Naar de navigatie Naar de inhoud

Kenmerken ABN AMRO Gold Card

Alles over de Gold Card

Wat is een Gold Card?

Met een Gold Card betaalt u wereldwijd, ook via internet. Bovendien kunt u met uw Gold Card geld opnemen bij 900.000 geldautomaten in binnen- en buitenland.

De ABN AMRO Gold Card is een MasterCard en wordt uitgegeven door onze partner ICS (zie ook het kopje 'Over ICS en ABN AMRO'). Visa Cards kunt u bij ons niet meer aanvragen. MasterCard en Visa worden wereldwijd even goed geaccepteerd.

  • Met uw Gold Card betaalt u veilig op internet. Gebruik bij uw betaling de MasterCard SecureCode of e-Code, en uw Gold Card is extra beveiligd tegen misbruik. De MasterCard SecureCode is een wachtwoord dat u zelf bedenkt. De e-Code is een eenmalige unieke code die u bij iedere betaling opvraagt via de ICS App.

  • Bij uw Gold Card krijgt u standaard een aantal verzekeringen. Deze gelden voor bijna alle aankopen die u met uw Gold Card betaalt. Zie hieronder bij het kopje 'Inclusief verzekeringen'.

Voor wie?

Iedere particuliere klant met voldoende netto maandinkomen kan een Gold Card aanvragen. Zie hieronder bij 'Inkomenseisen'.

Inclusief verzekeringen

Bij uw Gold Card krijgt u standaard de volgende verzekeringen. U hoeft deze dus niet apart aan te vragen. U betaalt er niets extra voor. De verzekeringen gelden voor bijna alle aankopen die u met uw Gold Card heeft betaald.

  • Aankoopverzekering: vrijwel alle aankopen met uw Gold Card zijn 1 jaar verzekerd tegen verlies, diefstal en beschadiging.

  • Bagagevertragingsverzekering (bij lijnvluchten)

    - Tot 4 uur vertraging: uw noodzakelijke aankopen (kleding en toiletartikelen) worden vergoed tot maximaal € 140,-.
    - 4 tot 48 uur vertraging: u krijgt maximaal € 140,-.
    - Meer dan 48 uur: u krijgt maximaal € 410,-.

  • Vluchtvertragingsverzekering (bij lijnvluchten): u krijgt de kosten van maaltijden (eten en drinken) tot € 140,- vergoed, als uw vlucht minimaal 4 uur is vertraagd.

  • Autorechtsbijstandverzekering
    Als u met uw huurauto bij een ongeval betrokken raakt, zijn de kosten voor juridische bijstand als volgt gedekt:

    - Onbeperkt voor Europa en de landen rond de Middellandse Zee.
    - Buiten Europa maximaal € 10.000,-.

  • Eigen Risico-verzekering
    Als u uw huurauto met de Gold Card betaalt, is het eigen risico bij schade automatisch verzekerd tot maximaal € 500,- per gebeurtenis.

Hoe dien ik een schade in op mijn verzekering?

Neem contact op met ABN AMRO Creditcard Services via telefoonnummer 020 - 660 01 23. Vanuit het buitenland + 31 20 - 660 01 23. U wordt dan direct door een van onze medewerkers geholpen bij het declareren van uw onkosten of schade.

Aflevergarantie

Het kan wel eens gebeuren dat een artikel dat u gekocht heeft, niet wordt geleverd. Daarvoor is er de Aflevergarantie: ICS draait de betaling terug en u hoeft niets te betalen. Lees meer hierover in de voorwaarden.

Inkomenseisen

Om een Gold Card aan te kunnen vragen, moet u minimaal een inkomen hebben van € 1.250,- netto per maand.

Limiet

Met uw Gold Card kunt u betalen tot een bepaald bedrag. Dit bedrag wordt de limiet genoemd.

  • De standaardlimiet voor de Gold Card is: € 5.000,-.

  • Wilt u een lagere of juist hogere limiet? U wijzigt uw limiet via Creditcard Online.

Opnamelimiet

De eerste drie maanden gelden lagere bedragen.

  • € 3.000,- per dag

  • € 2.000,- per keer

  • € 10.000,- per week

Terugbetalen

  • 100% automatische incasso
    Elke maand wordt het volledige openstaande saldo per automatische incasso van uw bankrekening afgeschreven, circa 5 dagen nadat het rekeningoverzicht is opgesteld.

  • Zelf uw rekening betalen
    U betaalt zelf elke maand na ontvangst van uw rekeningoverzicht het volledige openstaande saldo op tijd terug.

Kosten Gold Card per jaar

U betaalt elk jaar een vast bedrag voor uw Gold Card. Heeft u een BetaalGemak Max Pakket bij ABN AMRO? Dan zit de Gold Card in uw betaalpakket en betaalt u geen extra kosten. Bekijk hieronder wat een Gold Card per jaar kost als u geen betaalpakket heeft. Dit bedrag wordt elk jaar afgeschreven door ICS.

  • Gold Card: € 55,13

  • Extra Gold Card: € 26,40

Kosten wisselkoers

Het bedrag dat u opneemt of betaalt in vreemde valuta, wordt naar euro omgerekend. U kunt de gebruikte wisselkoers vinden op de site van MasterCard. De werkelijk gebruikte koers ziet u op uw rekeningoverzicht. Voor een betaling of geldopname in vreemde valuta geldt een valutakoersmarge. De valutakoersmarge en overige tarieven (bijvoorbeeld wat u jaarlijks betaalt voor uw creditcard) kunt u terugvinden in het Informatieblad Betaaldiensten (pdf, 103kB).

Depositogarantiestelsel

De ABN AMRO creditcard en ook de ABN AMRO MeesPierson creditcard vallen onder de werking van het depositogarantiestelsel van International Card Services BV (ICS). Dit stelsel beschermt u als een bancaire instelling niet meer aan haar verplichtingen kan voldoen. ICS is een bancaire instelling met een eigen bankvergunning en neemt dus ook deel aan het depositogarantiestelsel. Informatie over het depositogarantiestelsel en eventuele uitzonderingen met betrekking tot de dekking die voor u van belang kunnen zijn, vindt u op het Informatieblad depositogarantiestelsel. Dit informatieblad wordt door ICS aan u verstrekt en is ook te vinden op www.icscards.nl


Voor tegoeden op een creditcard van ICS geldt een maximum bedrag van € 100.000 per Hoofd Card houder. Voor de berekening van de vergoeding, worden alle tegoeden die u bij ICS heeft, bij elkaar opgeteld. Heeft u meerdere creditcards, dan geldt het totale positieve saldo van alle Cards gecombineerd. Tegoeden boven de grens van € 100.000 vallen niet onder het depositogarantiestelsel. Een tegoed wordt alleen uitbetaald aan de Hoofd Card houder.

Overzicht van uw transacties

  • Als u uw Gold Card gebruikt, krijgt u elke maand een overzicht. In dit overzicht staan al uw transacties die u met uw Gold Card heeft gedaan. Een transactie kan een betaling zijn of een opname bij een geldautomaat. Bekijk uw transacties via Creditcard Online of download de Mobiel Bankieren app.

  • Met de gratis Card Alerts houdt u nog beter zicht op actuele uitgaven en betalingen met uw Gold Card. U krijgt een sms als er bijvoorbeeld een grote uitgave gedaan wordt met uw Gold Card, of als u uw afschrijving moet overboeken aan ICS.  Sommige Card Alerts kunt u ook per e-mail krijgen. Meld u aan voor Card Alerts (via Creditcard Online).

Gold Card verloren of gestolen

  • Bent u uw Gold Card verloren of is deze gestolen? Meld dit aan de afdeling Verlies en Diefstal van ICS via onderstaande telefoonnummers. Uw Gold Card wordt direct geblokkeerd. U krijgt zo snel mogelijk een nieuwe Gold Card.

    - In Nederland: 020 - 660 06 11 (lokaal tarief).
    - Vanuit het buitenland: +31 20 660 06 11.

  • Heeft u de Stand-By Service van ABN AMRO? In dat geval meldt u verlies of diefstal van uw Gold Card via de Stand-By Service. Deze service is 24 uur per dag, 7 dagen per week telefonisch bereikbaar:

    - In Nederland: alarmnummer 0800 - 07 01 (gratis voor klanten die Stand-By Service hebben).
    - Vanuit het buitenland: +31 20 651 59 27 (collect call mogelijk).

Over ICS en ABN AMRO

  • ABN AMRO Bank N.V. bemiddelt voor particuliere klanten alleen in creditcards van International Card Services BV.

  • ABN AMRO Bank N.V. krijgt een vergoeding van International Card Services BV voor haar bemiddeling.

  • ABN AMRO Bank N.V. adviseert over het productaanbod waarvoor zij aanbieder of bemiddelaar is.

  • International Card Services BV is een 100%-dochtervennootschap van ABN AMRO Bank N.V.

Aanvragen

  • U kunt uw Gold Card eenvoudig online aanvragen. Lees eerst de informatie over het online aanvraagproces.

  • Heeft u geen Internet Bankieren? Download en print het formulier, vul de gegevens in en verstuur de aanvraag per post.

  • Download aanvraagformulier Gold Card (pdf, 99kB)

  • Vanaf 2016 is ABN AMRO wettelijk verplicht om na te gaan waar klanten fiscaal gevestigd zijn. Daarom stellen wij hier vragen over aan onze bestaande klanten bij de aanvraag van een nieuwe creditcard. U bent dan namelijk een nieuwe klant voor International Card Services B.V. (ICS), de uitgevende financiële instelling van creditcards voor ABN AMRO. Lees meer.

Wijzigen of opzeggen

  • Wilt u iets wijzigen voor uw Gold Card? U regelt het snel online. Bekijk het overzicht.

  • Wilt u uw Gold Card opzeggen? Bel met ICS Servicedesk via 020 - 660 01 23 (lokaal tarief), of vanuit het buitenland via +31 20 660 01 23. De opzegtermijn is 2 weken.

Hulp nodig? 
U kunt ons 24/7 bereiken.

Bel met onze medewerkers

Betaalpas kwijt? Blokkeer die direct

Regel het zelf met Mobiel Bankieren

Zelf uw betaalpas blokkeren met de app

Met de app kunt u uw betaalpas direct blokkeren en een nieuwe aanvragen. Zo kan er niets met uw geld gebeuren. Heeft u uw pas later weer gevonden? Geen probleem. Via de app deblokkeert u uw pas net zo gemakkelijk.

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief