Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

ABN AMRO

Rechtsvorm wijzigen

Uw wijziging online doorgeven

Geef een wijziging van uw rechtsvorm éérst door bij de KVK. Als zij uw wijziging hebben verwerkt, doet u bij ons een wijzigingsverzoek. 

Als u een financiering of garantie heeft, moet u eerst actie ondernemen vóórdat u een rechtsvormwijziging aan ons door kunt geven. 

 

Heeft u een financiering?

Deze gaat niet automatisch mee naar de nieuwe rechtsvorm. Er zijn een aantal aandachtspunten. We hebben de belangrijkste voor u op een rijtje gezet. 

Heeft u een garantie?

Deze gaat niet automatisch mee naar de nieuwe rechtsvorm. Er zijn een aantal aandachtspunten. We hebben de belangrijkste voor u op een rijtje gezet.

Wijzigt het complete bestuur?

Maar blijft uw rechtsvorm gelijk? Geef dan een bestuurswijziging door.

Heeft u een financiering?

Deze gaat niet automatisch mee naar de nieuwe rechtsvorm. Er zijn een aantal aandachtspunten. We hebben de belangrijkste voor u op een rijtje gezet. 

Heeft u een garantie?

Deze gaat niet automatisch mee naar de nieuwe rechtsvorm. Er zijn een aantal aandachtspunten. We hebben de belangrijkste voor u op een rijtje gezet.

Wijzigt het complete bestuur?

Maar blijft uw rechtsvorm gelijk? Geef dan een bestuurswijziging door.

Volg hierna de volgende stappen

  1. Geef uw wijziging door bij de Kamer van Koophandel

    U kunt alleen een rechtsvormwijziging doorgeven als minimaal 1 van de bestuurders hetzelfde blijft in de nieuwe rechtsvorm. Pas als de KVK uw rechtsvormwijziging heeft verwerkt én uw oude rechtsvorm is uitgeschreven, geeft u de wijziging aan ons door.

    Let op! Blijft geen enkele bestuurder gelijk in de nieuwe rechtsvorm? Dan beschouwen we u als nieuwe klant en moet u een nieuwe rekening openen.

  2. Download uw rekeningafschriften

    Als uw rechtsvorm wijzigt, wijzigt ook de naam op uw rekeningafschriften. Download de rekeningafschriften met uw oude rechtsvorm. Na de wijziging is dit niet meer mogelijk.

  3. Wacht op bevestiging van KVK

    Als KVK uw heeft verwerkt en geregistreerd, kunt u bij ons uw rechtsvormwijziging doorgeven

    Geef de wijziging pas door als uw oude KVK nummer is uitgeschreven en er een verwijziging is tussen uw oude en nieuwe entiteit. 

    Is er geen verwijzing naar uw oude entiteit bij de nieuwe KVK inschrijving? Vraag dan een nieuwe zakelijke rekening aan.

 

Geef uw rechtsvormwijziging aan ons door

Log in met uw zakelijke betaalpas en wij vullen alvast een aantal gegevens voor u in

Het invullen van het formulier kost ongeveer 20 minuten en is tussendoor niet op te slaan. Hou daarom de volgende gegevens van uw organisatie bij de hand:​ ​ 

  • Zakelijk rekeningnummer​
  • KVK-nummer ​
  • NAW-gegevens van bestuurders en andere ​ 
  • Telefoonnummer​ 
  • Mailadres
  • Identiteitsbewijs (ID)​
  • Burgerservicenummer (BSN)
  • TIN nummer (optioneel indien (U.S. Persoon)​

Geen Internet Bankieren Zakelijk?

Ga verder zonder in te loggen en vul zelf al uw gegevens in.

 

Wordt uw nieuwe rechtsvorm een bv?

Richt eerst de bv volledig op en schrijf u dan in bij KVK.

Als u naast een werkmaatschappij ook andere bedrijven opricht, kunt u daarvoor aparte rekeningen openen.

Alles doorgegeven? Dan kunt u dit verwachten

  1. U ontvangt een opdrachtbevestiging

    Zodra u het online formulier heeft ingevuld, ontvangt u van ons een opdrachtbevestiging.
  2. Identificatie

    Als een nieuwe bestuurder nog niet bij ons bekend is, is het belangrijk dat deze persoon op de juiste wijze gelegitimeerd en geverifieerd wordt. Dit kan eenvoudig online via de ABN AMRO app.

  3. Digitaal ondertekenen via iDIN

    U ontvangt van ons per e-mail de benodigde documenten die u digitaal kunt ondertekenen.

  4. Doorvoeren van de wijziging

    Als wij de ondertekende stukken van u hebben ontvangen, verwerken wij uw rechtsvormwijziging binnen 14 dagen.

    Heeft u een financiering, (huur)garantie of krediet? Het afronden van uw rechtsvormvormwijziging met kredietfaciliteit kan enkele maanden in beslag nemen. Dit hangt af van uw persoonlijke situatie. Uw adviseur houdt u op hoogte van de voortgang.

  5. Afhandeling overige contracten

    Na ondertekening van de getekende kredietovereenkomst, bespreken we met u welke producten wij voor u kunnen overzetten en voor welke u dat zelf moet doen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan uw creditcard of Pincontract. 

    Een  moet u zelf bij de belastingdienst opzeggen.