Javascript is required

Beschikbaarheid

Wij geven elke maand een update van de beschikbaarheid van onder andere de ABN AMRO app en Internet Bankieren. 

Beschikbaarheid

Gemiddelde beschikbaarheid

Het percentage gemiddelde beschikbaarheid van iDEAL, van maart tot en met mei 2025:

  • Maandag tot en met zondag van 6.30 tot 1.00 uur: 99,87%
  • Maandag tot en met zondag van 1.00 tot 6.30 uur: 99,79%

Internet Bankieren

Voor Internet Bankieren houden we de beschikbaarheid bij. We noteren hier de beschikbaarheid van maandag tot en met zaterdag van 7.00 tot 1.00 uur, en op zondag en feestdagen van 8.00 tot 1.00 uur.

Gemiddelde beschikbaarheid

Dit is het percentage gemiddelde beschikbaarheid van Internet Bankieren van de afgelopen maanden:

  • Mei 2025: 99,81%
  • April 2025: 100%
  • Maart 2025: 99,85%
  • Februari 2025: 100%
  • Januari 2025: 100%

ABN AMRO app

Voor de ABN AMRO app houden we de beschikbaarheid bij. We noteren hier de beschikbaarheid van maandag tot en met zaterdag van 7.00 tot 1.00 uur, en op zondag en feestdagen van 8.00 tot 1.00 uur.

Gemiddelde beschikbaarheid

Dit is het percentage gemiddelde beschikbaarheid van de ABN AMRO app van de afgelopen maanden:

  • Mei 2025: 99,81%
  • April 2025:100%
  • Maart 2025: 99,85%
  • Februari 2025: 100%
  • Januari 2025: 100%

Pinbetalingen

Het percentage gemiddelde beschikbaarheid van Pinbetalingen (POS), van maart tot en met mei 2025:

  • Maandag tot en met zondag van 6.00 tot 0.30 uur: 100%
  • Maandag tot en met zondag van 0.30 tot 6.00 uur: 100%

Open Banking Payment Initiation Services

In de tabel hieronder zie je hoe vaak onze betaaldiensten (PSD2 PIS) beschikbaar waren in de afgelopen vier kwartalen. De beschikbaarheid is verdeeld in twee periodes:

  • Prime Time: maandag tot en met zondag van 6.30 tot 1.00 uur. 
  • Non Prime Time: maandag tot en met zondag van 1.00 tot 6.30 uur.

Beschikbaarheid Betaaldiensten

Beschikbaarheidprime time (%)non-prime time (%)
Mei 202499,9999,50
Juni 202499,9799,89
Juli 2024100,0099,83
Augustus 202499,90100,00
September 202499,3098,49
Oktober 2024100,0099,97
November 202499,9799,90
December 202499,9899,97
Januari 202599,98100,00
Februari 2025100,00100,00
Maart 202599,91100,00
April 202599,8799,18
Mei 202599,81100,00

Performance betaaldiensten

De totale tijd vanaf het insturen van een betalingsinstructie, het autoriseren door de rekeninghouder, tot het controleren van de status.

Response timeprime time (%)non-prime time (%)
Mei 20240,580,51
Juni 20240,500,48
Juli 20240,500,48
Augustus 20240,550,59
September 20240,630,67
Oktober 20240,580,62
November 20240,620,62
December 20240,550,54
Januari 20250.570.54
Februari 20250.550.53
Maart 20250.600.56
April 20250.660.59
Mei 20250.610.57

Foutpercentage betaaldiensten

Het percentage oproepen van derde partijen dat door technische problemen niet door de ABN AMRO server beantwoord kon worden.

Foutpercentagein %
Mei 20240,03
Juni 20240,27
Juli 20240,06
Augustus 20240,51
September 20240,34
Oktober 20240,01
November 20240,03
December 20240,10
Januari 20250,02
Februari 20250,00
Maart 20250,05
April 20250,00
Mei 20250,00

 

Open Banking Account Information Services

In de grafiek hieronder zie je hoe vaak onze rekeninginformatiediensten (PSD2 AIS) beschikbaar waren in de afgelopen vier kwartalen. De beschikbaarheid is verdeeld in twee periodes:

  • Prime Time: maandag tot en met zondag 6.30 tot 1.00 uur. 
  • Non Prime Time: maandag tot en met zondag van 1.00 tot 6.30 uur. 
De beschikbaarheid is van PSD2 rekeninginformatiediensten: opvragen bij- en afschrijvingen, opvragen saldo, rekeningdetails en ook het controleren van voldoende saldo.

Beschikbaarheid rekeninginformatiediensten

Rekeninginformatiediensten prime time (%)non-prime time (%)
Mei 202499,9999,61
Juni 202499,9699,97
Juli 202499,9899,98
Augustus 202499,77100,00
September 202499,9999,92
Oktober 202499,99100,00
November 202499,9599,82
December 2024100,00100,00
Januari 202599,99100,00
Februari 202599,9899,99
Maart 202599,8599,85
April 202599,9099,15
Mei 202599,8299,99

Performance rekeninginformatiediensten

De gemiddelde performance van PSD2 rekeninginformatiediensten: opvragen bij- en afschrijvingen, opvragen saldo, rekeningdetails en ook het controleren voldoende saldo.

Rekeninginformatiediensten prime time (%)non-prime time (%)
Mei 20240,590,57
Juni 20240,600,56
Juli 20240,600,56
Augustus 20240,640,61
September 20240,590,57
Oktober 20240,600,56
November 20240,640,61
December 20240,590,57
Januari 20250,600,56
Februari 20250,610,56
Maart 20250,630,58
April 20250,650,59
Mei 20250,650,60

Foutpercentage rekeninginformatiediensten

,Het percentage oproepen van TPPs van het totaalvolume dat door technische problemen niet beantwoord kon worden door de ABN AMRO server.

Foutpercentagein %
Mei 20240,12
Juni 20240,10
Juli 20240,06
Augustus 20240,25
September 20240,15
Oktober 20240,01
November 20240,03
December 20240,01
Januari 20250,01
Februari 20250,03
Maart 20250,02
April 20250,00
Mei 20250,00