Zakelijke betaalpas activeren

Met uw zakelijke betaalpas kunt u geld opnemen, Internet Bankieren en heeft u altijd een betaalmiddel op zak. U ontvangt een betaalpas bij een zakelijke betaalrekening. De betaalpas die u ontvangt, is nog niet gelijk geschikt voor gebruik. U moet de betaalpas eerst telefonisch of op kantoor activeren. Hoe u dit precies doet, leest u hier.

 

Telefonisch activeren

Heeft u een pas ontvangen die u telefonisch moet activeren? Bij de aanvraag van deze nieuwe betaalpas ontvangt u van ABN AMRO binnen 5 werkdagen na uw aanvraag:

  • Een betaalpas

  • Een brief met een activatiecode. De activatiecode herkent u aan de 12 cijfers, bijvoorbeeld 987654321012

  • Een brief met een pincode

  • Een brief met de instructie om de betaalpas telefonisch te activeren

Hoe activeert u deze betaalpas?

  • Leg de brief met de activeringscode, uw betaalpas en het rekeningnummer klaar

  • Bel vanuit Nederland via 0800 - 024 07 21 (gratis)

  • Bel vanuit het buitenland via +31 10 241 17 20

  • Toets rekeningnummer en pasnummer in

  • Toets de 12 cijfers van de activeringscode in

  • Uw betaalpas is geactiveerd

Activeren op kantoor

Heeft u een pas ontvangen die u op kantoor moet activeren? Bij de aanvraag van deze nieuwe betaalpas ontvangt u van ABN AMRO:

  • Een betaalpas

  • Een brief met een pincode

  • Een brief waarin staat hoe u de betaalpas activeert op een van onze kantoren

Hoe activeert u uw betaalpas?

U kunt uw betaalpas activeren op alle ABN AMRO kantoren in Nederland, behalve op de wisselkantoren op Schiphol. Voor activatie op een kantoor moet u een afspraak maken.

Neem bij uw bezoek mee:

  • Een geldig legitimatiebewijs (paspoort, Nederlands rijbewijs of identiteitskaart)

  • De nieuwe betaalpas

  • De pincode

Activeren vervangende betaalpas

U activeert de betaalpas door een betaling of geldopname te doen waarbij u de pincode in moet toetsen. Dit geldt ook voor geldautomaten of betaalautomaten in het buitenland. U kunt pas gebruikmaken van contactloos betalen, nadat u uw pincode heeft ingetoetst bij een eerdere transactie.

Blokkeren

Bent u de betaalpas verloren of is deze gestolen? Blokkeer deze dan onmiddellijk. U belt direct met 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten) Vanuit het buitenland belt u met 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten) Lees hoe u uw betaalpas blokkeert en hoe u misbruik van uw betaalpas meldt.