Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Overlijden melden voor zakelijke klanten

Wat als een eigenaar of bestuurder van een onderneming sterft?

Het verliezen van een dierbare is een ingrijpende gebeurtenis. We begrijpen dat je in deze situatie veel dingen aan je hoofd hebt. Het doorgeven van een overlijden kan bij ons gemakkelijk online. Op deze pagina kan je lezen wat je kunt doen om een overlijden te melden en welke gegevens wij van jou nodig hebben om dit voor je af te handelen.

Het is belangrijk het overlijden te melden bij onze nabestaandendesk. Het regelen van zakelijke bankzaken bij een overlijden is vaak maatwerk. De nabestaandendesk informeert je na de melding over de mogelijkheden.

De meestgestelde vragen over het melden van een overlijden

Iedereen kan het overlijden van een persoon aan ons melden. 

Je hebt een officieel bewijs nodig dat iemand is overleden. Dit noemen we de overlijdensakte. Dit bewijs kan je krijgen bij de burgerlijke stand van de gemeente waar de persoon is overleden. De uitvaartondernemer kan dit voor je regelen.

De nabestaandendesk stuurt je een brief waarin staat wat de mogelijkheden zijn. Wat er gebeurt met de rekeningen ligt aan wat er met het bedrijf gebeurt. Als de bedrijfsactiviteiten worden voortgezet , blijft rekening bestaan. Het kan zijn dat de bestuurder of rechtsvorm wijzigt. Als het bedrijf stopt, wordt de rekening opgezegd. De nabestaandendesk informeert je over de te nemen stappen.