Huurgarantie voor particulieren

Huurgarantie

  • Zekerheid voor de verhuurder
  • Geen borg betalen
  • Rentevergoeding

Waarom een Huurgarantie?

1. Zekerheid voor de verhuurder 

Een verhuurder vraagt vaak om borg. Dit bedrag is een zekerheid voor de verhuurder als u uw huurverplichtingen niet nakomt. Met een huurgarantie geeft u de verhuurder dezelfde zekerheid. 

2. Geen borg betalen 

Het bedrag van de borg maakt u niet over aan de verhuurder, maar zetten we voor u apart op een Bankgarantie Dekkingsrekening. Het saldo op deze rekening is geblokkeerd tot de bankgarantie is vervallen. 

3. Rentevergoeding 

Heeft u een waarborgsom betaald aan uw verhuurder? Dan krijgt u geen rente. Over het saldo op de Bankgarantie Dekkingsrekening ontvangt u een rentevergoeding. De hoogte van de rente hangt af van de ontwikkelingen op de geld- en kapitaalmarkt.

Meer informatie en voorwaarden

Voor wie?

Huurders van een woning in Nederland.

Wilt u graag een huurgarantie voor een huis in het buitenland? Neem dan contact op met de Servicedesk Garanties via 010 - 402 37 00 (gebruikelijk belkosten). Dat kan elke werkdag van 8.00 tot 17.30 uur.

Hoe werkt het?
  • U vraagt  een huurgarantie aan
  • U stort het geld op een Bankgarantie Dekkingsrekening. U kunt geen geld opnemen van deze rekening
  • Betaalt u de huur niet of niet op tijd? Of moet u bijvoorbeeld schadevergoeding betalen aan de verhuurder? Dan kan de verhuurder de borg of een deel daarvan terugvragen door een claim in te dienen. Klopt de claim? Dan boeken we het bedrag over aan de verhuurder. Dit doen we van uw Bankgarantie Dekkingsrekening
Kosten

Bekijk het tarief voor een huurgarantie in het Tarievenoverzicht Garanties.

Looptijd

U vraagt een huurgarantie altijd voor onbepaalde tijd aan. 

Alleen de begunstigde van de huurgarantie kan deze beëindigen door de originele garantie en een schriftelijke afstandsverklaring aan ons te retourneren.

Gaat u verhuizen?

Heeft u een huurgarantie en gaat u verhuizen? Als u altijd huur heeft betaald, geeft uw verhuurder dit aan ons door. Dan stoppen we de huurgarantie en krijgt u uw geld terug.

Huurgarantie stopzetten

Alleen de begunstigde van de huurgarantie kan deze beëindigen door de originele garantie en een schriftelijke afstandsverklaring aan ons te retourneren. Vermeld op de afstandsverklaring altijd het referentienummer en laat de begunstigde de afstandsverklaring rechtsgeldig ondertekenen.

De afstandsverklaring en originele garantie mag u opsturen naar:

ABN AMRO Bank N.V.
T.a.v. Servicedesk Garanties
Postbus 949
3000 DD Rotterdam

Zijn de originele garantie en de afstandsverklaring door ons ontvangen? Dan is de huurganatie beëindigd. 

U kunt hieronder de tekst van onze standaard afstandsverklaring downloaden:

Download de afstandsverklaring

Let op: uw huurgarantie stopt niet automatisch. Ook niet als u of de verhuurder de huurovereenkomst stopt.

Nieuwe verhuurder

Verkoopt uw verhuurder de woning? Dan gaat de huurgarantie automatisch over naar de nieuwe eigenaar. U hoeft hiervoor niets te veranderen, behalve als uw nieuwe verhuurder dit vraagt.

Vragen?

Neem dan contact op met de Servicedesk Garanties via 010 - 402 37 00 (gebruikelijke belkosten). Dat kan elke werkdag van 8.00 tot 17.30 uur.

Meer informatie en voorwaarden

Huurders van een woning in Nederland.

Wilt u graag een huurgarantie voor een huis in het buitenland? Neem dan contact op met de Servicedesk Garanties via 010 - 402 37 00 (gebruikelijk belkosten). Dat kan elke werkdag van 8.00 tot 17.30 uur.

  • U vraagt  een huurgarantie aan
  • U stort het geld op een Bankgarantie Dekkingsrekening. U kunt geen geld opnemen van deze rekening
  • Betaalt u de huur niet of niet op tijd? Of moet u bijvoorbeeld schadevergoeding betalen aan de verhuurder? Dan kan de verhuurder de borg of een deel daarvan terugvragen door een claim in te dienen. Klopt de claim? Dan boeken we het bedrag over aan de verhuurder. Dit doen we van uw Bankgarantie Dekkingsrekening

Bekijk het tarief voor een huurgarantie in het Tarievenoverzicht Garanties.

U vraagt een huurgarantie altijd voor onbepaalde tijd aan. 

Alleen de begunstigde van de huurgarantie kan deze beëindigen door de originele garantie en een schriftelijke afstandsverklaring aan ons te retourneren.

Heeft u een huurgarantie en gaat u verhuizen? Als u altijd huur heeft betaald, geeft uw verhuurder dit aan ons door. Dan stoppen we de huurgarantie en krijgt u uw geld terug.

Alleen de begunstigde van de huurgarantie kan deze beëindigen door de originele garantie en een schriftelijke afstandsverklaring aan ons te retourneren. Vermeld op de afstandsverklaring altijd het referentienummer en laat de begunstigde de afstandsverklaring rechtsgeldig ondertekenen.

De afstandsverklaring en originele garantie mag u opsturen naar:

ABN AMRO Bank N.V.
T.a.v. Servicedesk Garanties
Postbus 949
3000 DD Rotterdam

Zijn de originele garantie en de afstandsverklaring door ons ontvangen? Dan is de huurganatie beëindigd. 

U kunt hieronder de tekst van onze standaard afstandsverklaring downloaden:

Download de afstandsverklaring

Let op: uw huurgarantie stopt niet automatisch. Ook niet als u of de verhuurder de huurovereenkomst stopt.

Verkoopt uw verhuurder de woning? Dan gaat de huurgarantie automatisch over naar de nieuwe eigenaar. U hoeft hiervoor niets te veranderen, behalve als uw nieuwe verhuurder dit vraagt.

Neem dan contact op met de Servicedesk Garanties via 010 - 402 37 00 (gebruikelijke belkosten). Dat kan elke werkdag van 8.00 tot 17.30 uur.

Ook interessant

Dagelijkse bankzaken

Dagelijkse bankzaken

Uw dagelijkse bankzaken regelt u gewoon online. Kies een onderwerp en krijg antwoord op uw vraag.

Alle betaalproducten

Alle betaalproducten

Alle betaalproducten, handig in één overzicht. Kies het betaalproduct dat bij u past en vraag aan.

Tarieven

Tarieven

Bekijk alle tarieven. Zo weet u precies wat u betaalt voor uw betaalpakket of voor geld overmaken naar het buitenland.