Zakelijke betaalpas

Zakelijke betaalpas

Vervangen of extra pas aanvragen

Is uw zakelijke betaalpas kapot, kwijt of gestolen? Vraag online een vervangende pas aan. Extra passen voor uw medewerkers vraagt u eenvoudig via chat aan. 

Nieuwe pas zakelijke rekening

Een nieuwe pas krijgt u bij een zakelijke rekening.

Vervangende pas

Is uw betaalpas kapot of gestolen? Vraag een vervangende betaalpas aan.

Extra pas

Wilt u een extra pas aanvragen? Neem contact met ons op en regel het direct. 

Gebruik van uw betaalpas

Betaalpas (de)blokkeren
  • Heeft u een eenmanszaak? Dan kunt u  uw betaalpas zelf (de)blokkeren via Internet Bankieren  of in de ABN AMRO app. In de app gaat u naar de tab ‘Instellingen’ en dan naar ‘Rekeningen en betalen’-> ‘Betaalpassen en wearables’-> ‘Instellingen betaalpas’ en klikt u op 'Blokkeren’. Om uw pas te deblokkeren volgt u dezelfde stappen en binnen ‘Instellingen betaalpas’ klikt u op ‘Deblokkeren’. Bevestig met Touch ID, Face ID of Vingerafdruk.
  • Heeft u een BV, een VOF of een vereniging of stichting? Neem dan contact met ons op.

Limiet instellen
  • Heeft u een eenmanszaak? Dan kunt u de limiet op uw betaalpas zelf wijzigen via Internet Bankieren  of in de ABN AMRO app. In de app gaat u naar de tab ‘Profiel’, dan naar ‘Rekeningen en betalen’ -> ‘Overboeken zonder e.dentifier’.
  • Heeft u een BV, een VOF of een vereniging of stichting? Dan kunt u uw limiet wijzigen door contact met ons op te nemen.

Standaard- en maximale limieten

Het maximale bedrag dat u per dag kunt betalen bij een betaalautomaat is standaard € 2.500. Deze pinlimiet kunt u verhogen tot maximaal € 50.000. Verlagen kan natuurlijk ook tot € 0.
Het maximale bedrag dat u per dag contant kunt opnemen bij een geld- en muntrolautomaat is standaard € 500. Deze pinlimiet kunt u verhogen tot maximaal € 10.000.
Pinnen in Europa of wereldwijd

U kunt kiezen of u uw betaalpas alleen binnen Europa of wereldwijd wilt gebruiken, met het zogenaamde Betaalprofiel. Uw Betaalprofiel staat standaard op Europa om uw zakelijke rekening te beschermen tegen skimming.

  • Heeft u een eenmanszaak? Dan kunt u  het Betaalprofiel op uw betaalpas zelf wijzigen via Internet Bankieren  of via de ABN AMRO app. In de app gaat u naar de tab ‘Profiel', dan naar ‘Rekeningen en betalen’ ->‘Betaalpassen en wearables’ en klikt u op ‘Instellingen betaalpas’ en op ‘Betalen/opnemen buitenland’.
  • Heeft u een BV, een VOF of een vereniging of stichting? Dan kunt u uw betaalprofiel wijzigen door contact met ons op te nemen. 

Contactloos betalen

Bij contactloos betalen houdt u uw betaalpas tegen de betaalautomaat aan, en hoeft deze er niet in te steken. Zo rekent u snel en eenvoudig kleine bedragen af. Contant geld is niet meer nodig. De betaalautomaten waar u contactloos kunt betalen, herkent u aan het speciale logo. U kunt contactloos betalen ook aan uw klanten aanbieden.

Bij een bedrag tot en met € 50  hoeft u zelfs uw pincode niet in te toetsen. Hogere bedragen betaalt u contactloos mét uw pincode.
Normaal gesproken kunt u maximaal € 50 achter elkaar contactloos betalen zonder pincode. Het maximale bedrag tijdelijk verhoogd naar € 100  in verband met het coronavirus. Zo hoeft u uw pincode minder vaak in te toetsen. Hierdoor wordt de kans op overdracht van corona verminderd. 

Pincode wijzigen

U kunt u pincode zelf veranderen met uw betaalpas via een geldautomaat van Geldmaat of ABN AMRO. Dit kan 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Ik heb een betaalpas gevonden

Heeft u een betaalpas van iemand anders gevonden? Om misbruik te voorkomen, knip de pas door en gooi deze weg.

Gebruik van uw betaalpas

Betaalpas (de)blokkeren

  • Heeft u een eenmanszaak? Dan kunt u  uw betaalpas zelf (de)blokkeren via Internet Bankieren  of in de ABN AMRO app. In de app gaat u naar de tab ‘Instellingen’ en dan naar ‘Rekeningen en betalen’-> ‘Betaalpassen en wearables’-> ‘Instellingen betaalpas’ en klikt u op 'Blokkeren’. Om uw pas te deblokkeren volgt u dezelfde stappen en binnen ‘Instellingen betaalpas’ klikt u op ‘Deblokkeren’. Bevestig met Touch ID, Face ID of Vingerafdruk.
  • Heeft u een BV, een VOF of een vereniging of stichting? Neem dan contact met ons op.

Limiet instellen

  • Heeft u een eenmanszaak? Dan kunt u de limiet op uw betaalpas zelf wijzigen via Internet Bankieren  of in de ABN AMRO app. In de app gaat u naar de tab ‘Profiel’, dan naar ‘Rekeningen en betalen’ -> ‘Overboeken zonder e.dentifier’.
  • Heeft u een BV, een VOF of een vereniging of stichting? Dan kunt u uw limiet wijzigen door contact met ons op te nemen.

Standaard- en maximale limieten

Het maximale bedrag dat u per dag kunt betalen bij een betaalautomaat is standaard € 2.500. Deze pinlimiet kunt u verhogen tot maximaal € 50.000. Verlagen kan natuurlijk ook tot € 0.
Het maximale bedrag dat u per dag contant kunt opnemen bij een geld- en muntrolautomaat is standaard € 500. Deze pinlimiet kunt u verhogen tot maximaal € 10.000.

Pinnen in Europa of wereldwijd

U kunt kiezen of u uw betaalpas alleen binnen Europa of wereldwijd wilt gebruiken, met het zogenaamde Betaalprofiel. Uw Betaalprofiel staat standaard op Europa om uw zakelijke rekening te beschermen tegen skimming.

  • Heeft u een eenmanszaak? Dan kunt u  het Betaalprofiel op uw betaalpas zelf wijzigen via Internet Bankieren  of via de ABN AMRO app. In de app gaat u naar de tab ‘Profiel', dan naar ‘Rekeningen en betalen’ ->‘Betaalpassen en wearables’ en klikt u op ‘Instellingen betaalpas’ en op ‘Betalen/opnemen buitenland’.
  • Heeft u een BV, een VOF of een vereniging of stichting? Dan kunt u uw betaalprofiel wijzigen door contact met ons op te nemen. 

Contactloos betalen

Bij contactloos betalen houdt u uw betaalpas tegen de betaalautomaat aan, en hoeft deze er niet in te steken. Zo rekent u snel en eenvoudig kleine bedragen af. Contant geld is niet meer nodig. De betaalautomaten waar u contactloos kunt betalen, herkent u aan het speciale logo. U kunt contactloos betalen ook aan uw klanten aanbieden.

Bij een bedrag tot en met € 50  hoeft u zelfs uw pincode niet in te toetsen. Hogere bedragen betaalt u contactloos mét uw pincode.
Normaal gesproken kunt u maximaal € 50 achter elkaar contactloos betalen zonder pincode. Het maximale bedrag tijdelijk verhoogd naar € 100  in verband met het coronavirus. Zo hoeft u uw pincode minder vaak in te toetsen. Hierdoor wordt de kans op overdracht van corona verminderd. 

Pincode wijzigen

U kunt u pincode zelf veranderen met uw betaalpas via een geldautomaat van Geldmaat of ABN AMRO. Dit kan 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Ik heb een betaalpas gevonden

Heeft u een betaalpas van iemand anders gevonden? Om misbruik te voorkomen, knip de pas door en gooi deze weg.

Zo activeert u uw betaalpas

Betaalpas telefonisch activeren

Heeft u een pas ontvangen die u telefonisch moet activeren? Bij de aanvraag van deze nieuwe betaalpas ontvangt u van ABN AMRO binnen 5 werkdagen na uw aanvraag:

  • Een betaalpas
  • Een brief met een activatiecode. De activatiecode herkent u aan de 12 cijfers, bijvoorbeeld 987654321012
  • Een brief met een pincode
  • Een brief met de instructie om de betaalpas telefonisch te activeren

Hoe activeert u deze betaalpas?

  • Houd de brief met de activeringscode, uw betaalpas en het rekeningnummer gereed
  • Bel vanuit Nederland via  0800 - 024 07 21 (gratis)
  • Bel vanuit het buitenland via  +31 - 10 241 17 20
  • Toets rekeningnummer en pasnummer in
  • Toets de 12 cijfers van de activeringscode in

Uw betaalpas is geactiveerd

Betaalpas op kantoor activeren

Heeft u een pas ontvangen die u op kantoor moet activeren? Bij de aanvraag van deze nieuwe betaalpas ontvangt u van ABN AMRO:

  • Een betaalpas
  • Een brief met een pincode
  • Een brief met de instructie om de betaalpas te activeren op kantoor

Maak een afspraak als u uw pas op kantoor wilt activeren.

Neem het volgende mee naar uw afspraak:

  • Een geldig legitimatiebewijs (een paspoort, Nederlands rijbewijs of identiteitskaart)
  • De betaalpas
  • De pincode
Vervangende betaalpas activeren

U activeert de betaalpas door een betaling of geldopname te doen waarbij u de pincode in moet toetsen. Dit kan in Nederland en het buitenland. U kunt pas gebruikmaken van contactloos betalen ná de activatie.

Zo activeert u uw betaalpas

Betaalpas telefonisch activeren

Heeft u een pas ontvangen die u telefonisch moet activeren? Bij de aanvraag van deze nieuwe betaalpas ontvangt u van ABN AMRO binnen 5 werkdagen na uw aanvraag:

  • Een betaalpas
  • Een brief met een activatiecode. De activatiecode herkent u aan de 12 cijfers, bijvoorbeeld 987654321012
  • Een brief met een pincode
  • Een brief met de instructie om de betaalpas telefonisch te activeren

Hoe activeert u deze betaalpas?

  • Houd de brief met de activeringscode, uw betaalpas en het rekeningnummer gereed
  • Bel vanuit Nederland via  0800 - 024 07 21 (gratis)
  • Bel vanuit het buitenland via  +31 - 10 241 17 20
  • Toets rekeningnummer en pasnummer in
  • Toets de 12 cijfers van de activeringscode in

Uw betaalpas is geactiveerd

Betaalpas op kantoor activeren

Heeft u een pas ontvangen die u op kantoor moet activeren? Bij de aanvraag van deze nieuwe betaalpas ontvangt u van ABN AMRO:

  • Een betaalpas
  • Een brief met een pincode
  • Een brief met de instructie om de betaalpas te activeren op kantoor

Maak een afspraak als u uw pas op kantoor wilt activeren.

Neem het volgende mee naar uw afspraak:

  • Een geldig legitimatiebewijs (een paspoort, Nederlands rijbewijs of identiteitskaart)
  • De betaalpas
  • De pincode

Vervangende betaalpas activeren

U activeert de betaalpas door een betaling of geldopname te doen waarbij u de pincode in moet toetsen. Dit kan in Nederland en het buitenland. U kunt pas gebruikmaken van contactloos betalen ná de activatie.