
Kenvue verandert van CEO
Kenvue (Kopen) heeft bekendgemaakt dat CEO Thibaut Mongon het bedrijf heeft verlaten. Kirk Perry, een van de directeuren, neemt tijdelijk de rol van CEO op zich. Het bedrijf is op zoek naar een permanente opvolger.
Strategisch proces in volle gang
Kenvue is bezig met een strategische evaluatie en bekijkt nieuwe mogelijkheden. Mongon had vanaf beursintroductie moeite met het verbeteren van de huidverzorging- en beautysegmenten. Kenvue zal een leider willen die beter kan inspelen op deze uitdagingen.
Optimisme onder beleggers
Beleggers lijken optimistisch over de verandering in leiderschap. De aandelenkoers van Kenvue is gestegen sinds de spin-off van Johnson & Johnson. Het bedrijf moet zich richten op kernactiviteiten: zelfzorg en essentiële gezondheid. Het verkopen van minder succesvolle merken kan de marges en groei verhogen en daarmee waarde toevoegen.
Innovatie en groei
De innovatie binnen huidverzorging- en beautymerken heeft nog niet het gewenste effect gehad. Een nieuwe leider kan zich beter richten op Kenvue's sterke punten. Dit kan zorgen voor betere marges en hogere groei.
Vooruitzichten voor het hele jaar
De voorlopige resultaten van het tweede kwartaal waren iets zwakker dan we hadden verwacht. Kenvue zal tijdens op 7 augustus een bijgewerkte jaarprognose presenteren. Omzet- en winstverwachtingen per aandeel zullen mogelijk moeten worden verlaagd. Maar de concurrentiepositie van Kenvue en zijn merkwaarde (met merken als Tylenol, Listerine en Band-Aid) blijven sterk.