Henk Hofstede
Sector Banker Retail
In 2022 herstelde de branche in luxemerken zich wereldwijd sterk. Ook in Nederland veerde de markt op. De inflatie lijkt de meer welvarende consument niet of nauwelijks te raken en daarmee ook niet de verkoop van luxeproducten en -diensten.
30 januari 2023
Goed, goedkoop en ook nog eens verantwoord gemaakt? Zeeman bewijst keer op keer dat het kan en verovert zo de harten van steeds meer Nederlanders.
20 december 2022
Webwinkels hadden door de coronacrisis de wind in de zeilen. Hoewel de onlineverkopen in 2022 gedaald zijn ten opzichte van het 2021 is het onlinekanaal niet meer weg te denken. Voor 2023 verwacht ABN AMRO een bescheiden groei van 1 procent.
16 december 2022
Supermarkten en voedingsspeciaalzaken zien hun verkopen dalen. Dat komt onder meer omdat de horeca in 2022 weer open is. In 2023 zal deze daling, zich voortzetten, is de verwachting.
Blijf op de hoogte van onze inzichten, tips en trends