Javascript is required Aandachtspunten aanleveren documenten - ABN AMRO

Aandachtspunten aanleveren documenten

Je leningaanvraag snel verwerkt

Aandachtspunten Documenten

Je wilt ons de documenten sturen voor je aanvraag van een lening. Het is belangrijk om je documenten goed aan te leveren. Zo kunnen we je aanvraag zo snel mogelijk verwerken.

Aandachtspunten voor aanlevering:

Zo lever je je documenten goed aan

  • Maak van elk document een goed leesbare digitale kopie in een van deze bestandsformaten: pdf, png, jpg, jpeg
  • Zorg dat de kopie alle pagina’s van het document bevat en dat er geen gegevens zijn doorgestreept
  • Controleer of alle gegevens kloppen
  • Bewaar een kopie voor je eigen administratie.

Bijzonderheden

Voor een aantal documenten zijn er extra aandachtspunten. Handig om even door te nemen zodat je aanvraag geen vertraging oploopt.

Meest voorkomende documenten

Rekeningafschrift (bankafschrift)

We hebben een rekeningafschrift van je nodig om te beoordelen of je de lening kunt terugbetalen. Voor je privacy mogen we deze gegevens niet zelf opzoeken of opvragen bij je bank.

Wat we van je nodig hebben: 

  • Een recent rekeningafschrift
  • Maximaal 2 maanden oud
  • Minimaal 1 maand aaneengesloten
  • In pdf-formaat
  • Gedownload via Internet Bankieren.
    Let op: Wij accepteren geen bij- en afschrijvingen/mutaties. Een screenshot of overzicht uit de app is daarom niet geldig.  

Dit moet erop staan: 

  • Je naam, adres en woonplaats
  •  Je IBAN
  • Bijschrijving van je inkomen
  • Afschrijving van je woonlast (huur, hypotheek of kostgeld)
  • Andere vaste lasten, als die voor jou gelden, zoals:
    • Levensverzekering
    • Alimentatie
    • DUO

Heb je meerdere rekeningen?
Stuur dan van elke rekening een afschrift waarop relevante kosten staan.

Vraag je met zijn tweeën aan?
Stuur dan de afschriften van je privé en gezamenlijke rekeningen. 

Vraag je de lening in februari aan? 
Stuur dan ook je rekeningafschrift van december mee. De woonlast van januari wordt vaak al eind december afgeschreven. 

Bankier je bij een andere bank? Bekijk dan bij je eigen bank hoe je een bankafschrift download:

Kredietovereenkomst

  • Zorg dat zowel jij als je eventuele mede-aanvrager de overeenkomst ondertekenen met blauwe pen
  • Onderteken ook de Machtiging incasso
  • Vul de datum van ondertekenen in.

Legitimatiebewijs

  • Maak een digitale kopie van één van de volgende documenten:
    • een geldig paspoort
    • een geldige identiteitskaart of Nederlands vreemdelingendocument (geen rijbewijs)
  • Upload altijd de voor- én achterkant van je legitimatiebewijs
  • Controleer of je Burgerservicenummer (BSN) vermeld is:
    • Je BSN staat vaak op de achterkant van je identiteitskaart of paspoort
    • Staat je BSN er niet op? Dan kun je het vinden op je rijbewijs, een uittreksel BRP, DUO of MijnOverheid. Upload dit samen met je legitimatiebewijs.

Machtiging incasso

  • Met deze machtiging geef je ABN AMRO Kredieten BV toestemming om het maandbedrag van je persoonlijke lening af te schrijven.
  • Deze machtiging vind je in de e-mail die je direct na je online aanvraag hebt gekregen.
  • Onderteken de Machtiging Incasso met blauwe pen

Salarisstrook

  • Maak een digitale kopie (pdf) van je meest recente salarisstrook
  • De salarisstrook mag niet ouder dan 2 maanden zijn
  • Op de salarisstrook moeten je gegevens en die van je werkgever staan.

Documenten bij oversluiten

Afschrift doorlopend krediet

  • Maak een digitale kopie van het meest recente bewijs van je in te lossen doorlopende krediet(en)
  • Hier moet je naam, de kredietverstrekker, het contractnummer, het openstaand saldo en een datum op staan.
  • Je kunt dit vinden in de Mijn omgeving van je kredietverstrekker of Bankieren app van je bank,

Saldo-opgave van persoonlijke lening(en)

  • Maak een digitale kopie van de saldo-opgave of aflosnota van je persoonlijke lening
  • De opgave mag niet ouder zijn dan 1 maand
  • Zorg dat ook je naam, de datum, het contractnummer, de kredietverstrekker en het bedrag dat je moet terugbetalen erop staan  
  • Je kunt dit vaak opvragen in de Mijn omgeving van je kredietverstrekker of Bankieren app van je bank.

Uitbetalingsspecificatie

Met de uitbetalingsspecificatie geef je aan welke lening(en) wij moeten inlossen.

  • Maak een digitale kopie (pdf) van je uitbetalingsspecificatie
  • Vul je specificatie volledig in
  • Onderteken je specificatie met blauwe pen
  • Zorg dat het totaalbedrag niet hoger is dan je aangevraagde kredietbedrag.

Opzegbrief (afgeloste kredieten)

Voor de leningen die je wilt opzeggen bij andere kredietverstrekkers hebben wij een ingevulde opzegbrief nodig. Per lening of krediet is 1 ingevulde opzegbrief nodig.
  • Maak een digitale kopie (pdf) van je opzegbrieven
  • Zorg dat de adresgegevens van de kredietverstrekker vermeld zijn
  • De brief moet ondertekend zijn door alle aanvragers van de nieuwe lening
  • Het contractnummer van de lopende lening moet vermeld zijn
  • Je vindt de opzegbrief bij de kredietovereenkomst
  • De brief moet met blauwe pen ondertekend zijn door alle aanvragers van de nieuwe lening.

Overige documenten

Arbeidscontract

  • Maak een digitale kopie (pdf) van je arbeidscontract
  • Op het contract moeten je gegevens staan en ook die van je werkgever
  • Je contract moet ondertekend zijn door jou en door je werkgever.

Aangifte inkomstenbelasting

  • Maak een digitale kopie (pdf) van de complete aangifte inkomstenbelasting over de laatste 2 beschikbare kalenderjaren
  • Zorg dat er geen informatie ontbreekt of is doorgehaald
  • De aangifte moet verzonden zijn naar de Belastingdienst. Een prognose is niet voldoende.

Aanslag inkomstenbelasting

  • Maak een digitale kopie (pdf) van je aanslag over de laatste 2 kalenderjaren (zonder doorhalingen) 
  • Stuur de definitieve aanslag inkomstenbelasting over het eerste jaar mee 
  • Heb je je definitieve aanslag van het tweede jaar nog niet ontvangen? Stuur dan je voorlopige aanslag in.

Aflosbewijs

  • Maak een digitale kopie (pdf) van het aflosbewijs van elke lening die je volledig hebt afgelost
  • Op het aflosbewijs moeten de naam, het adres en de woonplaats van de rekeninghouders staan
  • Ook moet de naam van de kredietverstrekker op het aflosbewijs staan.

Afrekennota notaris

Maak een digitale kopie (pdf) van de afrekennota van je notaris. Zo toon je aan dat de leningen zijn of worden ingelost d.m.v. de hypotheek.

Echtscheidingsconvenant

  • Maak een digitale kopie (pdf) van het echtscheidingsconvenant  
  • Dit kun je vinden door het op te vragen bij je voormalige advocaat, je mediator, de rechtbank of in het echtscheidingsregister
  • Heb je ook een ouderschapsplan? Voeg dit dan toe.

Huurovereenkomst

  • Maak een digitale kopie (pdf) van je meest recente huurovereenkomst
  • Zorg dat de naam van je verhuurder vermeld is
  • En zorg dat je naam, het adres van de woning en de huurprijs vermeld zijn.

Huwelijkse voorwaarden

Maak een digitale kopie (pdf) van de notariële akte waarin je huwelijkse voorwaarden staan.

Hypotheekakte

  • Maak een digitale kopie (pdf) van je hypotheekakte
  • Is je akte nog niet gepasseerd? Stuur ons dan de getekende hypotheekofferte. 

Hypotheekofferte

Maak een digitale digitale kopie (pdf) van de getekende hypotheekofferte, waarin de nieuwe maandlast is opgenomen.

Intentieverklaring

  • Maak een digitale kopie (pdf) van de intentieverklaring
  • De verklaring mag niet ouder zijn dan 2 maanden
  • Laat je  werkgever de verklaring ondertekenen
  • En vergeet niet een bedrijfsstempel te laten zetten.

Jaarrekening

  • Maak een digitale kopie (pdf) van je jaarrekening 
  • De naam van je boekhouder/accountant moet op je jaarrekening staan
  • Zorg dat je jaarcijfers volledig zijn. Je jaarcijfers bestaan uit: 
  1. De balans 
  2. De winst- en verliesrekening 
  3. De toelichting 

Partnerschapsvoorwaarden

Maak een digitale kopie (pdf) van de notariële akte waarin je partnerschapsvoorwaarden staan.

Pensioenbewijs

Graag ontvangen wij een recent pensioenbewijs. Dit is een bewijs van het pensioen dat je op dit moment ontvangt.

  • Je naam, adres en woonplaats moeten vermeld zijn
  • Het bewijs mag niet ouder zijn dan 2 maanden, als je het iedere maand krijgt
  • Krijg je je pensioenbewijs niet iedere maand? Stuur dan het meest recente op.

Pensioenoverzicht

  • Maak een digitale kopie van mijnpensioenoverzicht.nl
  • Je gegevens moeten vermeld zijn
  • Het bewijs mag niet ouder zijn dan 2 maanden.

Samenlevingscontract

  • Maak een digitale kopie (pdf) van je samenlevingscontract.

Toestemming fiscale regeling

  • Maak een digitale kopie (pdf) van de verklaring van de belastingdienst dat je gebruik maakt van de 30%-regeling.

Uitkeringsspecificatie

  • Maak een digitale kopie van je meest recente uitkeringsspecificatie
  • Hier moet je naam, het uitkeringsbedrag en de uitkeringsinstantie staan
  • De uitkeringsspecificatie mag niet ouder dan 2 maanden zijn.

Uittreksel Basis Registratie Personen (BRP)

  • Maak een digitale kopie (pdf) van je uittreksel uit het BRP
  • Je kunt een uittreksel opvragen van de Basisregistratie Personen (BRP) bij de gemeente waar je woont. Vraag je gemeente om een bewijs van inschrijving. 

UWV Verzekeringsbericht

  • Stuur een digitale versie van het verzekeringsbericht van het UWV
  • Dit document is te downloaden via de website van het UWV: https://mijn.uwv.nl/
  • Zorg dat het document gewaarmerkt is. Je ziet een blauwe balk bovenin het digitale document. Dit is het waarmerk.
  • Bij een print is het waarmerk niet zichtbaar. Dit accepteren wij niet.

Verblijfsvergunning

  • Maak een digitale kopie (pdf) van de voor- en achterkant van je document.

Verklaring incassobureau

  • Maak een digitale kopie (pdf) van je verklaring incassobureau
  • Zorg dat je gegevens en die van het incassobureau of gerechtsdeurwaarder vermeld zijn
  • Het bedrag dat je nog moet terugbetalen, moet erop staan
  • De gegevens van je schuldeiser moeten ook vermeld zijn
  • De verklaring mag niet ouder zijn dan 2 maanden.

Verklaring werkgever (bij ziekte)

  • Maak een digitale kopie (pdf) van de verklaring waarop staat dat je weer volledig werkt
  • Zorg dat je naam, adres en woonplaats vermeld zijn
  • Zorg dat de naam, adres, woonplaats, handtekening en bedrijfsstempel van je werkgever erop staan. 

Verklaring woonlast

  • Maak een digitale kopie van het bewijs dat je geen woonlasten hebt 
  • Dit kan bijvoorbeeld een bewijs van je hypotheekverstrekker zijn dat je je hypotheek hebt afgelost, of een verklaring van je werkgever dat deze je woonlasten betaalt.

Verkoopakte woning

  • Maak een digitale kopie (pdf) van de verkoopakte van je vorige woning.

Vonnis echtscheiding

  • Maak een digitale kopie (pdf) van de uitspraak van de rechtbank over je echtscheiding en het echtscheidingsconvenant
  • Stuur ons ook het ouderschapsplan, als je dit hebt opgesteld.

Werkgeversverklaring

  • Maak een digitale kopie van je werkgeversverklaring. Deze kun je opvragen bij je werkgever.
  • Zorg dat de verklaring door je werkgever is ondertekend en dat het logo va je werkgever erop staat.
  • De verklaring mag niet ouder dan 2 maanden zijn.

Meest gezocht over lenen