ABN AMRO heeft op 5 september 2022 besloten de compensatieregeling aan te passen. Als u in aanmerking komt voor compensatie, krijgt u nu ook een vergoeding voor
We kijken naar:
De compensatie berekenen we vanaf 2001, tenzij u uw krediet later bent aangegaan. Dan berekenen we vanaf de startdatum van uw krediet.
Heeft u op dit moment nog een bedrag openstaan? Dan berekenen we de compensatie tot het moment dat we voor uw lening een nieuwe rente hebben vastgesteld in lijn met deze regeling. Het kan zijn dat ook de rente die u op dit moment betaalt nog niet de marktrente volgt. Dat passen we binnenkort aan. De compensatie berekenen we tot het moment dat we uw rente hebben aangepast.
Is uw compensatiebedrag minder dan € 50, dan heeft de rente die u betaald heeft vrijwel volledig meebewogen met de marktrente. In overleg met de Consumentenbond is besloten dat € 50 een redelijk bedrag is om als grens te gebruiken voor uitkering.
De berekening van de compensaties is ingewikkeld en kost tijd, want die is voor elke klant uniek. Bovendien gaat het om een grote hoeveelheid klanten, die wij niet allemaal tegelijk kunnen behandelen. We hebben de regeling zo opgezet, dat we die zo goed mogelijk kunnen uitvoeren. We doen ons best om iedereen zo snel mogelijk te informeren. Als u aan de beurt bent, krijgt u automatisch bericht via Internet Bankieren, de ABN AMRO app of een brief. In 2022 zijn we begonnen met het benaderen van klanten met een Flexibel Krediet die in aanmerking komen voor compensatie. Voor Flexibel Hypotheek Krediet wachten we nog op de uitkomst van een lopende procedure bij het Kifid. Hierdoor kunnen we nog niet precies aangeven hoelang het duurt voordat u van ons hoort. Voor Privélimiet Plus en Studentenlimiet willen we beginnen met compenseren in 2023.
Bent u geen klant meer bij ons? Dan kunt u zich aanmelden voor de compensatieregeling.