Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

ABN AMRO

Zo begint u met de app

Gaat u de ABN AMRO app voor het eerst gebruiken? U zet ’m in een paar stappen al op uw telefoon of tablet. We helpen u op weg bij het downloaden, activeren én het gebruiken van de app.

stap 2 download de app

Beginnen met de ABN AMRO app

Veilig, snel en eenvoudig

ABN AMRO

Zo begint u met de app

Gaat u de ABN AMRO app voor het eerst gebruiken? U zet ’m in een paar stappen al op uw telefoon of tablet. We helpen u op weg bij het downloaden, activeren én het gebruiken van de app.

Zo werkt het

Bankpas
Sla uw hypotheekberekening eenvoudig op
Mobiel bevestiging

Pak uw zakelijke betaalpas

Deze heeft u nodig om uw toestel eenmalig te .

Download de app in de store

Op een telefoon of tablet met Android of iOS (Apple)

Open de app en tik op ‘de app activeren voor gebruik'

Volg alle stappen om de app te activeren en uw toestel te registreren

Bankpas

Pak uw zakelijke betaalpas

Deze heeft u nodig om uw toestel eenmalig te .

Sla uw hypotheekberekening eenvoudig op

Download de app in de store

Op een telefoon of tablet met Android of iOS (Apple)

Mobiel bevestiging

Open de app en tik op ‘de app activeren voor gebruik'

Volg alle stappen om de app te activeren en uw toestel te registreren

ABN AMRO

Heeft u privé en zakelijk een betaalrekening bij ons?

U kunt in de ABN AMRO app eenvoudig een extra profiel toevoegen. Zo heeft u al uw bankzaken bij de hand, maar wel van elkaar gescheiden.

ABN AMRO

Daarom kunt u op de app vertrouwen

De ABN AMRO app gebruikt de nieuwste beveiliging; om de week vindt er een software update plaats. Gebruikt u de app om in te loggen in Internet Bankieren? Onze QR-code is uniek en extra beveiligd tegen fraude en vervalsing. Na het scannen van de code vraagt de app om uw persoonlijke identificatiecode. Een dubbele beveiliging dus.  

Vragen over activeren van de app

U kunt de ABN AMRO app op uw mobiele toestel gebruiken, als u een zakelijke ABN AMRO betaalrekening en Internet Bankieren heeft.

  • Ondernemers (statutair vertegenwoordigers) met Internet Bankieren
  • Medewerkers die een volledige volmacht op het Internet Bankieren van de bedrijfsrekeningen hebben 

U kunt de ABN AMRO app gebruiken op een toestel met iOS, iPadOS of Android. Apple (van iOS/iPadOS) en Google (van Android) geven meerdere keren per jaar beveiligingsupdates uit. Deze updates beschermen uw telefoon of tablet. Krijgt een toestel die update niet meer? Dan is deze niet goed beschermd.

Google, Apple en fabrikanten bepalen zelf wanneer een toestel geen updates krijgt. Vaak gebeurt dit bij oudere toestellen. U kunt dan geen nieuwe versie van iOS, iPadOS of Android installeren en krijgt geen beveiligingsupdates meer.  

We vinden het belangrijk dat u de ABN AMRO app op een toestel gebruikt dat volledig beschermd is. Daarom werkt de app alleen op telefoons en tablets met een nieuwere versie van iOS, iPadOS of Android. Kunt u de app niet downloaden? Misschien is uw toestel verouderd of moet u een nieuwere versie van uw software installeren.

Op deze toestellen werkt de ABN AMRO app

Lukt het niet om de ABN AMRO app te activeren met uw identiteitsbewijs? Dan kunt u de app activeren met een e.dentifier. In de ABN AMRO app handleiding leest u hoe u dit doet.

Heeft u zelf geen e.dentifier? U kunt gerust de e.dentifier van een familielid of huisgenoot lenen. Als dat niet mogelijk is, kunt u een e.dentifier bestellen.

Heeft u een privé en zakelijke rekening bij ons? Dan kunt u een extra profiel toevoegen aan de app. Met ieder profiel kunt u apart inloggen. Want ieder profiel heeft zijn eigen rekening en eigen identificatiecode. En als u wilt, kunt u ieder profiel een eigen foto geven. Let op: als u meer dan één profiel instelt, wordt inloggen met vingerafdruk of gezichtsherkenning uitgeschakeld. U kunt dan alleen inloggen met de identificatiecode.

Zo voegt u een profiel toe:

  1. Ga naar het inlogscherm van de app
  2. Ziet u een afbeelding van een fietser? Veeg dan het logo of uw foto naar links tot u Beheer profielen ziet staan. Ziet u deze afbeelding niet? Tik dan op het logo of op uw foto
  3. Tik op Profiel toevoegen en volg de stappen

Gelukt? Zo logt u in met een ander profiel:

  1. Open de app en tik op de profielfoto
  2. Tik op het profiel waarmee u wilt inloggen
  3. Log in

Bekijk de voordelen van een extra zakelijk profiel in de ABN AMRO app

U kunt meerdere rekeningen aan uw overzicht toevoegen. Tik op ‘Overzicht aanpassen’ en vink de rekening(en) aan die u terug wilt zien in het overzicht.   

Heeft u een zakelijke rekening bij een andere bank? Ook die kunt u toevoegen aan het overzicht in de ABN AMRO app.

Het kan zijn dat u opnieuw de vraag krijgt om uw toestel te registreren. Dit gebeurt in de volgende gevallen:

  • U heeft de app verwijderd, en opnieuw geïnstalleerd.
  • U installeert de app op een nieuw toestel.
  • U heeft 3 keer een verkeerde identificatiecode ingevuld.
  • U heeft via de app of Internet Bankieren uw toestel verwijderd uit uw overzicht van geregistreerde toestellen.
  • U heeft de app geïnstalleerd, maar u heeft deze langer dan 1 jaar niet op dat toestel gebruikt.
  • U heeft een nieuwe iPhone of iPad in gebruik genomen en een backup vanuit de iCloud teruggezet.

U voegt eenvoudig een nieuw profiel toe. Dat is bijvoorbeeld handig wanneer u een telefoon deelt met iemand anders, of als u zowel privé als zakelijk een betaalrekening bij ons heeft.

Zo voegt u een profiel toe:

  1. Ga naar het inlogscherm van de app
  2. Ziet u een afbeelding van een fietser? Veeg dan het logo of uw foto naar links tot u Beheer profielen ziet staan. Ziet u deze afbeelding niet? Tik dan op het logo of op uw foto
  3. Tik op Profiel toevoegen en volg de stappen

Gelukt? Zo logt u in met een ander profiel:

  1. Open de app en tik op de profielfoto
  2. Tik op het profiel waarmee u wilt inloggen
  3. Log in

Vragen over inloggen

In de app vindt u hiervoor op het openingsscherm een aantal tips, die u zonder inloggen kunt lezen:

  1. Open de app
  2. Tik rechtsboven op het icoontje met het vraagteken
  3. Tik op Ik kan niet inloggen
  4. Hier vindt u een aantal tips
  5. Lukt het niet? Chat met ons of bel ons op de 'gewone' manier

Geen zorgen, u kunt zelf een nieuwe identificatiecode instellen via het openingsscherm in de app:   

  1. Open de app (log niet in)
  2. Tik rechtsboven op het icoontje met het vraagteken
  3. Tik op Ik ben mijn identificatiecode vergeten
  4. Tik op Identificatiecode opnieuw instellen en volg de stappen
  1. Ga in de app naar Profiel
  2. Tik op Toegang en gebruik
  3. Tik op 5-cijferige identificatiecode
  4. Vul uw huidige identificatiecode in
  5. Vul uw nieuwe identificatiecode in
  6. Vul de nieuwe identificatiecode nog een keer in ter bevestiging

Als u de ABN AMRO app activeert, kiest u zelf een 5-cijferige identificatiecode. Deze code gebruikt u om in te loggen, geld over te boeken en andere opdrachten te bevestigen. Gebruikt u de ABN AMRO app om in te loggen in Internet Bankieren Zakelijk ? Dan gebruikt u deze persoonlijke identificatiecode ook. Belangrijk is dat u uw persoonlijke identificatiecode met niemand anders deelt.

Logt u liever op een andere manier in? Inloggen en opdrachten bevestigen kan ook met uw Vingerafdruk (Android), Touch ID (iOS) of Face ID (iOS).

Overige vragen

Is alleen het laatste cijfer veranderd? Dan past u uw pasnummer eenvoudig aan in de ABN AMRO app.

  1. Tik op Profiel
  2. Tik op Toegang en gebruik
  3. Tik op nieuw pasnummer instellen en verander uw pasnummer 

Zijn de laatste 2 cijfers van uw pasnummer veranderd? Verwijder dan uw toestelregistratie.

  1. Tik op Profiel
  2. Tik op Geregistreerde toestellen
  3. Tik op de prullenbak achter de naam van uw toestel
  4. Bevestig met uw identificatiecode

Hierna activeert u de ABN AMRO app opnieuw. Hier heeft u uw identiteitsbewijs voor nodig.

Dat kan. U moet zich wel op elk toestel registreren: 

  • Ga naar Profiel > Toegang en gebruik > Geregistreerde toestellen
  • Met de ABN AMRO app: ga naar Profiel > Toegang en gebruik > Geregistreerde toestellen 
  • Met Internet Bankieren:  mobiele toestellen beheren

Hier kunt u bijvoorbeeld een registratie verwijderen van een telefoon die u niet meer gebruikt.

Soms ziet u uw toestel meer dan één keer staan. Dit gebeurt bijvoorbeeld als u op dit toestel de ABN AMRO app heeft verwijderd en opnieuw heeft geïnstalleerd. U heeft het toestel dan namelijk ook weer opnieuw geregistreerd. U kunt eventuele dubbele vermeldingen in het overzicht gewoon verwijderen. Laat in dat geval alleen de registratie met de laatste datum staan.

  • Ga naar Profiel > Toegang en gebruik > Taal instellen 
  • Selecteer Engels

Doet u een grote aankoop en moet u hiervoor eenmalig meer geld overmaken? Via de app past u eenvoudig uw limieten aan. Uw daglimiet is het maximale bedrag dat u kunt overboeken zonder de e.dentifier. U kunt uw daglimiet verhogen in de app, tot maximaal € 50.000.

  • Selecteer 'Profiel' rechtsonder in uw scherm
  • Kies voor 'Daglimiet geld overboeken'
  • Selecteer de gewenste limiet in, dit is maximaal € 50.000
  • We vragen of u door wilt gaan met de verhoging, om u te beschermen tegen oplichters
  • Wordt uw limiet hoger dan € 2.500? Dan moet u een einddatum kiezen. Dit is bij een lagere limiet niet verplicht
  • Bevestig met uw identificatiecode, vingerafdruk of gezichtsherkenning
  • U ontvangt een bankmail en/of sms als u uw limiet verhoogd heeft
  • Na vier uur gaat uw nieuwe daglimiet in