Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

ABN AMRO

Uw bestuurswijziging doorgeven

bij een wijziging van handelend bestuurders, vennoten en maten

ABN AMRO

Waarom is het belangrijk dat u uw bestuurswijziging doorgeeft?

Vertrekt er een handelend bestuurder, vennoot of maat? Of komt er een nieuwe bestuurder, vennoot of maat bij? Dan is het belangrijk dat u dit altijd aan ons doorgeeft.

Zo zorgt u dat alleen de juiste personen toegang hebben tot de bankzaken van uw organisatie. Zoals geld opnemen met de zakelijke betaalpas of inloggen in Internet Bankieren Zakelijk. 

Bestuurswijziging doorgeven via Internet Bankieren Zakelijk

Heeft u toegang tot Internet Bankieren Zakelijk? Dan is dit de snelste en meest handige manier om uw bestuurswijziging door te geven:

  • Een deel van de gegevens zijn al ingevuld.
  • Binnen 10 minuten bent u klaar.
  • U kunt het formulier tussentijds opslaan.

Bestuurswijziging doorgeven via het online formulier

Heeft u geen toegang tot Internet Bankieren Zakelijk? Bijvoorbeeld omdat u nieuw bent als bestuurder, of omdat u gebruik maakt van Access Online? 

Geef uw wijziging dan door via het online formulier: 

  • U verzamelt vooraf zelf alle gegevens.
  • Het formulier duurt langer om in te vullen.
  • U kunt het formulier tussentijds niet opslaan
Uw bestuurswijziging verwerken
Dit proces bestaat uit verschillende stappen. We proberen elke stap binnen 5 dagen uit te voeren. In totaal kan het proces ongeveer 30 dagen in beslag nemen. Klik op de stappen hiernaast om te lezen hoe we uw wijziging verwerken.
Stap 1: Start verwerking van uw aanvraag
  1. We controleren eerst of uw bestuurswijziging ook is doorgegeven aan de KVK.
  2. Voor nieuwe handelend bestuurders, vennoten of maten controleren we of we alle informatie hebben om de wijziging in orde te maken. 
  3. Vertrekken er handelend bestuurders, vennoten of maten? Dan verwijderen we deze personen uit onze administratie. Zij hebben dan geen toegang meer tot de bankzaken van uw organisatie. Staan er betaalpassen op naam van deze personen? Dan worden deze passen geblokkeerd. 
Stap 2: Identificatie van bestuurders

Hebben uw nieuwe bestuurders, vennoten of maten een privérekening bij ons? Dan hebben wij hen al eerder geïdentificeerd.

Hebben uw nieuwe bestuurders, vennoten of maten géén privérekening bij ons? Dan moeten zij zich eerst identificeren.

Dat kan online via de ABN AMRO app. We sturen hiervoor een e-mail met instructies naar de aangemelde persoon.

Stap 3: Gewijzigde contracten ondertekenen

U ontvangt en ondertekent de contracten voor het gewijzigde bestuur. Dat doet u digitaal via ZealiD of iDIN. Hierover ontvangt u een e-mail met uitleg.

Let op: ondertekent u via iDIN, dan heeft u een persoonlijke bankpas nodig van een Nederlandse bank die bij iDIN is aangesloten. Welke banken dat zijn leest u hier

Stap 4: Bevestiging en betaalpassen

We verwerken uw contracten en sturen u een bevestiging.

Nieuwe bestuurders, vennoten of maten ontvangen na maximaal 5 werkdagen hun betaalpas per post. Let op: de pas wordt naar uw zakelijke adres gestuurd. Niet naar het privéadres van de nieuwe bestuurder, vennoot of maat. 

Stap 5: Status opvragen

Wilt u weten wat de status is van uw bestuurswijziging? Pak dan uw KVK-nummer erbij en start een chat met chatbot Anna. 

Uw bestuurswijziging verwerken

Dit proces bestaat uit verschillende stappen. We proberen elke stap binnen 5 dagen uit te voeren. In totaal kan het proces ongeveer 30 dagen in beslag nemen. Klik op de stappen hiernaast om te lezen hoe we uw wijziging verwerken.

Stap 1: Start verwerking van uw aanvraag

  1. We controleren eerst of uw bestuurswijziging ook is doorgegeven aan de KVK.
  2. Voor nieuwe handelend bestuurders, vennoten of maten controleren we of we alle informatie hebben om de wijziging in orde te maken. 
  3. Vertrekken er handelend bestuurders, vennoten of maten? Dan verwijderen we deze personen uit onze administratie. Zij hebben dan geen toegang meer tot de bankzaken van uw organisatie. Staan er betaalpassen op naam van deze personen? Dan worden deze passen geblokkeerd. 

Stap 2: Identificatie van bestuurders

Hebben uw nieuwe bestuurders, vennoten of maten een privérekening bij ons? Dan hebben wij hen al eerder geïdentificeerd.

Hebben uw nieuwe bestuurders, vennoten of maten géén privérekening bij ons? Dan moeten zij zich eerst identificeren.

Dat kan online via de ABN AMRO app. We sturen hiervoor een e-mail met instructies naar de aangemelde persoon.

Stap 3: Gewijzigde contracten ondertekenen

U ontvangt en ondertekent de contracten voor het gewijzigde bestuur. Dat doet u digitaal via ZealiD of iDIN. Hierover ontvangt u een e-mail met uitleg.

Let op: ondertekent u via iDIN, dan heeft u een persoonlijke bankpas nodig van een Nederlandse bank die bij iDIN is aangesloten. Welke banken dat zijn leest u hier

Stap 4: Bevestiging en betaalpassen

We verwerken uw contracten en sturen u een bevestiging.

Nieuwe bestuurders, vennoten of maten ontvangen na maximaal 5 werkdagen hun betaalpas per post. Let op: de pas wordt naar uw zakelijke adres gestuurd. Niet naar het privéadres van de nieuwe bestuurder, vennoot of maat. 

Stap 5: Status opvragen

Wilt u weten wat de status is van uw bestuurswijziging? Pak dan uw KVK-nummer erbij en start een chat met chatbot Anna. 

Veelgestelde vragen over bestuurswijzigingen

Om veilig te kunnen bankieren, is het belangrijk dat alleen de juiste personen toegang hebben tot de bankzaken van uw organisatie. Nieuwe bestuurders, vennoten en maten kunnen niet automatisch bankzaken regelen voor uw organisatie. Zij moeten eerst de juiste bevoegdheden krijgen. We noemen dat ‘iemand handelend maken’. 

Vertrekt een handelend bestuurder uit uw organisatie? Dan is het belangrijk dat u deze persoon ook weer afmeldt. Zijn er nieuwe vennoten of maten? Geef dit dan altijd aan ons door. Zo houdt u uw bankzaken veilig, en zorgt u dat alleen de juiste personen toegang hebben tot de bankzaken van uw organisatie. Zoals geld opnemen met een betaalpas van uw organisatie of inloggen in Internet Bankieren Zakelijk.

Gaat u een nieuwe bestuurder aanmelden? En heeft deze persoon een privérekening bij ons? Dan heeft u alleen het privé rekeningnummer van deze persoon nodig. De overige gegevens kunnen we hiermee ophalen uit ons systeem. 

Heeft uw nieuwe bestuurder geen privérekening bij ons? Dan hebben we de volgende gegevens nodig:
  

  • Voor- en achterna(a)m(en) (zoals vermeld op identiteitsbewijs)
  • Geboortedatum 
  • Adres 
  • Telefoonnummer en e-mailadres 
  • Gegevens van paspoort, identiteitskaart of rijbewijs (documentnummer, geboorteland, datum en plaats van uitgifte)
  • Burgerservicenummer 
  • Is de nieuwe bestuurder belastingplichtig in het buitenland? Dan vragen we naar het land en het belastingnummer. 
Nadat u een bestuurswijziging heeft doorgeven, gaan wij de wijziging verwerken. Dit kan tot 30 dagen in beslag nemen. 

Heeft u een nieuwe bestuurder aangemeld?
Dan controleren we of we alle benodigde informatie hebben en of die klopt. Als de nieuwe bestuurder, vennoot of maat geen privérekening bij ons heeft, dan moet deze zich eerst identificeren. Dit kan online via de ABN AMRO app. We sturen hiervoor een e-mail met instructies naar de aangemelde persoon. Als de aangemelde persoon wél een privérekening bij ons heeft, dan is identificeren niet nodig. We halen de benodigde informatie dan uit ons systeem. 

Heeft u een bestuurder afgemeld?
Dan verwijderen we deze persoon uit onze administratie, en zorgen we dat deze persoon geen toegang meer heeft tot de bankzaken van uw organisatie. Staan er zakelijke betaalpassen op naam van deze persoon, en zijn deze gekoppeld aan uw organisatie? Dan worden deze passen geblokkeerd. 
Het verwerken van uw bestuurswijziging kan tot 30 dagen in beslag nemen. We houden u op de hoogte van de voortgang van uw wijziging.

Bent u in de tussentijd benieuwd naar de status? Zorg dan dat u uw KVK-nummer bij de hand heeft, en vraag aan chatbot Anna : "Wat is de status van mijn bestuurswijziging?".
Heeft uw organisatie een zakelijke creditcard? Geef de bestuurswijziging dan ook door aan International Card Services, onze uitgever van zakelijke creditcards. 

Bestuurswijziging doorgeven aan ICS >

Hulp nodig?

ABN AMRO

Chat

Chat met chatbot Anna. Komt ze er niet uit?

  • Direct antwoord
Mobiele telefoon

Veilig bellen via onze app

Bel ons via de ABN AMRO app en zie meteen of er wachttijd is.
Kies uw onderwerp van gesprek en krijg rechtstreeks de juiste persoon aan de lijn.

  • Altijd sneller dan bellen via het telefoonnummer
Callcenter man

Bel onze klantenservice

Bekijk de telefoonnummers en onze openingstijden. 

  • Houd rekening met een wachttijd

Hulp nodig?

ABN AMRO

Chat

Chat met chatbot Anna.
Komt ze er niet uit?

  • Direct antwoord
Mobiele telefoon

Veilig bellen via onze app

Bel ons via de ABN AMRO app en zie meteen of er wachttijd is. 
Kies uw onderwerp van gesprek en krijg rechtstreeks de juiste persoon aan de lijn.

  • Altijd sneller dan bellen
Callcenter man

Bel onze klantenservice

Bekijk de telefoonnummers en onze openingstijden.

  • Houd rekening met een wachttijd