Javascript is required

Service en contact

Waar kunnen we je mee vooruit helpen?

Internet Bankieren Zakelijk en ABN AMRO app

Ik zie een foutmelding

Foutmelding op de e.dentifier

Zie je een foutmelding op je e.dentifier? Bekijk hieronder wat de foutmelding betekent en wat je hieraan kunt doen.

Battery warning

Dit betekent dat de batterij bijna leeg is. Gebruik een andere e.dentifier, of bestel een nieuwe.

Card error

Het kan zijn dat je betaalpas niet goed in de e.dentifier zit. Doe je pas opnieuw in de e.dentifier. Of wrijf de chip van je betaalpas (het 'gouden' vakje) voorzichtig schoon met een droge doek. Misschien zit er vuil of iets anders in de invoergleuf van de e.dentifier. Even blazen kan helpen. Helpt dit allemaal niet? Dan is je pas waarschijnlijk kapot. 

Je kunt een vervangende betaalpas aanvragen in de app. 

  1. Ga naar de tab 'Profiel' dan naar 'Rekeningen en betalen'
  2. Kies 'Betaalpassen en wearables'
  3. Tik op 'Instellingen betaalpas'
  4. Tik op 'Vervangen' en kies nu 'Vervangende pas aanvragen'

Heb je niet de optie om een vervangende pas aan te vragen in de app? Neem dan contact met ons.

Pincode geblokkeerd

Krijg je de melding 'pincode geblokkeerd' op de e.dentifier te zien? Dan heb je daar drie keer een verkeerde pincode ingevoerd. De chip op de pas wordt dan geblokkeerd. Gelukkig kun je deze blokkade zelf oplossen als je de juiste pincode nog weet.

  • Ga naar een geldautomaat van Geldmaat
  • Voer de juiste pincode in en check je saldo of neem geld op

Je pincode is nu gedeblokkeerd en je kunt weer gebruik maken van je betaalpas zoals je gewend bent. 

Bent je de pincode vergeten? Chat, of bel met ons om je pincode te achterhalen.

Respons is foutief, je hebt een nieuwe code

Je hebt waarschijnlijk een verkeerde responscode ingevuld. Druk op 'OK' op je e.dentifier. Doorloop alle stappen opnieuw met de nieuwe code.

Je hebt nog één poging om de juiste pincode in te toetsen

Je krijgt deze waarschuwing omdat je twee keer een foutieve pincode hebt ingetoetst. Je hebt nu nog één kans om de juiste pincode in te voeren. Als deze weer niet klopt, wordt je pas geblokkeerd. Weet je de pincode niet meer? Neem contact met ons op.

Pas ongeschikt/This card is invalid

Het gedeelte op de chip dat voor Internet Bankieren gebruikt wordt is kapot. In de meeste gevallen kun je de pas nog wel gebruiken om te betalen. De oplossing is een nieuwe pas aanvragen. ​

Als de chip op de pas geblokkeerd is. Deblokkeer de pas dan door het gebruik in een geldautomaat (geldopname of saldo informatie). Dit kan zowel in binnen als buitenland, met de juiste pincode. Werkt de pas hierna nog steeds niet? Vraag dan een nieuwe pas aan.

Foutmelding op de e.dentifier

Zie je een foutmelding op je e.dentifier? Bekijk hieronder wat de foutmelding betekent en wat je hieraan kunt doen.

Battery warning

Dit betekent dat de batterij bijna leeg is. Gebruik een andere e.dentifier, of bestel een nieuwe.

Card error

Het kan zijn dat je betaalpas niet goed in de e.dentifier zit. Doe je pas opnieuw in de e.dentifier. Of wrijf de chip van je betaalpas (het 'gouden' vakje) voorzichtig schoon met een droge doek. Misschien zit er vuil of iets anders in de invoergleuf van de e.dentifier. Even blazen kan helpen. Helpt dit allemaal niet? Dan is je pas waarschijnlijk kapot. 

Je kunt een vervangende betaalpas aanvragen in de app. 

  1. Ga naar de tab 'Profiel' dan naar 'Rekeningen en betalen'
  2. Kies 'Betaalpassen en wearables'
  3. Tik op 'Instellingen betaalpas'
  4. Tik op 'Vervangen' en kies nu 'Vervangende pas aanvragen'

Heb je niet de optie om een vervangende pas aan te vragen in de app? Neem dan contact met ons.

Pincode geblokkeerd

Krijg je de melding 'pincode geblokkeerd' op de e.dentifier te zien? Dan heb je daar drie keer een verkeerde pincode ingevoerd. De chip op de pas wordt dan geblokkeerd. Gelukkig kun je deze blokkade zelf oplossen als je de juiste pincode nog weet.

  • Ga naar een geldautomaat van Geldmaat
  • Voer de juiste pincode in en check je saldo of neem geld op

Je pincode is nu gedeblokkeerd en je kunt weer gebruik maken van je betaalpas zoals je gewend bent. 

Bent je de pincode vergeten? Chat, of bel met ons om je pincode te achterhalen.

Respons is foutief, je hebt een nieuwe code

Je hebt waarschijnlijk een verkeerde responscode ingevuld. Druk op 'OK' op je e.dentifier. Doorloop alle stappen opnieuw met de nieuwe code.

Je hebt nog één poging om de juiste pincode in te toetsen

Je krijgt deze waarschuwing omdat je twee keer een foutieve pincode hebt ingetoetst. Je hebt nu nog één kans om de juiste pincode in te voeren. Als deze weer niet klopt, wordt je pas geblokkeerd. Weet je de pincode niet meer? Neem contact met ons op.

Pas ongeschikt/This card is invalid

Het gedeelte op de chip dat voor Internet Bankieren gebruikt wordt is kapot. In de meeste gevallen kun je de pas nog wel gebruiken om te betalen. De oplossing is een nieuwe pas aanvragen. ​

Als de chip op de pas geblokkeerd is. Deblokkeer de pas dan door het gebruik in een geldautomaat (geldopname of saldo informatie). Dit kan zowel in binnen als buitenland, met de juiste pincode. Werkt de pas hierna nog steeds niet? Vraag dan een nieuwe pas aan.

Hulp nodig?

Chat

Chat met chatbot Anna.
Komt ze er niet uit?

Veilig bellen via onze app

Bel ons via de ABN AMRO app en zie meteen of er wachttijd is. 
Kies het onderwerp van je vraag en krijg rechtstreeks de juiste persoon aan de lijn.

Bel onze klantenservice

Bekijk de telefoonnummers en onze openingstijden.