rekening is geblokkeerd. Dat betekent dat u het geld tijdens de looptijd van de garantie niet kan gebruiken. Als u niet aan uw verplichtingen voldoet tegenover de verhuurder, dan kan de verhuurder een claim indienen. Als de claim juist is, dan zal de bank het geclaimde bedrag van uw Bankgarantie Dekkingsrekening overmaken naar de verhuurder.

Looptijd

De looptijd van een ABN AMRO Huurgarantie is altijd onbepaald. Dit betekent dat er geen einddatum is.

Alleen de verhuurder kan de huurgarantie opzeggen. De verhuurder stuurt dan de originele garantie samen met een schriftelijke verklaring terug naar ABN AMRO. In deze verklaring vermeldt de verhuurder dat de bankgarantie kan vervallen en dat ABN AMRO van zijn verplichtingen wordt ontslagen.


Kosten

Bekijk het volledige tarievenoverzicht van Huurgaranties.

Huurgarantie tarievenoverzicht (pdf, 253kB)

Geld opnemen

  • U kunt geen geld opnemen van de rekening.

  • Het geld is geblokkeerd zolang de garantie duurt.

Verhuizing

  • Verhuist u naar een andere woning? Dan moet de verhuurder de huurgarantie opzeggen.

  • U kunt het bedrag opnemen als de verhuurder de originele garantie terugstuurt naar ABN AMRO.

Nieuwe verhuurder

Verkoopt uw verhuurder de woning? De nieuwe verhuurder neemt de huurgarantie automatisch over.

Vragen of advies?

Heeft u nog vragen over Huurgarantie? Bel met onze afdeling Garanties via 010 - 40 23 700 (lokaal tarief).

Hulp nodig? Bel met onze medewerkers. Dat kan 24 uur per dag, 7 dagen per week.

0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten)

Bedrag onterecht afgeschreven?

Boek een verkeerde incasso terug via de app

U kunt via de app eenvoudig een onterechte incasso terugboeken.

Is er geld van uw rekening afgeschreven waarvoor u geen toestemming heeft gegeven? U kunt een onterechte incasso eenvoudig terugboeken via de Mobiel Bankieren app.

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief