Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Digitale communicatie over je verzekeringen

Goed dat je daarvoor kiest!

Ontvang je de berichten van ABN AMRO verzekeringen nu nog via de post? Dat kan ook digitaal. Het heeft veel voordelen en je regelt het snel. Als je voor digitaal kiest, dan vind je alle berichten over je verzekeringen en documenten zoals polisvoorwaarden voortaan online. Dus je logt in en je hebt direct alles bij de hand!

Toestemming geven is heel eenvoudig

Om berichten digitaal te kunnen ontvangen (en dus niet meer per post), moet je ABN AMRO Verzekeringen apart toestemming geven. Log in en klik op de toestemmingsknop.

Maak kans op een bol.com cadeaukaart van € 25!

Elke 50e klant die voor 26 mei toestemming geeft, ontvangt een bol.com cadeaukaart ter waarde van € 25. Lees hier de actievoorwaarden.

Waarom digitale communicatie?

  1. Je bent duurzamer: geen berichten en polissen per post meer. Dat scheelt bergen papier.
  2. Je hebt meer overzicht. Alles over je schadeverzekeringen vind je voortaan op 1 plek.
  3. Je kunt je documenten dan overal en altijd bekijken.

Veelgestelde vragen over digitale communicatie

Als er een nieuw bericht voor je beschikbaar is, meldt ABN AMRO Verzekeringen je dit per e-mail. In de melding staat dat je kunt inloggen in de persoonlijke omgeving van ABN AMRO Verzekeringen om het bericht te lezen. De informatie waar het over gaat, vind je dus niet in de e-mail zelf.

Om in de persoonlijke omgeving van ABN AMRO Verzekeringen te komen, moet je eerst inloggen via Internet Bankieren . De persoonlijke omgeving is nog niet beschikbaar in de ABN AMRO app. Log dan op je mobiele telefoon in via een internetbrowser.

Als je gekozen hebt voor digitale communicatie, ontvang je een melding per e-mail als er nieuwe informatie beschikbaar is. Heb je geen melding ontvangen terwijl er wel nieuwe informatie beschikbaar is? Dan is er waarschijnlijk iets met jouw e-mail aan de hand. Controleer het volgende:

  • Is het bericht in je spambox (ongewenste e-mail) terechtgekomen? Als dit het geval is, kun je het bericht en/of de afzender als ‘veilig’ markeren. De meldingen worden dan niet meer als spam beschouwd.   
  • Is jouw e-mailbox vol? Dan kun je waarschijnlijk geen berichten meer ontvangen. Zorg er in dat geval voor dat er weer voldoende opslagruimte is om nieuwe berichten te ontvangen.
  • Is het e-mailadres dat bij ons bekend is juist? Als dit e-mailadres niet klopt, kun je dit eenvoudig aanpassen in Internet Bankieren .

Meestal merkt ABN AMRO Verzekeringen het als een e-mail niet bij je aankomt. Dit komt waarschijnlijk door één van de oorzaken die we hierboven hebben beschreven. Om te zorgen dat je alle informatie over jouw verzekeringen toch ontvangt, wijzigt ABN AMRO Verzekeringen je communicatievoorkeur automatisch naar ‘post’. Heb je het probleem met je e-mail verholpen en wil je weer over naar volledig digitale communicatie? Dat kan. Pas dan opnieuw de communicatievoorkeur aan in Internet Bankieren. Log in en volg de volgende stappen: 

  1. Ga bovenaan de pagina naar het kopje ‘Zelf regelen’.
  2. Scroll naar beneden en klik bij je producten op een willekeurige verzekering.
  3. Je ziet nu het verzekeringsoverzicht. Kies rechts in beeld voor ‘Mijn verzekering’.
  4. Ga bovenaan de pagina naar 'Mijn gegevens'.
  5. Scroll naar beneden en klik bij 'Mijn contactvoorkeuren' op 'Wijzigen'. 
  6. Zet bij 'Ontvangstwijze voor polisdocumenten' en 'Ontvangstwijze voor overige documenten' een vinkje bij 'Per e-mail'. Klik daarna op 'Opslaan'. 

De persoonlijke omgeving biedt je veel mogelijkheden. Naast jouw berichten kun je er andere informatie inzien, zoals jouw polis(sen) en de verzekeringsvoorwaarden. Je kunt er ook zelf:

  • een wijziging doorgeven, bijvoorbeeld in de dekking van jouw verzekering
  • een schade melden
  • een verzekering opzeggen
  • jouw facturen inzien

Een nieuwe verzekering afsluiten kan niet via de persoonlijke omgeving. 

De persoonlijke omgeving biedt de volgende voordelen:

  • Je hebt 24 uur per dag en 7 dagen per week toegang tot alle informatie over jouw verzekeringen.
  • Je kunt zelf, zonder hulp van een medewerker, iets wijzigen of doorgeven. Kom je er toch niet uit? Dan staan onze medewerkers uiteraard voor je klaar.
  • Kortere doorlooptijden, omdat onze online processen efficiënt zijn ingericht.
  • Wanneer je geen post meer van ons ontvangt, bespaar je papier en draag je bij aan een duurzame wereld.  

Kom je ergens niet uit en heb je hulp nodig? Of heb je een andere vraag? Raadpleeg dan onze contactpagina. Hier vind je antwoorden op veelgestelde vragen en de mogelijkheden om contact met ons op te nemen.