Javascript is required

Gesprek Check

Check wie je aan de telefoon hebt

Oplichting via de telefoon komt helaas vaak voor. Oplichters kunnen je opbellen, en doen dan alsof ze een medewerker van de bank zijn. Bijvoorbeeld van onze fraudedesk. Twijfel je of je wel echt een medewerker van ABN AMRO aan de lijn hebt? Vraag dan om een Gesprek Check. Zo weet je zeker met wie je belt en kun je fraude voorkomen.

Gesprek Check in 3 stappen

Vraag om een Gesprek Check

Vraag je om een Gesprek Check? Dan stuurt de medewerker je een bericht in de ABN AMRO app of Internet Bankieren

Log in in je ABN AMRO app of Internet Bankieren

Zodra je ingelogd bent, zie je direct het bericht: 'Je praat met een adviseur van ABN AMRO'

Check!

Bericht gezien? Je kunt nu veilig en vertrouwd doorgaan met het gesprek

Vrouw laat ABN AMRO app op haar telefoon zien met daarin het bericht: U praat met een adviseur van ABN AMRO

Zo werkt het

Vertrouw je het gesprek niet? Op ieder moment tijdens het telefoongesprek kan jij vragen om een Gesprek Check. Als je echt een medewerker van ABN AMRO aan de lijn hebt, stuurt die jou een bericht in de ABN AMRO app of in Internet Bankieren om het gesprek te bevestigen. Zie je het bericht? Dan weet je zeker dat je niet met een oplichter te maken hebt. Je kunt dan veilig en vertrouwd doorgaan met het gesprek.

Voor wie is de Gesprek Check?

  • Je kunt een Gesprek Check aanvragen, als een medewerker van ABN AMRO jou belt. Dus niet als je zelf naar ons belt.
  • Je bent een particuliere ABN AMRO klant met een betaalrekening.
  • Je bent in het bezit van de ABN AMRO app of Internet Bankieren.

Meer tools om nóg veiliger te bankieren

De Gesprek Check is één van de hulpmiddelen om nog veiliger te bankieren. Wil je iets extra's doen om je geld nóg beter te beschermen? Maak kennis met de 5 gratis veiligheidstools die je zelf eenvoudig kunt instellen.

Veelgestelde vragen over de Gesprek Check